Китай ще слива девет града в титаничен мегаполис с 42 млн. жители | webcafe.bg
Webcafe

Китай прави най-големия мегаполис в света - с 42 милиона жители

Webcafe.bg 27.01.2011, 14:10 (обновена 28.01.2011, 11:52)
китай

Снимка: © Getty Images

В края на 2020-а плановете на Китай са да създаде градски зони с население между 50 и 100 милиона души - и "малки" градски клъстери с 10-25 милиона жители

Специалистите по градско планиране в Южен Китай са подготвили амбициозен план за сливане на девет града, разположени около делтата на Перлената река. Стратегията за "превръщане на делтата на Перлената река в едно цяло" ще създаде градска зона с размери над 40 000 кв. км, която е 26 пъти по-голяма в географски мащаб от централен Лондон. (И близо 2.5 пъти по-малко от България като площ, но затова пък 6 пъти по-голяма като население... Бел.р.)

Новият мегаполис ще обхваща голяма част от производствените централни области на Китай, простирайки се от Гуанджоу до Шенжен и включващ Фошан, Донгуан, Жоншан, Жухай, Джанмен, Хуйжу и Жаокуин. Заедно градовете генерират около 1/10 от продукцията на китайската икономика.

Китай инвестира мащабно в подобряване на инфраструктурата

Пред следващите шест години около 150 важни инфраструктурни проекти ще свържат в обща мрежа транспортните, енергийните, водните и телекомуникационните структури на деветте града, като разходите за това се очаква да достигнат 2 трилиона юана (около 220 млрд. евро). Експресна влакова линия ще свързва индустриалния център с разположения наблизо Хонконг.

"Замисълът е, че когато градовете бъдат обединени, жителите им ще могат да пътуват свободно в региона и да използват здравни и други услуги в различните области," казва Ма Ксианмин, главен експерт по планирането в Института по градско и селско планиране на Гуандон, който е старши консултант на проекта.

Името на новия свръхград тепърва ще бъде определено

По думите на проектантите, все още не е избрано име на региона. "Този огромен град няма да прилича на Лондон или Токио, тъй като няма само един град в сърцевината на мегаполиса," коментира Ма. "Поради това не можем просто да го наречем на един от съществуващите в момента градове. Той ще спомогне за по-равномерното разпределение на индустрията и работните места в рамките на региона, а публичните услуги също така ще бъдат разпределени по по-подходящ начин," допълва той.

Ма твърди, че жителите на мегаполиса ще могат да използват общи жп карти и да купуват годишни билети, позволяващи им бърз жп превоз в рамките на гигантския град. Ще бъдат изградени двадесет и девет железопътни линии с обща дължина 5000 км, които ще сведат времетраенето на пътуването с влак между различните градски центрове до не повече от един час.

Според авторите на плановете, сметките за телефонни разговори също така ще спаднат с близо 85 процента, а болниците и училищата ще бъдат подобрени.

"Жителите ще бъдат в състояние да избират къде да потребяват публични услуги - и ще използват Интернет, за да разберат например коя болница е по-малко натоварена," обявява Ма.

Замърсяването, което е основен проблем в делтата на Перлената река заради високата индустриализация, също така ще бъде преодоляно с обща политика, а цената на петрола и електричеството също би могла да бъде унифицирана.

Китай стремително върви към изграждане на мегаполиси

Южният конгломерат е замислен с цел да се бори за конкурентно предимство пред нарастващите градски региони около Пекин и Шанхай. Към края на това десетилетие Китай възнамерява да пресели още по-голям брой жители в градовете си, създавайки някои градски зони с население между 50 и 100 милиона души - и "малки" градски клъстери с 10-25 милиона жители.

На север регионът около Пекин и Тянджин, два от най-важните градове в Китай, е обхванат от пръстен от високоскоростни влакови линии, които създават свръхградски регион, известен като икономическа зона "Бохай". Населението му би могло да достигне 260 млн. души.

Процесът на обединение на региона Бохай вече е започнал със свързването на Пекин с Тянджин с високоскоростна жп линия, с която дистанцията от 120 км между двата града се изминава за по-малко от половин час, осигурявайки ос, около която да бъде създадена мрежа от спомагателни градове.

С набирането на темпове на процеса на обединение, общата инвестиция в градска инфраструктура в Китай по оценка на Британската търговска камара през следващите пет години се очаква да достигне 800 млрд. евро, като допълнителни 350 млрд. евро ще бъдат отделени за изграждане на високоскоростни жп линии, а 80 млрд. - за градски транспорт.

Oще: китай  мегаполис 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 04.02.2011, 20:59

17 Kalina | 09.02.201113:15

skd911, абсолютно съм съгласна с теб.

То се вижда в момента, че китайската икономика е в подем, Америка до скоро беше в рецесия, от която твърдят, че са излезли...

В Китай не съм била, но в Америка всяка втора стока е мейд ин чайна.

Имах една състудентка - китайка, която получаваше 1300 долара стипендия, осигурена и от нейното правителство, докато ние европейците получавахме по 200 евро...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.10.2010, 15:30

16 Krasimir Kovachev | 28.01.201115:52

скд911,Китайците са 4,5 пъти повече от САщ за територията е излишно да говорим,само отвори атласа,не си ли се замислял,след десетилетия от 10% ръст на икономиката , защо още се опитват да ги стигат?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.10.2010, 15:30

15 Krasimir Kovachev | 28.01.201115:44

Господа, от 11 години съм в Ирландия, видях бума но видях и краха,тук също е залято с китайци избягали от тамошния рай.Новите коли,магистралите и останалата инфра структура,не са гарант за стабилно бъдеще,на против,но с радио точка не се спори.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 05.11.2010, 20:42

14 double-dealer | 28.01.201115:04

Китай е страна с огромен паричен ресурс( няма изгледи да свърши скоро и ) и желязна дисциплина...Там за такова брутално източване на средства и злоупотреби с държавни пари дори не си го и помислят,защото знаят, че има изстрел в тила...За това вървят напред, а в "демократичните" държави-свободия... Удивителна
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.08.2010, 15:09

13 skd911 | 28.01.201114:36

@pueblo


То никой не бяга и към Южна Корея пък те също са на светлинни години пред нас и дори пред част от западните държави. Чуди се

Това че хоратя бягат към някъде е по скоро заради някакви субективни представи за по добър живот и най вече заплатата им сравнена със заплатите на всички останали. А в Китай заплатите не са като на запад, защото валутата им е подценена драстично, вероятно с повече от 40%, което е направено с цел да се стимулира износа.

Просто и да избяга някой от тук в Китай, няма да се впише в картинката там, в Южна Корея също. Аз лично не съм чул Българин да е избягал към Южна Корея, пък те не са по бедни от Италия или Испания примерно....... нали така, да не говорим сравнени с Гърция. Освен това езиковата и културната барирера са по големи.


А тези дето смятат че Китайската икономика е балон, могат просто да отидат в Китай и да видят с очите си. Високоскоростните влакове ли са балон или магистралите. Това са все реални обекти които подобряват живота на хората. Хората реално усещат непрекъсната промяна към по добро, всичко около тях се променя по начин, който ние дори не можем да си представим, защото тук всичко се движи със скороста на охлюв. Само едно малко сравнение ще направя, през 1989-а година Китай не е имал нито една истинска магистрала....... да широки пътища са имали, но това което ние му викме магистрала не са имали. Сега 2011-а година Китай е на 2-ро място в света след САЩ по дължина на магистралите, като само за 2010-та година са построени 9000 км магистрали. Очаква се към 2014 - 2015-а година Китай да надмине САЩ по този показател.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.09.2010, 10:49

12 иван | 28.01.201112:55

@Krasimir Kovachev
Не искам да влизам в спор в смисъл, че не държа да наложа своето мнение. От друга страна правя коментарии много рядко, само когато мисля, че имам какво да кажа. Имам и друга информация освен....... Бил съм и в Комунистически Китай и в териториите със специален стаут Макао и Хонг Конг. Така че имам лични впечатления и то сравнително нови. Предложих ви да видите филма за Гуанджоу (Кантон) за да видите как са облечени китайците, какви коли карат, каква е инфраструктурата. Сигурен съм, че ако видите Хонг Конг след Шанхай и Гуанджоу, ще се разочаровате. Както и Ню Йорк.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.10.2010, 15:30

11 Krasimir Kovachev | 28.01.201112:09

Иван,ако не си искал да влизаш в спор с някой,не трябва да коментираш мнението му,а ако спреш да черпиш инфо от ютуб и википедия ще научиш нещо за реалноста. Намига
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.08.2010, 11:18

10 boris | 28.01.201110:48

skd911

Според прогнозите на някои западни икономисти, до 2050-а година, Китайската икономика ще представлява 75% от световната.
-------------------------------------------------------------------------------------
А ако темпа на растеж на едно 12 годишно дете се запази, през 2050 то ще е високо седем метра
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.09.2010, 10:49

9 иван | 28.01.201108:34

@ pueblo & Krasimir Kovachev
Не бих искал да влизам в спор с вас, само ще отбележа, че моите впечатления за Китай са по-различни от вашите представи.
Мисля, че не е възможно с опита от държавите с развит капитализъм, да се прогнозира развитието на държава от нов тип – държава с държавен капитализъм.
Държава, коята е защитена от разпродаване на националното си богатство, (защото на практика никой в Китай не притежава земя, независимо от нейното предназначение – земята е държавна), не може да фалира. Чуждите компании, за да развиват бизнес, строят върху терен, взет под аренда за максимален срок от 60 години. А който владее земята, владее и това, което е построено върху нея. Подробности, ако наистина Китай ви интересува, можете да намерите в нета.
Това, че мениджър от средно ниво получава 7-8000 евро годишно няма изобщо да го коментирам.
За да добиете представа за Китай вижте в youtube: On the road Guangzou City Center Transport Project
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.11.2010, 01:52

8 pueblo | 28.01.201103:49

Смее се до фена на пилетата(китайците)..911
НЕ ЗНАМ НА КОГО ИНФОТО МУ ЗА КИТАЙ Е СТАРО,НО ТИ СПОРЕД МЕН ,чЕТЕш НЕКВИ АВТОРИ ФАНТАСТИ Смее се В НАЙ-ГОЛЕМИЯ И РАЗВИТ шИБАН КИТАЙСКИ ГРАД,КАКТО И ДА СЕ КАЗВА ТОЙ,МЕНИДЖЪР СРЕДНО НИВО ПОЛУчАВА 7-8000 ЕВРО ГОДИшНА! ЗАПЛАТА
АКО ТОВА Е МНОГО НАД БГ(НЕ ГОВОРИМ ЗА ЗАПАД) СТАНДАРТ ЗА ПОДОБНО НИВО..... Смее се ЗНАчИ ИЗОБщО НЯМАш ПРЕДСТАВА КАКВИ ПАРИ ПОЛУчАВАТ НЯКОИ ХОРА В БГ.......
И ГОВОРИМ ЗА ТОВА,КОЛКО ПОЛУчАВАТ КИТАЙЦИТЕ,А НЕ чУЖДЕНЦИТЕ В КИТАЙ!
ПЪК СЛЕД КАТО СИ ТАКЪВ ГОЛЯМ ФЕН НА КИТАЙСКОТО чУДО,СПОКОЙНО МОЖЕш ДА ОТИДЕш ТАМ И ДА МУ СЕ НАСЛАДИш Смее се
   

оценка

+0 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.