Парното ми пари, към Живков ме влече, дано и януари да не оттечем* | webcafe.bg
Webcafe

Парното ми пари, към Живков ме влече...*

Ангел Влахов 05.01.2011, 10:30 (обновена 06.01.2011, 13:42)
Бойко Борисов

Добре бе, господа ГЕРБери, щом всеки, който не харесва ГЕРБ, е комунист, как тогава ще обясните феномена, че с действията си ГЕРБ, и в частност Бойко, натрапчиво, напомнят времената отпреди 1989-а

Когато наскоро стана ясно, че не само шуменската, но и софийската топлофикация дължи на "Булгаргаз" сума ти неизплатени пари,  си отбелязах наум, че Бойко по-скоро ще фалира "Булгаргаз", отколкото да поволи на директорчето му да спре топлото на 2 000 000 избиратели - и то в столицата.

Щото ако точно тия, столичните избиратели, останат без парно посред зима, правителството си заминава 3 дни след случката.

Не очаквах обаче, че Бойко ще стигне дотам да задължи "Булгаргаз" да продължи да захранва и "Топлофикация" - Шумен без пари. "За да не страдат учениците, болниците и т.н." - обясни Бойко.

Ама разбира се! Само и единствено за това - а не за да залепи мощна кръпка върху издишащия балон на рейтинга си. (Ако някой си помисли, че е заради рейтинга - значи е комунист! Ако сметне, че това е дразнещ популистки ход - значи е комунист! .... но за комунистите - след малко).

Не очаквах - а трябваше. Не беше трудно да се предвиди, че Бойко ще се нахвърли стръвно да спасява клетия народ от лошия монополист "Булгаргаз", трупайки точки и бабешка любов - защото трябва да си сляп, за да пропуснеш такава възможност.

А Бойко не е сляп. Или пък трябва да си сериозен политик, който разбира, че безплатен обяд няма, и че все някой трябва да плати за газта на "Булгаргаз". Но Бойко не е и сериозен политик. Бойко е харизматичен, устат популист, с - към момента - доста конкретна цел: да устиска зимата без предсрочни избори.

И "строгата, но справедлива" заповед към "Булгаргаз" беше брилянтен ход към постигането на тази цел - рейтингът гарантирано ще скочи, а нищо чудно признателното гражданство на Шумен да му издигне и паметник - приживе. Което още повече ще доближи Бойко към образа на неговия гуру Живков.

И тук се връщам пак към комунистите - добре бе, господа ГЕРБери, щом всеки, който не харесва ГЕРБ, е комунист, как тогава ще обясните следния феномен - с действията си ГЕРБ, и в частност Бойко, поразително, бих казал натрапчиво, напомнят времената отпреди 1989-а.

Авторитаризъм, демагогия, популизъм, прикриващ пълна липса на държавна стратегия, за капак - национализация на частни пари.... Но да не задълбаваме - всеки има очи и ум, всеки сам да си преценява.

Аз лично си седя и се чудя - ако преди 1989-а хлябът беше например 50, а не 30 стотинки, дали пък държавата нямаше да се развие по друг начин? Защото не може да продаваш за 30 стотинки нещо, чиято производствена цена е например 32 стотинки.

Така се генерира загуба от 2 стотинки на бройка, която все някой трябва да плати - не е нужно да си икономист, за да схванеш принципа. И когато СССР спря да ни подарява суровини, илюзията се срина. Да, ама народецът още въздиша по Тошо - и по евтиния хляб, сирене и кренвирши.

И  грам не му пука, че точно тая евтиния доведе кризата от 1990-а, когато всичко беше с купони.... абе какво "всичко", то имаше само хляб и олио. И всъщност народецът май така и не разбра защо се срина "социализЪма" - в главата на средностатистическия булгаристанец вероятно свалянето на Тошо е причина и начало на "злото", а не следствие.

Вероятно е така. Как иначе да си обясним благосклонността, с която уж напатилият се от "комунизъм" електорат посреща дитирамбите, които Бойко въздава на Тато? Очевидно народецът и днес не осъзнава, че работата на един държавник не е да дава топло без пари, а да държи държавата в такова положение, че ако не всеки гражданин, то поне големите общински и държавни дружества да могат да си се разплащат нормално.

Очевидно за пред "широките маси" популистките номера - и най-вече евтинията - са перфектна рецепта за политическо дълголетие. Голяма работа, че рано или късно балонът ще се спука. Да се пука - друг ще му бере гайлето.

Евтин ли беше хлябът - евтин беше. Обичаха ли хората Тошо - обичаха го, та и още го обичат. Изкара ли 35 години на власт, въпреки всичките негативи на системата - изкара си, и още как! Е, какво по-закономерно от това Бойко да кара по същия утъпкан път? Той има същата цел - да го обичат, та да си пази мястото. Въпреки кризата, беднотията, кошмарната администрация и абсурдното ежедневие - пробвано е, работи.

Само че къде ще ни изведе този път?

П.П. Хм, забравих си въпроса - не е ли абсурдно Бойкопоклонниците да обиждат противниците на ГЕРБ на "комунисти"? Та ГЕРБ е очевидно най-успешното продължение на БКП, което сме виждали до момента...

*Заглавието е перифраза от песен на "Хиподил", изпята през една друга интересна зима.

Oще: бойко борисов  комунизъм  парно  популизъм  тодор живков  топлофикация 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 06.01.2011, 18:57

9 simo_haihe | 06.01.201119:14

авторът нито твърди, нито смята, че причините, довели до падането на Живков, са икономически. авторът всъщност по никакъв начин не засяга темата "защо падна Живков". авторът всъщност накратко споменава само едно - че Живков се задържа на власт 35 г, въпреки, че системата беше обречена. (и споменава Живков само в контекста на факта, че Борисов копира живковите номера) авторът по-скоро засяга въпроса "защо падна социализма" - а социализмът се срина ИМЕННО ПО ИКОНОМИЧЕСКИ причини - обяснени съвсем бегло от автора. щото авторът няма нито амбицията, нито желанието да просвещава заблудените, още по-малко пък да отваря очите на слепите. който има акъл, е разбрал достатъчно. който няма акъл да разбере - просто намира повод да се изкаже.

п.п. една бонус-идейка: падането на Живков и падането на социализма са две съвсем отделни действия. свалянето на Живков всъщност беше опит да се запази статуквото - и опитът донякъде се увенча с успех. изведнъж се оказа, че за всички гадории от комунистическата епоха има персонален виновник - а останалите другари от БКП (ако не са изпукали от старост) си живеят животеца чисти, невинни и в охолство.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.01.2011, 15:27

8 irwinshaw | 06.01.201115:53

До Мариана Антонова: Моля ти се, недей да цитираш Джеферсън като някакъв авторитет по демокрация и свобода, при положение, че не знаеш основни неща за живота му. Защото ако знаеше, едва ли щеше да се прекланяш по човек, който говори за свободата на индивидите и осъжда робството, а пък в същото време има 187 роба (можеш да си направиш справка ако не ми вярваш). Бая лицемерно ми се струва...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.08.2010, 15:09

7 skd911 | 06.01.201104:23

Освен това държавата трябва да мисли за народа, защото това е най важният и ресурс, ако утре народа заболее и измре заради студа, след някоя друга година, просто няма да има държава.......... кел файда че капиталистите са се нагушили. А капиталистите се гушат така безобразно, защото знаят че винаги могат да отидат в друга държава, когато тази се гътне........... ако нямаше къде да отидат, щяха да са доста по отговорни.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.08.2010, 15:09

6 skd911 | 06.01.201104:19

От статията се вижда едно нещо което е много очевидно, на автора явно не му е ясно защо падна Тодор Живков и че причините изобщо не са икономически. Например и в момента има държави много по бедни от България, пък режима там не пада........ включително и демократични такива.

Топлофикациите в моментното си състояние не са нищо повече от едни феодални владетели, не можеш да се откажеш от тях и си длъжен да им плащаш. Няма никакъв начин да се откажеш от услугите им....... как пък след 89-а година не ги попитаха тия хора дали са съгласни да имат парно на 20-торно по висока цена ?!

Като тръбите са им толкова важни да си ги изолират, дори съм готов да им платя изолацията, на мен толкова скъпа топлинна енергия не ми трябва.......... но не....... нали е свобода, всеки който е по силен от теб може да прави каквото си иска с теб, а държавата я няма.

Така че преди да се обвиняват хората че не плащали и искали по кумунистически нека се замислим, защо хората не плащат, дали не искат да плащат или просто голяма част от тях нямат възможност.

Нека от топлофикация да си направят системата по гъвкава и да махнат топлинните счетоводители, които са просто едни измамници. Да изолират примерно тръбите и който не иска радиатори, да няма радиатори. Какъв им е проблема толкова ?! Как Софийска вода успяха да се оправят и да сложат на всеки водомери, без разни посреднически фирмички, пък от топлофикация не могат да изолират шибаните тръби, най малкото на тези които дори са готови да платят за това, само и само да нямат парно.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.11.2010, 12:45

5 stg | 05.01.201116:06

чудесна статия, съгласен съм с всичко написано в нея
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.11.2010, 12:45

4 stg | 05.01.201116:03

Boyan Yurukov , това което се е случило е аналогично на това да бъде издадено постановление ти и още там други да приютите зимата по един клошар защото в интерес на клошарите е да бъдат на топло и нахранени
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 05.01.2011, 12:03

3 solaar | 05.01.201112:08

@Boyan

Тук не става дума за пренебрегване на бизнес интереси и евентуални пропуснати ползи. Става дума за директно субсидиране на неизрядни платци от всички данъкоплатци.
Това определено е много близко до комунизъм. И определено не е правилно при капитализъм. Герб наричат себе си десен проект, но както обяснява статията по същество са с крайно леви управленчески импулси.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.09.2010, 23:08

2 Boyan Yurukov | 05.01.201111:36

Значи чакай сега - излиза че като заставя голяма компания да пренебрегне икономическите си интереси в ползата на няколко милиона българи, то той е комунист, така ли? Сега май ти почваш да раздаваш твърде щедро това определение! Когато толкова хора са засегнати въпроса става вече от национално значение. Да, вината е в топлофикация, остарялата инфраструктура и прочие, но проблемът е тук и сега. Ти какво би направил на негово място?

А за булгаргаз не се безпокой - въобще не са на загуба и са много далеч от фалита. Какво очакваш - да се дуят колко реална печалба (не говорим за това, за което плащат данъци) имат и колко бонуси раздават. Захапи малко реалността моля.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.10.2010, 10:18

1 Mariana Antova | 05.01.201111:31

Прав сте, Ангел!

Малко сме се научили от грешките на миналото. Не само това, ами даже ридаем за него. Ужким отхвърлихме комунизма като идея, а пак около него се въртим.
И не е виновен Бойко. Хората са тези, които имат нужда от вразумяване!

В подкрепа на написаното от вас, прилагам една мисъл на Джеферсън:
"Government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have ... The course of history shows that as a government grows, liberty decreases."
Моят свободен превод:
"Правителство, което е достатъчно голямо за да осигурява всичко от което се нуждаете (б.а. безплатно парно, евтин хляб и сирене и т.н.) е достатъчно голямо и да вземе всичко, което имате... Историята ни показва, че с нарастване на държавността, свободата намалява."

Кога ще проумеем тази проста истина?
Докато това не се случи ще има такива като Бойко Борисов,... заедно с цялата им добронамереност към народа Палав

И за край, още едно добро предупреждение:
"Most bad government has grown out of too much government."-Thomas Jefferson
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.