Руските опорни точки за Украйна | webcafe.bg
Webcafe

Руските опорни точки за Украйна

Григорий Ревзин, "Ехото на Москва" 10.03.2014, 13:54 (обновена 11.03.2014, 08:30)
украйна

Снимка: © getty images

Основният ужас за Русия е в това, че Украйна съществува

Няма Украйна.

Правителството там е нелегитимно, един дявол знае какво изобщо е, не искаме въобще да чуваме за тях, там няма нищо. Има един-единствен легитимен президент - Виктор Янукович, но и него реално го няма.

Какъв ти президент? Държава там реално няма. Имало е държава, но е избухнала революция, старата държава е отменена, нова засега не виждаме. Дето се вика - lost state. Имало е, ама се е изгубила някъде.

И народ такъв - украинци - няма. Украинците са си руснаци, само че малки, малоросийци. Те са като деца, играят си на нещо там, искат да ядат, обичат много Путин. За тях трябва да се грижим. И трябва да ги учим какво е правилно.

Ако има въобще някакви украинци, които нещо да искат - това са бандеровците. Бандеровците са фашисти. Те са изскочили от Великата отечествена война и са взели в плен малките, незлобливи и симпатични, но неразумни руски деца.

А с фашисти какво друго може да правиш, освен да воюваш?

Това е за масите. Хората, донякъде познаващи световната политика, разбират естествено, че това няма как да са истински фашисти. Истинските фашисти другарят Сталин ги победи още през 1945 г. Това са само недоубитите им остатъци. Които, естествено, не би ги имало, ако не ги подхранваха с чужбински подаяния. Тъй че по същината си това са американци.

Американци, които организираха Майдана и отвоюваха от нас Украйна, която сега не съществува. Има нещо, но това не е Украйна. Въобще, ако се замислим, има страна, окупирана от бандеровци, тоест фашисти, тоест американци. Ние я освобождаваме. На части. Ето Крим - вече го освободихме. От американците. Тоест от фашистите. Пардон, от бандеровците.

Още веднъж да поясним - украинци няма, има бандеровци, които са фашисти, които на практика са американци. Точно с тях воюваме.

Много успешно воюваме. Ние окупирахме превзетия от тях Крим, хитро, реално все едно не сме ние, преоблякохме се и го окупирахме. А те в отговор какво направиха? Нищо. Санкции, манкции - не им стиска, пък и ще им излезе солено. Ще преглътнат каквото вече се е случило, къде ще ходят. Пък и това, реално, въобще даже не е и война.

Каква война, да виждате убити? Няма никаква война.

Има нещо като мирна окупация, за да покажем на американците среден пръст в процеса на победата над фашизма.

Те как могат? Вземете Ирак, вземете, ако щете, и Косово. Помните ли Косово? Не го помните? Още по-добре, че не го помните, сега ще ви разкажем. Там беше точно същата история като тук у нас, и американците бяха като нас. А сега ние постъпваме точно като американците. Те как могат, а ние не?

Те ни окупираха Украйна, Малоросия, държавата, където живеят малоросийците, на практика нашата страна. А ние трябва да им отвърнем с какво - да си седим в ъгъла? Че ако го направим, как ще ни уважават после?

Ужасът е в това, че тези дивотии постепенно изпълват главите на всички

Не само на ентусиазираните поддръжници на окупацията, а и на тези, на които всичко това отдавна им е дошло до гуша. Включително и на мен. Аз самият не знам колко дни вече си мисля - не, санкциите, те с времето ще ни ударят адски болезнено. Западът може дълго да се готви, но след това действа бързо - и изведнъж ще ни затворят границите, ще ни замразят сметките в чужбина, и ще ни се види животът черен. Не може цивилизованият свят просто ей тъй да седи и да се примирява с подобно безобразие.

Цивилизованият свят ще си помисли, ще каже позицията право в очите на нецивилизования.

Въпросът обаче е, че всичко това са фантоми, призраци. Въпросът е в нещо съвсем друго.

Въпросът е в това, че Русия воюва с Украйна. Не с цивилизования свят, не с Америка, не с фашистите, а именно с Украйна. И именно от нея, не от Америка, отхапахме парче територия. Воюваме с нея, защото въстана срещу един измамник и крадец, свали го и се отърва от него. Воюваме с нея, защото Путин й предложи 15 милиарда долара, а тя му плю в лицето. Воюваме с нея, защото й се иска да бъде в Европа.

Можете колкото искате да се правите, че всички мислещи украинци са бандеровци, фашисти, антисемити и русофоби, но това са пълни глупости - и знаем, че това са глупости. Милион души, които излизаха на улиците на Киев срещу Путиновите закони на Янукович - всички те са бандеровци? Кого точно мислите, че можете да излъжете? Себе си?

Да, себе си залъгвате. Надявате се, че това престъпление - войната на Русия срещу Украйна - някак ще ви се размине. Че някак ще се окаже, че в историята това ще остане не като окупация от Путин през 2014 на част от Украйна заради опита й да стане европейска държава, а като поправяне на историческа несправедливост, че той ще ни върне Крим, Севастопол, Одеса, а още по-добре и Донецк, Харков и докъдето още може да стигне.

Това обаче няма как да стане

В исторически план това няма да се случи, защото украинците в момента се консолидират основно заради противопоставяне на външния агресор - и този агресор е Русия. Окупирахме Унгария и Чехословакия, принудихме Полша да се самонакаже - и какво направиха те после? Избягаха колкото може по-далеч от нас, и сега нямаме по-категорични противници в Европа от тези някога братски ни народи. Майната й обаче на историческата перспектива.

По-лошото ще дойде сега, когато украинците започнат да се съпротивляват. Или си въобразявате, че никога няма да започнат? Ще настъпване все по-навътре и по-навътре в територията им, а те в отговор ще стоят мирно и ще ни пеят венцехваления? Вие сериозно ли?

Всеки ли убит ще представяте за бандеровец, тоест фашист, тоест американец? Колко точно ще станат, преди да дойде твърде много?

Основният ужас за Русия изобщо не е в санкциите, в блокирането на сметки, във визите, в евентуалната международна изолация, в милитаристката истерия, или в това, че някак ще ни отвърнат в Сирия или дявол знае къде още. Това са незначителни глупости. Основният ужас за Русия е в това, че Украйна съществува. И Русия окупира нейна територия.

Oще: война  киев  кремъл  опорни точки  пропаганда  русия  сащ  украйна 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 08.02.2014, 16:13

26 Xenia Phobos | 14.04.201417:58

Наистина е ужасно, че Украйна съществува. Трябва да си отиде в Русия.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

25 deowin | 12.03.201417:21

>Само дето "добри" и "лоши" има само в детските книжки и в пропагандните пасквали

И в твоите коментари.
Лицемерието ти отива.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 14.04.2011, 10:50

24 abductor | 12.03.201412:42

Е много ясно, че всички, освен соросоидните проститутки са заблудени инфантили, защото само соросоидните проститутки гледат правилната телевизия и съответно знаят истината за нещата и могат да се изказват като последна инстанция Усмивка Само дето САЩ имат бая body count като за "кражочници", та в последните 20 години (че и преди това) Империята на Злото не може да им стъпи и на малкото пръстче. Ама видиш ли, едните били добрите, а другите - лошите Усмивка Само дето "добри" и "лоши" има само в детските книжки и в пропагандните пасквали. Ама вие май сте големи за детски книжки?
   

оценка

+0 -3

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

23 deowin | 12.03.201400:04

Viktor, според мен коментарът ти като цяло е верен, започва леко грешно - вместо "и децата вече знаят" трябва да е "децата и други хора с детинско мислене си въобразяват".
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 19.12.2011, 09:14

22 Viktor Stoichev | 11.03.201423:32

И децата вече знаят, че САЩ и ЦРУ'то ги правят тея работи по света.
Всеки селски байчо да го питаш ще ти каже същото дълбокомислено.
Време е малко да се поповдигне завесата и на фантастичните мащаби на руската подривна дейност по света.В интервенции, манипулацията и бъркането къде не им е работа нямат равни.Американците са като кражочници в сравнение с тях.
Защото да се вярва, че само Щатите си преследват интересите с разнообразни средства, а пък руснаците не правят така защото не е морално и да се вменява благородство на супер сила е най-малко наивно.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 13.09.2013, 21:13

21 Шрайка | 11.03.201422:24

С твърдението ти за заемането на страната на по-силния съм съгласен, така е. Манталитет, ген, възпитание, както искаш го наречи.

А за подкрепата на американците, аз ли криво говорих, ти ли не ме разбра...? Нека го обясня ба-а-а-вно. Това, че някой не е доволен от управниците си (дори и да са по-голямата част), това че навсякъде има хора, които подкрепят по-силните и им ръкопляскат, това че победителя ти е показал по телевизора "всенародната подкрепа" за агресията му, съвсем не значи че агресора е прав.

И ще изпреваря следващия ти въпрос, да, никой агресор не е прав. Независимо дали се казва Обама или Путин. И ако протестирам срещу нещо, то това е двойния стандарт. Или и двамата са агресори, или и двамата са защитници на демокрацията. И не може единия да има правото да отиде от другата страна на планетата и да защитава интересите си, а другия да няма интереси в бащинията си. Нека мерим с един аршин.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

20 Оня Дето Го Трият | 11.03.201421:39

Чудесно потвърждение на твърдението ми, че утре ако ни завземат (примерно) турци, половината днешни патриотари ще станат техни най-верни слуги просто защото обичаме да сме на страната на по-силния, без да имаме някакви вътрешни убеждения.

Путин? - с него сме!
Ердоган? - с него сме, няма да се противим
Обама да дойде - ама моля ти се, него чакахме

Само не ми отговори на въпроса защо където са нахлували американци населението първо ги е подкрепяло срещу вътрешния си диктатор и чак после се сеща да е недоволно?
В Афганистан сигурно трудно проумяват какво е домокрация (не са я виждали никога), но със сигурност не искат талибани...и.т.н.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.09.2013, 21:13

19 Шрайка | 11.03.201420:54

Не ми харесват комунистите, не ми харесва келемето Станишев, не ми харесват старите хиени Р.Петков и Първанов.
Не ми харесва Бойко, не ми харесва Цв.Цв., не ми харесва Десислава Атанасова.
Не ми харесват Доган, Бареков или Волен.

Но ако дойдат я руснаци, я турци, я американци и ми натикат когото и да било вместо тях, няма да съм съгласен. Не искам никой да ми налага кого да харесвам и кого не. А дали ще скоча с нож да се бия срещу "миротворни" самолети и танкове? Едва ли. Нито съм толкова смел, нито толкова глупав. И утре някой ще ме попита: "-Добре ли ти беше при...? - Не. - Ами щом не скачаш срещу чуждия агресор, значи си съгласен с него, и можем да приемем, че той е постъпил правилно".

Е да, ама не!
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

18 Оня Дето Го Трият | 11.03.201420:13

Ако иракчаните много са си харесвали Саддам щяха да застанат мощно на странатана Саддам, когато Америка нахлу там

Ако афганистанците им беше много хубаво при талибаните щяха да се втурнат мощно да ги защитят, когато Америка нахлу там.

Ако косоварите им беше много гот от Милошевич щяха да скочат на негова страна срещу Америка, когато тя влезе там.

Защо никой от тия не се вдигна срещу чуждия агресор, а първо чакаха да ги избави от собственич, който ги тормозеше.......и чак после се сетиха, че имало чужд на тяхна земя?

Защо?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.10.2010, 17:03

17 tougherty | 11.03.201416:06

Не знам дали са му викали Химическия Али или Али Баба, но фактите показват, че в Ирак за последно е използвано химическо оръжие във войната срещу Иран. Тъй като си от по-старото поколение, вероятно си спомняш кога е било това. Американците нахлуват в Ирак има-няма 20 години по-късно, а Саддам е изоставил програмата си за разработване на химически оръжия още преди първата война в залива и не е разполагал с такива след това. За справка - Уикипедия и колкото искаш други източници, които показват, че Джордж Буш пренебрегва (или както самият той се изразява "погрешно интерпретира") информацията от разузнаването и използва предполагаемите оръжия като casus belli. И да, жертви сред цивилните иракчани е имало и преди американската армия да превземе Ирак, но след това събитие броят им скача до стотици хиляди, а изтезанията на иракчани продължават и след това, само инквизиторите се сменят (може да погледнеш малко информация за Абу Гариб). В момента мога да ти изброя поне 10 други държави по света, в които се практикуват мъчения и масови убийства, но как пък никой не използва това като повод за военно нападение над тях. Изобщо нахлуването на американската армия в Ирак е нарушаване суверенитета на самостоятелна държава под измислен претекст. Сега се случва абсолютно същото нещо в Крим. Може би с една идея по-обосновано, защото в Крим живеят доста руснаци, а в Ирак американци е нямало, но все пак това също е акт на агресия към суверенна държава. Обаче виждаш ли в единия случай нападащата държава била агресор, а в другия - освободител и носител на демокрацията. Как да не им повярваш колко са различни. Ето, слушай Кисинджър! Само че приказките са си приказки, а фактите са си факти - големите световни сили като САЩ и Русия изливат трилиони долари в армия и въоръжение. И не го правят, за да си организират военни паради и да си чешат егото, а за да налагат волята и влиянието си по целия свят. Тъй като разполагат с достатъчно ядрено оръжие да се унищожат взаимно, те никога няма да влязат в открит военен конфликт помежду си, но тежко и горко на държавите, които се превърнат в конфликтна точка на интересите им. Именно интересите са водещи за тях и те са готови да ги защитават с оръжие. А ти си прекалено възрастен, за да вярваш, че едните са добрите, а другите са лошите. Още повече след като си станал свидетел на това колко бързо могат да се обърнат нещата.
   

оценка

+0 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.