Да си я построят и експлоатират руснаците | webcafe.bg
Webcafe

Да си я построят и експлоатират руснаците

MacAllister
29.10.2012, 09:10 (обновена 29.10.2012, 09:20)
сянка, силует

АЕЦ "Белене" може да ни излезе изгодно само по начина, от който най-много хора се дърпат - да си го построят и експлоатират руснаците...

Абе що спорите? Не е ли ясно на всички, че въпросът не е "за" или "против", а може ли да стане тая работа, без нашите милиционери и политици да окрадат двойно, та и тройно на цената на АЕЦ-а и накрая ние да ги изплащаме техните хонорари като кредит на ... има ли значение кого...

Аз лично си мисля, че в момента няма политическа организация, която може да ограничи краденето под 50% от общата сума, която ще се похарчи, и затуй - въпреки че съм за атомната енергетика, съм против делегирането на инициативата за развитието й било то на ГЕРБ, БСП или дори по-малките фалшиви партии.

ГЕРБ показаха, че краденето и наглостта могат да прескочат всякакво приличие и, познавайки човешката природа, не си правя илюзии, ако другите питащи (БСП) ги заменят на власт ще действат според новите реалност - т.е. още по-малко срам и приличие.

При такива условия такъв проект може да ни излезе изгодно само по начина, от който най-много хора се дърпат - да си го построят и експлоатират руснаците. Те същот крадат, но имат ограничения, поне са си мафия като мафия, а не разградено стопанство и в крайна сметка персоналната цена, която всеки от нас ще плати, вероятно така ще е най-ниска.

Сигурно на някои им звучи перверзно да се говори така, но кажете ми - като мислите не мислите ли и за джоба си? Да оставим сегашните или предишните да организират тоя проект значи поне двойно по-висока цена от реално необходимото, ще ни донесат от 9 дерета вода, за да ни "докажат" как международни авторитети дават същата оценка, но резултатът ще е все същият - едни милиарди ще отидат по джобовете на простаци, които дори няма да ги вложат в нещо смислено, нито пък ще са заслужили и стотинка от тях, а ние ще ги изплащаме и с цената на тока и с данъците си.

Ако ме питате мен, на действащите политици трябва да се забранят почти всякакви освен неизбежните държавни дейности и както винаги ще ви напомня за смисъла на официалното постулиране на гласуването "против всички" - липса на кворум, отнемане на правото на избраниците на законодателна инициатива, докато не допуснат развитието на по-свестни партии, които да изберем.

Без насилие, без изцепки - просто ограничние. Аз не съм гласувал за никого от тях, но те имат наглостта да ме представят и да ми харчат данъците - нима не е редно, ако такива като мен са мнозинство да могат да забранят произвола легално? Е, спорът за АЕЦ-а е точно такъв пример.

Oще: аец белене  бсп  герб  референдум 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 20.07.2011, 13:11

29 Fedar | 30.10.201214:27

Макалистър,

не знам защо припознаваш себе си, след като изрично споменах за "реещи се в небесата" агенти. Въобще понякога, въпреки безспорния ти интелект, реагираш крайно първосигнално и въвличаш хората в разни политически полемики, в които те не искат да влизат. Така веднъж нарочи и Леле-Мале за герберистка и изписа цял един ферман по въпроса, и всичко това от една нейна невинна реплика.

Факт е, че за казуса Белене е замесен тяснопартийния интерес на БСП. Факт е, че за пропагандата си използват масово интернет и такива сайтове. Пича, който гледа в небесата, прави очевидна пропаганда, защото повтаря едно и също, без значение на репликите на опонентите му, и категорично отказва да отговори на много съществени за тезата му въпроси. Това е поведение на политически ангажиран човек, не на експерт.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.05.2010, 04:54

28 MacAllister | 30.10.201214:01

И впрочем, Fedar, когато предлагам идеи за това как без да се залага не опредлена партия може да се ограничи произвола на властта всички обръщате глави към традиционното джафкане насадено от телевизионната култура - говоря за контрола над кворума, който може да се постигне без нужда Сергей, Бойко или Иван да ме представят, а на мен да ми иде да ги наплюя. Демокрацията, както я знаем не може да работи в 21 век (поне видян като напредничав и част от онова "бъдеще", за което сме мечтали) и това трябва да влезе не само в българските дебели глави. От тук нататък или ще счупим табутата или ще се върнем в средновековието (а това дето все го повтарям е една много малка първа крачка - не си мисли, че е толкова просто). Цялата идея за ляво и дясно, за диктатура и демокрация е безнадеждно остаряла в условията на съвремените взаимни зависимости, пазар над 90% обсулжващ не оцеляване, а начин и избор на начин на живот. Всички теории на Маркс, на Адам Смит, на всички плеяди "велики" икономисти са се родили във време, когато 90% от хората още са живеели от земята и са се борили за едното физическо оцеляване. Днес ние сме птички в златна клетка и сме готови да умрем, ако не ни дадат от любимото просо и само факта, че сме повече, отвикнали от лишения, натикани в големи градове ни кара да се самозалъгваме, че се борим за физическо оцеляване - не, ние се борим за оцеляване в определени условия и с някакъв статус... Така, че майната им на социалисти, капиталисти и прочия сволоч, това е минало, измама, ехо от историята, което си вързват политиците като луксозни вратовръзки. Гррр ;)
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.05.2010, 04:54

27 MacAllister | 30.10.201213:47

Знаеш ли Fedar, аз съм БСП-ар точно, колкото съм католик. Свързването на първосигнално ниво на едно или друго с абревеатури определено е PR, бил той платен или натурален, а ти сега правиш точно това - наричаш мнения "кампания на БСП". Поставянето на въпроса така веднага прави една част от мненията еретични по дефиниция и следователно такива, които не е редно дори да се обсъждат. Точно на такива принципи се базира контрола под койтони държат чрез медиите и аз отказвам да се подчинявам на това, а ти ако искаш и комунист ме наречи. Склонен съм да споря, но не приемам части от спора да се игнорират с аргументи от тип етикети. Не си ми правил впечатление на тъп човек, напротив, опитай се да ме разбереш - аз нямам нищо друго свято освен разума. Ще гласувам и за папата и за алах ако това ще донесе нещо смислено макар, че много добре ще знам, че ми се повръща от мирогледа на тези, които ще го направят. Същото ми е отношението и към БСП и към ГЕРБ и към всикчи подобни организации - акомогат да бъдат използвани като инструмент добре, ще преценя, ще реша. Точно затуй можеш редовно да ме видиш да пиша за това доколко са хаотични, предвидими и прочие, а туй колко крадата, какви са престъпници - емоцията не може да се спре понякога, но колкото и да го говоря, след като всичките са едни и същи в червата и гъза се налага да разбера дали нещо друго от телата им не може да се използва за общото ни благо (не нямам преди вид органа между виртуалните им крака).
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.07.2011, 13:11

26 Fedar | 30.10.201212:10

Тук някои много ги бива да пишат минуси, но както каза Оня, не могат да дадат отговор на един елементарен и същевременно фундаментален въпрос - защо, по дяволите, никоя световна финансово-инвестиционна акула не се е сетила да кандидатства за участие в този така свръхпечеливш проект?!

За мен тук се разявива поредното онлайн ПиАр мероприятие на БСП, и в конкретния случай - на младежката му организация и отдел "онлайн пропаганда". Знае се, че в почти всеки популярен сайт с коментари има командировани по няколко такива реещи се в небесата, които имат за цел по цял ден да обясняват, че черното е бяло и обратно.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.05.2010, 04:54

25 MacAllister | 29.10.201223:57

Тъй като аз съм фитила на тоя разговор - да се обадя пак. Оня и Говедото засегнаха мъъъничката но критична дреболия достатъчно ясно - не става въпрос за експертност в ядрената енергетика (или по народному атомна, кво й е на думата, ако знаем за какво иде реч?). Става реч за "матряла" дето решава как ще се строи, кой да строи, как да се експлоатира и как и колко да се краде. Аз не си правя илюзии нито с ГЕРБ, нито с БСП, нито пък че въобще тия абревеатури имат значение. Дай да не мътим дълбоко политиката, за да не избягаме от темата съвсем, а тя е доста простичка - никой що годе разумен човек няма доверие на властта (сегашната и всички вероятни следващи) да управлява ресурси за проект от такъв мащаб и то без пряк контрол отвън. Когато са Европроекти, колкото и дървена да е Европа, все пак има някакви спирачки, но случая е друг и дори "частните инвеститори" са "инвеститори" само според някои телевизии. Да не говорим за други абревеатуре като ЧЕЗ и старите връзки на СИК с Чехия - някои тумори растат ръка за ръка в двете страни, макар че за това почти не се чува (е, аз почнах да чувам още през 90-те и може да не знам всичко, но приватизацията на електроразпределението преди производството мисля, че на всеки трябва да му светне червената лампа и без допълнителна информация). Та проблемът ни не е в апокалиптичните прогнози, една част от хората се опитват да са скептични към тях, други ги приемат сериозно, други знаят, че не могат да преценят, но предполагам, че от нетъпите люде наоколо малцина се съмняват в стратегическия смисъл на ядрена енергетика в България. Можем ли да имаме такава обаче с разумни жертви? Е, аз си казах мнението, може да е прозвучало малко на майтап, може Иво Инджев да му дойде да ме изяде жив, ако прочете това, но фактите са си факти и са ни пред очите над две десетилетия - загубили сме всякакъв контрол върху една разпасана прослойка псевдо-бизнесмени, псевдо-политици, псевдо-специалисти, която не е толкова важно, че е свържана със старата червена върхушка и ДС, най-важното е че е неспособна на никаква форма на приемливо поведение на пазара, във властта и въобще в живота. Не стига това, но тя е грабанала умовете на около половината народ, който като на футболен мач се е поделил на фенове и тайно примлясква в надежда да захапе държавната цицка. Аз съм завършил училище по времето на социализма, но моя клас беше много странен, с вътрешна свирепа конкуренция и още тогава започнах да усещам какво другите не виждат (предполагам и повечето от съучениците ми) - имал съм редкия шанс да свикна с идеята за безпощадна конкуренция още в средното училище и най-важното (заради, което го споменавам) - да се науча да я боря сам за собствена сметка, а не да я елиминирам чрез сдружения на некадърници, които печелят с маса. Ей това стана в България, не е нито БСП, нито ДПС, нито ГЕРБ, нито СДС - на всички корените са червени, проблемът е, че те се държат като банди, а не като граждани - всяка група докопала се до власт става ядро за елиминация на конкуренция дори и в зачатък. Вижте ни законите, вижте ни поведението на държавните служители, вижте ни полицията и всичко е ясно - страхопъзльовци готови да се състезават с другите само, ако победата им е гарантирана, а това е най-лесно, ако другите нямат право на нищо и можеш да се обадеш на свой човек да ги посръчка по тоя или оня начин.

Е, как на такива хора да дадеш кард бланш да строят АЕЦ? За мен еретичния вариант на напъно руски проект евентуално с условие да се наемат процент българки специалисти в технологичната част остава единствено що годе предвидимо решение. Може да е гадно, но по-добре руски ботуш от български цървул. Който това му се види родоотстъпническо да вземе първо да си стегне отношението към собствените ни бандити, които от таквъз народолюбивост са на власт и заради таквъз народолюбивост са заслужили искреното ни недоверие. Руските бандити поне умеят да създадат мафия, нашите се крадат едни други като селски кокошкари, а тоя дето сега се е писал за баш бабаит само се върти като балерина по телевизорите и съм сигурен, че дори не знае какви точно ги вършат повечето му товарищи. Впрочем за протокола - другия е също толкова неспособен да контролира собствената си организация. Ако това е да си българин ... пази боже! Тъй, че ако има националистически съображения - имахте възможност, да сте направили нещо, сега се докарахме до там да се молим някой от вън да контролира нашите собствени, български избраници, каквото и да похванат, каквото и да замислят. А за дипломите и експертните знания в областта на ядрената енергетика има смисъл да говорим, но само ако първо си решим човешкия проблем.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.07.2011, 13:11

24 Fedar | 29.10.201223:27

Oня,

не се притеснявай - реещият се във висините поглед няма да плаща нищо след пет години, щото нашият си живее в Германия и от там дава акъл. Също като оня дето възхвалява комунизма и Съветския Съюз от...Париж.

Иначе е видно, че хубостникът не знае къде се намира. А упоритият му отказ да отговори на най-основен въпрос с обяснението "ама аз какви дипломи имам само" силно ми напомня на един дето преди десетина години ни баламосваше яко - "Българи, вервайте ми! Ще ви оправя за 800 дни. Няма да ви отговоря как, но вие знайте, че имам много дипломи, говоря много чужди езици и много ме уважават". Смее се
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

23 Оня Дето Го Трият | 29.10.201223:03

Ах, как го пропуснах.....черешката на тортата - щели да хлопнат и ТЕЦ-овете и да настъпи непрогледен мрак.
О, ужас!
Нали точно вие Беленците от 20 г. ни обяснявате, че а-ха да спре всичко и да настане режим на тока, а БГ продължава да изнася рекордни количества дори при затворени вече няколко блока на Козлодуй?
Какво става, елките ли ви смятат грешно?

След 5 г. искам да те видя да си поговорим за цената на тока с Белене. Добре че печелиш добре, та няма да те натовари много, радвам се.
А след 20-ина години може да се видим да си поговорим и за затворените ТЕЦ-ове и ВЕИ-тата с изтекъл период на експлоатацияСмее се
Споко, няма да е тъмно

КРАЙ !
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

22 Оня Дето Го Трият | 29.10.201222:57

Пич, до твоите дипломи и грамоти може да застанеш и само да се снимаш.
Всички работим нещо свързано малко или много с тая тематика, но тук спора изобщо не е експертен, защото нещата с това Белене са толкова черно на бяло, та чак очеизваждащи направо!

Теб конкретно те видахме колко си компетентен още от времето, когато твърдеше, че ВЕИ-тата имали ограничен живот (понеже нали пък АЕЦ-а е вечен с неговите точно заковани години живот), та моля те не парадирай с дипломи - злепоставяш тези, които са ти ги издали Идея

Спора действително е безмислен, защото ако имаш някакви велики идеи за ефективността на проекта Белене, не мисли че големите компании не са се сетили преди тебе. Факта че ги няма тук крещи (отново казвам КРЕЩИ), че или идеите ти са глупави или големите компании са глупави и не щат да печелят - ти реши кое е.

Айде остани със здраве щом претендираш, че разбираш.
Жалко само, че след 5 г. няма да има как да те видя някъде да ми обясниш що така ще са се объркали нещата и са излезли криви сметките....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.11.2010, 13:42

21 Mile Manolov | 29.10.201222:49

бантускотите пак не мое да се въздържат... оно нема запитване за банту гъз, а то и свирки предлага за бонус muhihihihi
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 21.03.2012, 23:59

20 Evgeni Metodiev | 29.10.201222:15

Виж сега, пич. За първи път от много време ти обръщам внимание, и ще се постарая да е за последен, за това ще гледам да съм изчерпателен. За разлика от теб считам че разбирам от две теми, и се изказвам само по тях. Преди време, беше около последния път когато се занимавах да ти отговарям, ти предложих да се видим на 4 очи. Аз ще нося едни дипломи, сертификати, грамоти. Ти ще ги прегледаш като висш технически и контролен орган и грамотно ще се изкажеш дали от (ЯДРЕНА!!) енергетика разбирам или не, и ако не - ще ме разпнеш публично пред всички смаяни твои последователи, които ще скандират в подкрепа на линча на поредния самопровъзгласил се селски тарикат. Тогава ти беше този който се скри.
Между другото не съжалявам, че заради такива като теб, които управляват енергетиката, трябваше на стари години да сменям сферата на развитие. Нито печеля по-малко, нито стреса ми е повече.

Относно темата и коментара ти за самонавирането - повярвай ми като хлопне мандалото първо на тецовете, а малко по-късно на козлодуй ще се молиш за ток (и още повече за евтин такъв). Ама няма да има... И ще цъкаш с уста пред компо, ама он нема да има ток да постнеш интелигентен коментар.

Относно колко мегаломански проект е - пример бол за страни не по-големи от нас, които строят и развиват ядрена енергетика. Ама ония нямат експерти като теб, но за сметка на това има държавна доктрина за повече от един мандат време.

Не на последно време - имаш право да препрочиташ каквото съм написал, можеш и да го провериш. Само дето ако имаше нещо в главата, щеше да разбереш че с изказванията си доста по-смешен, защото явно не разбираш какво съм написал (това за цената, как тя се формира и защо реално проекта ще е изгоден и ще СВАЛИ цената)

Освен това козлодуй, както и всичко в държавата, прикрива много далавери, но благодарение на него тока ти е 22 стотинки, а не 50. Но ти, блюстителю, може да го затвориш еднолично, та току виж като спреш да можеш да си плащаш сметката, ще спреш да сипеш трохички от интелекта си на всякъде.

Ще ме прощаваш, че няма да ти коментирам изказванията, от които става ясно, че за теб съществуващите мощности са вечни, или че като стане време да се затварят ще се мисли и ще дойде някой с магическата пръчка да прави някак си ток.

Айде и със здраве, понеже не съм ти на нивото по тая тема, ще се оттегля скоропостижно като "ония"... и ще те чакам като ти "дойде" да ми кажеш точно откъм белене или откъм Банкя ти е дошло Усмивка
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.