За успехите и верността | webcafe.bg
Webcafe

За успехите и верността

Мартин Митков, Sportematika 28.08.2014, 12:42 (обновена 29.08.2014, 11:37)
фенове на лудогорец срещу стяуа

Феновете на Лудогорец имат право да се радват, но не и да искат да бъдат подкрепяни от тези на другите отбори

Лудогорец показа, че можело, но и още нещо

Вчера вечерта, или по – точно в първите минути на новия ден, отборът на Лудогорец достигна до още един своеобразен връх в своята история – достигна до така бленуваните от много наши футболни президенти групи на Шампионска лига. Иска ми се тук, в няколко изречения, да опиша общите ми впечатления от целия проект реализиран в последните няколко години в Разград.

Първо ще обърна внимание на един от най – важните компоненти на „модерния“ футбол – финансовия. В един или друг момент, почти всички отбори в България са имали необходимия финансов ресурс, но рядко са реализирали пълноценно възможностите, които са им се откривали в този случай. Моето мнение (като на обикновен фен, а не на експерт) е, че просто парите са управлявани лошо.

Липсвала е дългосрочна и целенасочена стратегия – дали това ще са инвестиции в школата, базата, премислени и качествени трансфери, които да се превръщат в печалба впоследствие или възползване от по – голямата фенска маса на водещите ни отбори, е въпрос на гледна точка на съответните ръководители.

В Лудогорец явно се работи последователно и това, което най – много ме впечатлява е приемствеността на състава от сезон на сезон. Новите трансфери не са „на кило“, както например при двата софийски гранда. Взимат се точните хора, за точните позиции. Звездите не се продават при първата оферта. Разчита се на приходите от европейските турнири, за разлика от други отбори, на които се налага да продават най – добрите си играчи, за да закърпят бюджета си.

Второто нещо, което ми прави голямо впечатление е игровия облик на отбора. Съставът излиза със самочувствие във важните мачове в Европа. През годините съм наблюдавал наши отбори, да излизат със страх, като аутсайдери, натоварени с напрежение, срещу клубове, идващи от по – големи западни първенства въпреки, че в дадения момент не са били в най – добрата си форма и са били абсолютно преодолими. Лудогорец излиза и се надиграва с почти всичките си съперници през последните три години по европейските терени.

Като най–добър пример мога да дам гостуването на ПСВ в Холандия – отбор, който в последно време не показва качеството отпреди около десетина година, когато игра полуфинал в ШЛ срещу Милан, не е и европейския шампион от 1988 година. А когато един отбор играе със самочувствие и вяра в собствените си възможности, той има възможността да печели равностойните, завързаните мачове. Колко пъти сме гледали как играещи слабо в дадена среща отбори на Манчестър Юнайтед, Байерн Мюнхен, Реал Мадрид взимат победата с рутина и хладнокръвие. Ако се върнем във времето, когато двуполюсния модел в нашето първенство още не беше застрашен, Левски и ЦСКА правеха същото по българските терени.

Написах горните „хвалебствия“ (както биха казали противниците на отбора от Разград), за да покажа, че осъзнавам постигнатото в рамките на проекта „Лудогорец“ и с надеждата, че и за моя любим отбор ще настъпят по – добри времена, ако започне усилена работа в правилната посока. Искам обаче да обърна внимание и на една негативна страна в този проект и да обясня защо не бих подкрепял отбора на зелените в европейските им мачове (или които и да е други мачове).

Причината, да не ги подкрепям е проста – аз съм фен на друг отбор. Това, което усилва неприязънта ми към ПФК Лудогорец е огромния натиск – чрез медии, изказвания на ръководството им, впоследствие и повтарян от обикновените хора, че това е „отборът на народа“, символа на нацията, а тези, които не го подкрепят са антибългари, родоотстъпници и т.н. Аз нямам нищо против хората, които отиват, гледат мачовете на отбора, подкрепят го, това си е техен личен избор. Но към тези, които се изказват с пренебрежение и омраза към „непатриотите“ - хората, които не искат да подкрепят зелените от Разград, имам няколко въпроса:

-      Ще подкрепят ли националния отбор на България в първото му домакинство в предстоящите евроквалификации? Знаят ли въобще срещу кой отбор е и кога ще се състои?

Отговорът на този въпрос ще се види на 10 октомври срещу Хърватия, когато за съжаление мисля, че няма как да видим 30 – 40 000 зрители на стадиона, както на някои евромачове на Лудогорец.

-      За тези, които твърдят, че трябва да се подкрепят българските отбори в Европа, подкрепихте ли отборът на Локомотив София в последните му участия в евротурнирите или Черно море срещу Щутгарт, игран отново на националния стадиона „Васил Левски“ в София?

Мисля, че няма да е трудно да се намерят статистики за въпросните мачове. Само ще спомена, че според данни от Уикипедия (колкото и да е недостоверна:), на мача Черно море – Щутгарт са присъствали 4000 човека.

-      Като допълнение към горните два въпроса, има ли връзка между това, че Лудогорец играе силен футбол, а очакванията към националния ни отбор и съответните клубни са и са били минимални? Тази аудитория от 30 – 40000 човека подкрепя българското или подкрепя силните на деня?

Мисля, че тук коментарът е излишен.

-      Понеже много се възхищаваме и искаме да достигнем до нивото на западноевропейския футбол – представяте ли си феновете на Тотнъм да подкрепят Арсенал в мачовете му в Европа, тези на Селтик да отидат на стадиона на Рейнджърс и т.н.? Не мислите ли, че на клубно ниво е редно да подкрепяш един и същи отбор през целия си живот, независимо от моментната му форма?

Сигурен съм, че поне един път ви се е случвало да говорите с възхищение за верността на феновете на отбор изпаднал в незавидно положение – дали това ще е Лийдс, Рейнджърс, Ливърпул (които от 1990 година нямат титла, но феновете им не отиват на „Олд Трафорд“ да подкрепят Манчестър Юнайтед). Излиза, че на запад тази подкрепа е романтична, а в България – родоотстъпничество.

С това искам да завърша краткото описание на картината наречена „Лудогорец“ и да им пожелая успех по терените на шампионската лига и моля не ни натрапвайте измисления си патриотизъм. Отборът е безспорно най – добрия в България в момента, но той няма да достигне до любовта, която имат грандовете ни, независимо колко пъти малката Крисия изпълни химна на България преди мачовете им или колко телевизионни коментатори ще бъдат смъмрени заради „непатриотичните“ си думи по време на мач в Европа (тук е редно да вмъкна, че коментара на мача Партизан – Лудогорец ми се стори доста обективен и европейски – водещия стискаше палци на българите, но без да изпада във фалшив патос).

Oще: а група  лудогорец  стяуа  фенове  шампионска лига 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 30.08.2014, 01:14

12 swordi91 | 30.08.201401:40

Факт да, повечето хора не са подкрепили нито Локо сф, нито ЧМ, нито националния. Но и за това си има причини, в повечето случай картинката е ясна, до сега на всички квалификации сме пращали отбори в стил "дай да отидем пък квото сабия покаже". А за националния отбор, малко или много хората са се отврътили от шуробаджанащина и от това да се взимат играчи защото е удобно за някой, защото някой трябва да ги продаде, или просто защото са нечии синове, племенници и т.н.
Да ок, не искаш да подкрепяш Лудогорец, ок това си е твое решение и ти си преценяваш най-добре.

Но това да сравняваш
"дали това ще е Лийдс, Рейнджърс, Ливърпул (които от 1990 година нямат титла, но феновете им не отиват на „Олд Трафорд“ да подкрепят Манчестър Юнайтед"
с наща пасмина е просто смехотворно. Защото говорим за коренно различна класа, различно първенство и като цяло няма база за сравнение.

Особено тая ла*н*рщина дето я направиха ултрасите и на левски /на лудогорец - валенсия/ и на цска /на лудогорец - стяуа/. Бях на мача във вторник и като цскар ми се повдигаше като слушах цялото второ полувреме армейски песни от Г сектор. Това не е подкрепа на отбора, това е селяндурщина и избиване на комплекси.

Евала правя на феновете като, ако не ме лъже паметта на мача ЦСКА - Порто, седях на трибуната с изумление когато целия Г се обърнаха в гръб да покажат протеста си срещу лошото управление на отбора. Това е подкрепа, когато е ясно че отбора има проблем публиката да застане зад него. Защото играчите се сменят, феновете не.

Като някой отбор не ти е приятен, не отивай да го гледаш, но да отидеш и да викаш с пълно гърло срещу чуждестранен обтор...

Наскоро попаднах на една фраза на Джордж Карлин с която си обяснявам случващото се: Вземете IQ-то на средно статистическия човек, сега се замислете..... половината от народа са по-тъпи от него.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 02.09.2013, 13:50

11 ivan0ova | 29.08.201415:35

Въпросът тук е не да подкрепяш отбора на Лудогорец. Големият проблем е, че българи застанаха срещу тях. И аз съм фен на друг отбор. От малка съм закърмена да бъда фен на ЦСКА. Дядо ми е болен "чорбар". Дума не може да се каже за друг отбор, когато се отиде на село. Но в сряда през деня се чухме и той ми каза "Дядо да гледате мача, преди всичко сме българи!". Мисълта ми е такава: Не е задължително да викаш с цяло гърло за Лудогорец...но някакси не е редно да застанеш и да крещиш срещу тях. Седни и гледай. Псувай, ако искаш, но не е нормално да се пее "Българи юнаци", а ти да си в другия сектор и да мълчиш. И не ми излизайте с доводите, че феновете на Ливърпул няма да подкрепят Манчестер Юнайтед, защото в Англия са свикнали постоянно да имат представители в Шампионска лига...и то не един, а ние едва за втори път отиваме да играем с големите...Дори и най-болният фен трябва да се радва...
Успех на Лудогорец и дай Боже още отбори да са в Европа догодина Усмивка
Поздрави от мен
   

оценка

+2 -1

Регистриран на: 14.07.2011, 17:07

10 Qrio | 29.08.201413:22

Може ли някой по-умен ултрас да ми обясни как по-точно подкрепата на ДРУГ отбор (който и да е той - от България или чужбина) е подкрепа за собствения отбор и му помага?
Всички, които защитават агитките на ЦСКА и Левски от двата мача го изтъкват като причина и нещо напълно нормално, но за мен лично е лишено от всякаква логика - предполагам има някакъв скрит замисъл, който уви ми убягва и само ултрасите го разбират.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 14.02.2011, 16:59

9 Милко Желев | 29.08.201411:59

Да, Atlantic Square, всеки има право на мнение, а твоето ми звучи като на куче, което току що се е отучило да ръмжи и лае и вече може да говори. Кучетата, те също имат право на мнение. Разликата между теб и тези под теб е, че те са фенове на футбола а ти си клубен фен.
Всички най-стари отбори в света са създадени от фенове на футболната игра, а пък ултрасите, които се бият помежду си мислейки, че така допринасят за величието на любимия клуб, са НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ПОЗОР ВЪВ ФУТбОЛА! За финал, искам да се извиня на всички кучета, тези интелигентни животни, задето ги сравних с ултрасите.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 02.10.2012, 19:28

8 Atlantic Square | 29.08.201411:05

На всички тъпанари под мен ще им кажа да млъкнат, за да спре да мирише. Човекът достатъчно добре Ви сравни Луноходец с Черно Море и Локо Сф, а да не говорим и с националния отбор. Какво повече искате келеши смачкани. Нека всеки си има мнение, вие феновете "китайски", индийски", "японски" тип си имате Ваше мнение, ние феновете ултрас тип си имаме наше и точка по въпроса.

Отношението на феновете на Стяуа през 2008г. няма да го забравим никога, както и хладните оръжия на ММА бойците на Киро Гела, така че го духайте, купувайте си артикули на мансити, манютд, псж, педал мадрид, барса и си ходете на модерното, какво искате от нас ултрасите не знам, може би БОЙ????
   

оценка

+2 -4

Регистриран на: 14.02.2011, 16:59

7 Милко Желев | 29.08.201410:34

Пък аз съм горд фен на отбора на 111ти блок в Меден Рудник и на никой друг! Долу паляците от 112ти!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.12.2012, 22:07

6 Aleks Alekov | 28.08.201418:25

В отговор към автора ще кажа следното, защото човекът е толкова тесногръд, че не прави разлика между "да подкрепяш" и "да си фен". Никой не те кара да ходиш да викаш за Лудогорец и съм сигурен, че почти никой от тези, които бяха на мача вчера не са от т.н. агитки на други отбори или активни фенове на други отбори. Аз лично съм подкрепял и Черно море преди години в Айндховен и Левски в Хееренвеен, и ЦСКА в Лондон срещу Фулъм...а не съм "фен" на нито един от тези отбори. Причината е простичка, но явно за простите не е така. Няма значение локалното - има значение НАЦИОНАЛНОТО. Не съм пял песните на Левски, ЦСКА или Черно море, но бях в техните сектори, защото СЪМ БЪЛГАРИН и всяка победа на БЪЛГАРСКИ отбор в Европа носи позитиви за скапания ни футбол. Седях си тихо и мирно до феновете на Левски и ЦСКА дори и да им викам "говеда" и "свине" когато играят срещу моя отбор. Точно поради тази причина никога няма да възприема български граждани да отидат в чужд сектор на мач на български отбор. То и аз имам повече приятели фенове на Арсенал, но това не значи че ще отида да викам срещу Левски или ЦСКА ако играя с Арсенал. На българите ни липсва най-базовото мислене - това за обществена цялост. Когато играе български отбор - патриотичното в нас трябва да говори, а ако не говори, то бъдете безразлични, но не и анти или "на пук"!
   

оценка

+5 -2

Регистриран на: 14.07.2011, 17:07

5 Qrio | 28.08.201415:03

Има лека разлика между "подкрепа на отбор" и романтиката, свързана с това и подкрепата на отбор от чужбина, играещ срещу роден.

Никой не кара феновете да подкрепят фанатично Лудогорец в Европа, но да ходиш по мачове в агитките на Стяуа или Лацио и да скандираш "Турци сте" е меко казано малоумно Усмивка Фен съм на ЦСКА, бих се радвал на всяка победа дори на Левски в Европа, но не бих си позволил да викам за противниците им.
   

оценка

+7 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

4 Оня Дето Го Трият | 28.08.201414:32

"...Тази аудитория от 30 – 40000 човека подкрепя българското или подкрепя силните на деня?..."

Въпрос
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 28.08.2014, 14:11

3 alibaba | 28.08.201414:24

Фен съм на един от двата столични гранда от както съм жив, но просто няма как да ги подкрепям в момента/разбирай да отида на мач/, след като виждам каква селска вечеринка се разиграва всекидневно. Лудогорец играе добър футбол и аз оценявам това, като ги подкрепям и с удоволствие бих отишъл на техен мач в ШЛ. Сравнението на автора с европейските грандове е смехотворно, може Ливърпул да нямат успехи но отбора продължава да играе нападателен и атрактивен футбол и единствената причина да нямат успехи е че другите отбори в лигата играят още по добър футбол, не както е у нас, Батков, Лупи Гигов, Венци / да не ги изброявам всичките/ играят ТОТО, сменяват мениджъри/футболисти/ през половин сезон и само се излагат.
   

оценка

+4 -1

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.