20 прогнози: Игрите | webcafe.bg
Webcafe

20 прогнози: Игрите

Джейн Макгонигъл, Guardian 17.01.2011, 17:33 (обновена 18.01.2011, 17:08)
starcraft, игри

Снимка: © Blizzard Ent.

Игрите в бъдеще: все повече онлайн, но все повече себе си и все по-свързан с реалността

През последното десетилетие  в САЩ, Европа и особено в Югоизточна Азия станахме свидетели на потапяне във виртуални светове, в които хората играят игри като „Секънд Лайф". През следващите 25 години тази тенденция успешно ще бъде обърната. Не защото ще прекарваме по-малко време играейки, а защото игрите и виртуалните светове ще станат много по-пряко свързани с реалността.

Ще има игри, в които действието се влияе от това, което се случва в действителността. Ще има и игри със сензори, които ще позволят да ги играем в реалния свят - игра, в която например аватар ще е вашето куче, което носи гейм колан, който мери колко бързо бяга то и дали маха с опашка или не и така ще можете да участвате с кучето си в играта, вместо с някакъв виртуален герой.

Мога да си представя също и игри с повече физическа активност и те даже ще бъдат използвани за улавяне на енергията - с периферни устройства като килимче за танци, което всъщност улавя енергията от танцуването ви върху него.

Ще има игри, рещаващи проблеми. Вече има много игри, в които учени се опитват да обучат геймърите на истинска наука - как да градят протеини за лекуване на рак например.

Една изненадваща тенденция в гейминга е, че геймърите днес предпочитат - в съотношение около три към едно - да играят на кооперативни, вместо на конкурентни игри. Ето това е наистина интересно. Ако се замислите, в историята на игрите не еимало кооперативни игри, поне досега и до последното поколение видео игри. Във всяка игра, в която се сетите - на карти, шах, спортна - всеки играе, за да спечели. Но сега сме свидетели на нарастващо желание за сътрудничество - хората играят игри заедно, за да решават съвместно проблеми, докато се забавляват.

Има също проучвания как игрите се отразяват на ума ни и на когнитивните ни способности. И науката все повече препоръчва да се използват игри в лечението на депресия, безпокойство и синдрома на дефицит на вниманието.  Да се направят игри, които са едновременно забавни и да обслужват някаква социална цел, не е лесно - ще са необходими много иновации -  но геймингът ще стане все по-интергриран в обществото.

Джейн Макгонигъл е директор изследване и развитие на игрите в Института за бъдещето в Калифорния и автор на книгата „Реалността е счупена: Защо игрите ни правят щастливи и как могат да ни помогнат да променим света".

Oще: гейминг  игри  наука  прогнози 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 03.11.2010, 12:45

2 stg | 20.01.201107:39

Как така да не е имало кооперативни игри, напротив винаги ги е имало, когато 10 келеша отидат да оберат една череша това не е ли точно кооперативна игра с всичките екстри и екшън.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 19.04.2010, 19:27

1 Гъорето П | 18.01.201111:38

пфахахаха,е баси тъпата статия. Щеше да звучи ок, ако беше писана през 2004г..... а какво остава да е прогноза за 20 години напред. Ой, пичойе - проверявате дали не превеждате глупости ;)
   

оценка

+0 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.