Кахъровизия | webcafe.bg
Webcafe

Кахъровизия

Драго Симеонов 16.11.2011, 08:18 (обновена 06.02.2015, 19:46)

1 от 5 снимки Назад Напред

Евровизия 2012

Евровизия 2012...

Вече съм академик. Можете да ме поздравите.

Не, заслугата този път не е на Пловдивския университет, който раздава височайши звания на кило.

На Евровизията трябва да благодаря, в двадесетчленното жури по подбора на песните съм.

Вчера беше първата ни сбирка.

Давам си отлична сметка, че с подобно начало можете да не стигнете до края на текста, а директно да се насочите към коментарните полета, за да дадете свобода на отношението си към конкурса, журитата и хората, които попадат там вместо други. Успех!

И все пак ако решите да останете до края, много ми се ще да споделя едно дълбоко лично впечатление.

Много мъка има по тоя свят,

и голяма част от нея е възпята в тазгодишните кандидатури. Рядко човек може да чуе повече излияния за сълзи, небеса, болка, загуба, несподелена любов, треви, раздяла, речни брегове и други подобни, изгубени някъде в английското произношение на изпълнителя, но са все в тоя контекст.

Песните, които не издаваха дълбоките кахъри на лирическия герой бяха само онези, които описваха състоянието му след преживяната драма - гняв под акомпанимента на електрическа китара и автосугестия, че ще издържи, понеже е силен, нищо че светът го лашка непрестанно.

Специално проверих в google, за да не би грешката да е в мен. Навсякъде музиката се дефинира като изкуство, което изразява емоции чрез звук. Добавете му подходяща лирика и се получава песен.

Уви емоциите, пресъздадени звуково от огромна част от кандидатите в тазгодишната Евровизия, са в гамата между умереното нещастие и тежката депресия.

Дълбоко се надявам възпетите чувства да са фалшиви. Иначе започвам сериозно да се притеснявам.

Естрадата (наричат я поп-музика, но „естрада" е по-точен термин) винаги е обичала да споделя любовни мъки и разочарования. Когато те са едно след друго в продължение на няколко часа, не става дума просто за артистичен избор, нещата вече опират до народопсихология.

Все не ми се искаше да повярвам, че българите сме най-нещастните европейци.

Не че сме зеобиколени с поводи за радост, но южняшкият ни оптимизъм и балканското безгрижие са добър антидот за мизерията.

Плюс това години наред най-популярният жанр у нас ни заливаше с кръчмарска веселящина.

Изпуснах развитието му напоследък, но от онова, което родните творци са изпратили на конкурса Евровизия, ми стана истински тъжно. Не, не в преносния смисъл, че качеството е лошо. Това е друга тема. Стана ми тъжно буквално.

Това беше саундракът на няколкочасовата мъка на жури, което после традиционно ще бъде обвинявано за избора си.

Може би проблемът е в самия конкурс, може би е в талантливите изпълнители, които му се назландисват за сметка на онези, които отчаяно търсят изява. А може би просто като общество сме навлезли във фазата на тъжната музика.

Кой знае? Не бързайте да се гневите на темата. Изчакайте да чуете селекцията, за да си поплачете и вие. После пак ще си говорим, ако не ви е налегнала депресията.

Академия 2012

Стефан Димитров - председател

Ангел Заберски, Хайгашод Агасян, Михаил Белчев, д-р Йордан Ефтимов, Георги Енчев, Васил Гюров, Александър Петров, Живко Колев, проф.Теодора Павлович / Цветан Цветков/, проф.Мария Георгиева Ганева, Милка Митева, Петър Салчев, Диана Русева, Юрдан Лазаров Лазаров, Кристиян Бояджиев, Драгомир Симеонов, Анна-Мария Тонкова, Васил Димитров, Атанас Генов, Георги Костов, Мариана Брашнарова / Илиян Стойчев/

Oще: академия 2012  бнт  драго симеонов  евровизия  естрада  стефан димитров 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 21.11.2011, 10:52

12 евлоги | 21.11.201111:20

От стоте песни, които ми харесват най-много в безгрижния ми живот, не се сещам за някоя весела, освен слънчевото реге. Затова може би са поканили в журито знаещия Драго и добре са направили. С тази статия той чудесно се вписва в средата на най-известните българи като графа като най-популярен поп певец, митю крика като най-известен светски лъв, каролев като най-известен икономист и други такива поникнали уважения. Не веселата, а хубавата песен радва душата, поне моята. А душата на Драго поне според мен иска да сподели следното: аз имам важна мисия да се подиграя с хора, които могат нещо по-добре от мен, имам постоянен доход за разлика от стотици българи, включително и музиканти, знам английски по-добре от някои от тях и имам право да ги презирам, говоря за талантливи творци, но не споменавам никое име за да се разбере какво точно харесвам и що да не напиша нещо за да се види, че наистина в журито за Евровизия има хора дето не бива да са там.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.11.2010, 13:22

11 Sulio Pulev | 21.11.201102:12

Щом този боклук който няма НИЩО общо с Евровизия се набута там - нищо добро не ни очаква. Въобще в тази академия с единични изклѝчения няма един човек ,който да има хабер от Евровизия.Може някои от тях да разбират от музика но НЕ и от Евровизия. Не можах да разбера защо БНТ не вклѝчи поне един,който разбира? При това положение напълно естествено е и тази година БНТ да изхарчи едни пари и да остане пак на последните места. И така ще бъде докато не се изгони паплачта от БНТ и не дойдат хората със съвременно НЕбългарско мислене. Ама на тях що им е да идват в БНТ? Само на баир лозе !
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

10 Manuela Gerenova | 16.11.201120:12

Относно чалга парчетата и видовете според текста, Иво Сиромахов имаше доста добър материал. Не мога да пресъздам точно уникалния му език, но общо взето са три типа - за нещастна любов, за щастлива любов и за купони.
Нещастните са два вида - ще те забравя, аз съм силна и ще си намеря нов бунак да ми купува мезонети и Мини Купъри, обикновено се пее от пообръгнали фолк диви. Другият тип е за по-младите и неопитни и е тип окуцял койот в размножителен период.
За щастливите е ясно.
За купона - ясно - дай да се напием, да се изчаластрим едно хубаво и да забравим мъките.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

9 Божидар Гюлмезов | 16.11.201118:18

Марчела | 16.11.2011 15:07
@Bobby_gBG

Боби, ти май хич не си в час с чалгата. Хич не е кахърна тя даже. 90% от "песните" са за безгрижен живот, изпълнен с шеги и закачки. Коментарът ти не е много на място.
--------------------
Мдам права си, хич не съм в "час" с чалгата. Това което обаче съм бил принуден да чуя обикновено се пее точно за бедната нещастна любов... Т.е. всичките "хитове"...

А това че отдолу дебнат 90% още по-големи боклуци дето обаче никой не смее да ги пусне за "хитове" си нямам представа...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 31.07.2011, 09:28

8 Doberman | 16.11.201116:29

Авторе, да ти кажа честно тая тенденция с тъжните песни се появи от няколко години насам... ииии явно е имала превес... Като изключим факта, че най-успешните ни представяния на тоя конкурс за били с бързи и позитивни песни (тука среден пръст за тия, които са правили рисърч преди да седнат да творят... ако въобще са го правили) има едно нещо, което винаги ми е правело впечатление в песните на някои наши изпълнители - те умирГат да пеят за това колко ги боли. Те туй то. Не знам какво точно се върти в главите на текстописците и композиторите (те са вече на годинки). Та те си имат изградени представи, които преди са им носили някакъв успех и си седят с тях, няма еволюция (баси, Графа вече 10 години пее една и съща песен), няма съобразяване с тенденции и т.н. (примерно дийпзоун преди няколко години, не съм фен, ма бяха с адекватно звучене), експериментът с "Вода" също донесе огромен успех.

Може и да греша, щото не съм слушал песните, а и няма да го направя по ред причини, но проблемът е в това, че сегашните ни естрадни изпълнители (прав си за терминологията) са все същите от години, понякога имам усещането, че седят с номерчета и си чакат реда за евровизия... При тях онова, което прави човека занимаващ се с изкуство велик липсва. Говоря за интереса към изкуството като цяло. Интереса да експериментираш с ново звучене, текстове, абе сещаш се какво имам предвид. Те даже са облагоделствани, защото единственото им ограничение е в продължителността на песента, а и това е много относително. Ма те май залагат повече на светските партита... Ко да ги правиш и те душа носят, но после да не се сърдят на слушателите.

По-младите също страдат от няколко неща. 1-во - опитват се да копират вече утвърдените у нас и по света творци - грешка. 2-ро, занимават се със строго определен стил музика, който си има своята аудитория, която като правило е малка и оттук идват мъките им, не казвам, че е лошо, но те незнайно защо се гнусят да припарят към по-полулярните поп-стилове. А и не на последно място, единственото място, което прилича на "завод" за музика, да звучи тъпо, но е факт навсякъде по света, у нас е Пайнер. Не казвам, че е лошо, че ги има, казвам, че е лошо, че други няма. Някои просто се страхуват да излязат на пазара с голяма инвестиция срещу тях, пропускайки факта, че те не са това, което бяха и нещата отиват все по-назле за тях...

Ух... тоя пост стана май по-дълъг от статията, продължавай със същия позитивизъм, Драго, кефиш ме като лице и с присъствието си в медиите у нас.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.10.2011, 16:15

7 Марчела | 16.11.201115:07

@Bobby_gBG

Боби, ти май хич не си в час с чалгата. Хич не е кахърна тя даже. 90% от "песните" са за безгрижен живот, изпълнен с шеги и закачки. Коментарът ти не е много на място.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 30.09.2010, 17:54

6 Scooby Doo | 16.11.201113:33

Како Веске ма, ти кат си умна що ми се връзваш на простотиите?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 16.11.2011, 13:30

5 яна желева | 16.11.201113:32

Наистина ли подобни пиеси са Ви проблем..........и какво моля, моля не разбрахте....и въобще Вие нещо знаете ли??????
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 22.10.2011, 13:38

4 Весела Скръбна | 16.11.201112:37

Абе, Скуби дуу, ти си прост като гъбена чорба, що се пънеш и ти да пишеш нещо. Оцветявай си там картинките в тетрадчицата и си пипай пишето, не се пробвай в неща, които не са ти по силата. Съвет от кака ти Веска. Разбра ли ме или да ти поясня?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.03.2011, 14:53

3 Bobby_gBG | 16.11.201112:32

Ми така е в наше време, чалга певачките всичките са много кахърени, всичките пеят за нещастна любов, по цял ден се кахърят как някой ги е зарязал (недоклатени), и т.н.

Т`ва му се слуша явно на стандартниа чалгаджия, как едни яки (и не чак толкова) каки се оплакват от нещастна несподелена и загубена "любов", дето всъщност си е чисто е*ане...


Ма съдба. Чалгария кандидатства за кахъровизия.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.