Шипка вече е град | webcafe.bg
Webcafe

Шипка вече е град

Webcafe.bg 10.05.2011, 16:04 (обновена 11.05.2011, 13:03)

Това е видеорепортажът на Webcafe.bg за Шипченската епопея

Във връзка с публикувания в Webcafe.bg материал "Потърси България" за гафовете в стартирания от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма сайт за реклама на страната ни като туристическа дестинация, редакцията изпрати въпроси, на които от ведомството отговориха.

В писмото, подписано от Ива Якимова, ръководител на проекта ""Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България", се посочва, че в изпълнение на дейностите по него е проведена обществена поръчка и е избран изпълнител - консорциум "Про Ивент Бизнес Груп Партнерс 3".

Като пряк изпълнител на проекта, МИЕТ е предоставил на дружеството възможността да отговори на питанията, като се уточнява, че тъй като"Про Ивент Бизнес Груп Партнерс 3" няма официален говорител, коментарите са от от името на дружеството, а не на конкретно лице

Има ли конкретно лице, отговорно за изработката на проекта за билборд и ако да - кое?

Процесът по изработката на билбордите и прес-рекламата е доста продължителен и в него взеха участие много специалисти. Всичко започва с избора на снимки. За настоящата кампания, само за външната реклама, бяха селектирани 15 снимки на забележителности и пейзажи от България, сравнително малко известни.

Обектът на снимките се удостоверява от фотографа. Нашият пропуск в случая е, че не сме проверили неговото твърдение за местоположението на снимката. Визиите от кампанията са подчинени на обща визуална концепция и всеки кадър се обработва в съответствие с тази концепция.

На какво се дължат грешките - некомпетентност, невежество, недоглеждане или друго?

В случая, фокусирайки недоволството и критиката си върху този детайл от кампанията, авторът на статията пропуска да забележи огромната работа, която е извършена по този проект, при това в изключително кратки срокове.

В резултат на усилията на всички, ангажирани в кампанията, тя достигна до огромен брой хора, бе видяна от милиони българи - това е постижение, което никоя предишна кампания за вътрешен туризъм не може да се похвали.

И не на последно място - посланието на тази кампания се възприема изключително позитивно от публиката. Т.е. хората я харесват, нашето послание наистина е накарало много българи да се замислят и да планират пътуване в България. Това не е безпочвено самохвалство - това са факти, изнесени от социологическо проучване, което има за цел да докаже резултатите от тази кампания.

Не сме съгласни и с обидните квалификации, които съдържа Вашият въпрос. Изпълнители на кампанията са няколко агенции, които са доказани лидери в своята област. Те предоставиха както висококачествен криейтив, така и изключително добри условия за осъществяване на кампанията.

Съжалявам, че тази неточност, свързана с град Шипка, бе единствената причина вашият сайт да забележи и да говори за кампанията и изобщо по темата за вътрешния туризъм. Въпреки това тенденциозно негативно отношение, в хода на кампанията ние бяхме и оставаме да бъдем отворени за обратна връзка, за критиките и коментарите на нейната публика, защото именно за нея, в неин интерес, тя се планира и реализира.

Също така, в данните, цитирани относно кампанията, вие самите сте допуснали доста грешки и неточности.

Кога ще бъдат поправени грешките в билбордовете и тези на официалната интернет страница, популяризираща туризма у нас?

В момента се актуализира мултимедийният каталог на сайта bulgariatravel.org. Това е голям проект за пълно обновяване и обогатяване на информацията на сайта, който е обект на друга държавна поръчка и с други изпълнители.

Що се отнася до тази неточност, свързана с град Шипка - тя вече е отстранена. Също така, сайтът potarsi.bulgariatravel.org, на който е публикуван събитийният календар, се изработва и разчита изцяло на информация от заинтересованите страни - общини, културни институции, медии, граждани.

На тях разчитаме, за да получим информация за предстоящите събития в страната. Опитът ни от този сайт показва, че у нас културата на гражданска инициатива и партньорство с институции тепърва предстои да се развива. Хората са свикнали да мислят, че държавата и институциите са техен враг, в резултат на което там, където търсим сътрудничество, обикновено откриваме злонамерена критика, неразбиране и дори откровени обиди.

Но сме оптимисти - имаме и много примери за сътрудничество от страна на общини и културни институти, които ни съобщаваха за техните инициативи, за да обогатим информацията на сайта.

Като бенефициент на средствата по проекта, МИЕТ носи ли отговорност за рекламните материали, разпространявани в рамките на кампанията?

МИЕТ длъжно ли е да осъществява контрол и надзор над работата на фирмата - изпълнител?

Това на практика е един и същи въпрос, зададен по два различни начина. В хода на кампанията както планирането, така и материалите, бяха съгласувани с възложителя. Отговорността за съдържанието на материалите е поделена между възложителя и изпълнителя.

Тук е мястото да подчертаем, че материалите по тази кампания съвсем не се изчерпват с билбордите. В нея има също телевизия, преса и интернет. А снимката с къщата в град Шипка е използвана единствено за външна реклама, във втория период на кампанията. Освен нея, за външната реклама се използвали още 15 различни кадъра.

Визиите на възрожденската къща от Шипка бяха 4 броя от формат 8х3м РПМ. В градска среда от 21. 02 до 17. 04. 2011 г. визиите бяха 3 броя (2 в София и 1 брой в Бургас), а от 18. 4 - 1. 05. 2011 г. (последните 14 дни от втора вълна), когато кампанията в градска среда беше по-масирана бяха - 7 броя (4 в София, 1 брой в Пловдив, 1 брой - Бургас, 1 брой Варна).

Кой и кога ще се извини на гражданите от "село Шипка, Габрово"?

Нека да е ясно, че реакцията на Шипка не е останала незабелязана за нас и ние не сме безчувствени към нея. Грешката на сайта бе незабавно отстранена, а билборд кампанията вече не е активна - тя приключи на 1 май.

Също така предстои да се обърнем лично към кмета и жителите на Шипка, за да изясним помежду си това недоразумение.

Oще: билборд  гафове  кампания  министерството на икономиката  туризъм  шипка 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.