Няколко въпросчета за АЕЦ "Белене" | webcafe.bg
Webcafe

Няколко въпросчета за АЕЦ "Белене"

Огнян Минчев, Facebook 18.01.2013, 11:56 (обновена 19.01.2013, 11:26)
сянка, силует

Ако разрешите, да драсна и аз няколко въпросчета...

1. Можем ли да имаме високо-прогресивния индустриален обект АЕЦ "Белене", но изграден с НАЙ-НОВИЯ руски реактор клас 3+, който ще се строи в нащата южна съседка Турция, при това с 0 (нула) държавни гаранции от Анкара - всичко е отговорност на Атомстройекспорт, включително да си продава тока на пазара свободно, без да дави турския НЕК?

2. Можем ли да построим този паметник на мира и прогреса АЕЦ "Белене", без Р.Овч и Б. Манч. да са дръпнали два милиарда "на зелено" - ей тъй, за почерпка, да му върви на проекта "по вода"...?

3. Можем ли да построим АЕЦ "Белене" по закона, по българския закон, който предвижда за подобни прогресивни мероприятия да се провежда търг - ама истински! Търг, на който не са определени победителите предварително, на който не се лъже нагло, че ще се ползва построеното до 1990 г. на Белене, а след това то се демонтиора и се продава на безценица, под формата на гигантски обратен рушвет от руската страна пак в полза на същите момчета Р. Овч. и Б. Манч. ... ?

4. Може ли НЕК да бъде освободен от ангажимента да изкупува задължително, по ПРОИЗВОЛНА цена тока на АЕЦ "Белене" и този ток да си отива на директно на пазара?

Питам не да се заяждам, а защото НЕК тегли парички от всеки един български гражданин, а не само от левите прогресивни сили, които стоят зад АЕЦ Белене твърди като скала и ще гласуват с "ДА" на референдума.

5. Може ли да освободите българската държава, в която влизат и изедниците Станчев, Минчев § Ко., от задължението да инвестира в АЕЦ "Белене" и да си направите консорциум на гласуващите "ДА", които да внесат кой колкото обича в инвестиционен проект АЕЦ "Белене"?

Питам не защото съм толкова гаден колкото изглежда, а защото все пак българската държава има някои други задължения, които се неглижират не само от либертарианците от дясно, но и от прогресивните сили отляво. Например, изплащане на прилични - достойни пенсии, поддържане на нормални училища и горе-долу нахранени учители... ей такива дребни работи. Благодаря!


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 22.01.2013, 14:18

24 Prokopi | 30.01.201313:08

Я да питаме още пък гледам че има хора които са наясно и могат да дадат инфо.

Колко точно ток харчи цяла България в пик час през деня и нощем?
Колко са работещите мощности в България и какви?
Каква е цената на тока понастоящем от тези мощности?
Какво е прогнозното потребление на тока следващите 30 години?
Какъв е живота на сегашните мощности към следващите 30 години?
Има ли някакъв план проект от министерството на енергетиката за подмяна на сегашните мощности които излизат от употреба или трябва да се сменят по някаква причина?
В частност към сегашните народни диспути ми е интересно също да знам какъв е капацитета на Козлудуи колко още полщадки за реактори могат да се използват дострояват и тн.( не съм в час как да го формулирам)?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.01.2013, 16:21

23 джЕнерала | 27.01.201317:11

Много ми харесва фактът, че всенародно се спори за цената на тока и се изтъква като основен аргумент евентуалното ѝ повишаване, наред с призиви за построяване на нови ВЕЦове, ФтЕЦове и други еко ЕЦ-ове, щото уж е по-изгодно. Ок, ама 95% от дискутиращите даже не са си направили труда да погледнат каква е базовата цена на тока от АЕЦ и от алтернативите. И се пънат ли пънат да коментират, че тока щял да скочи 3-5-8 пъти. Еми браво! Апогей на навика да си говорим наизуст... И, ако наистина влезем в тъй бленуваната его-ера, НЕК или който и да е там, надценката ще си я съхрани, ама ток ще мога да си позволят само тия с най-големите златни пръстени.

Другото е, че се тръби за това, че Козлодуй ни стига и даже ни е много. Първо - не ни е много, и второ, като го спрат '17 и '19 (като минимум за едно 12 години, ако не повече), ще трябва на восък да живеем и да се греем на лагерни огньове. ромАнтично, а? Та в този ред на мисли, ще се въздържа от инвестиране в АЕЦ, а по-добре ще си направя завод за свещи, ще окупирам пазара и ще ви дЕра по 50 стотинки фитил/часа!...

Жалко, че малко хора наистина са си направили труда да погледнат реално за какво става въпрос, а не се пънат да стават обществена съвест и последна инстанция на гол... мозък. А дано след два месеца пак да има референдум и дотогава да сте се позапознали. ;)

А оня коментар за атомната енергетика като нещо от миналото и никому не нужно... Даже няма да коментирам. Благословени са незнаещите.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 05.09.2011, 17:30

22 Симо Петков | 24.01.201316:19

Та подобни писаници "аз няма да взема участие, защото ,като повечето граждани нямам задълбочени познания" имаше мноооооого ..
Отговори ви се одмах - "ами като нямате познания- млък .. има хора които дискутират, стойте, слушайте ги , и си викайте на ум - какви е деца раждала, ражда и днес Българска майка юнашка!" .. ако разберете нещо от дискусиите- ОК .. може и да си изградите мнение ..
Ако не- пак здраве .. все пък от нещо в живота разбирате, не ли??! Ама млъкнете, та да се чуе дискусията!
Да, ама не - пише се, пише се .....
Извинявайте АМА ТО ИДИОТСКО.. един път - кажеш "аз не разбирам" втори път - очакваш някой да ти обърне внимание и да се заслуша в тебе, след чистосърдечното ти признание .. направено искрено и лично - "не разбирам"
---------------------------------------------
Идиотско, не ами - идиотско ..
Все едно, някакви хора водят разговор за бродерии .. а аз казвам първом "не разбирам" а после-3 часа не ги оставям да си говорят и да се уточнят .. а дудна ли дудна .. по темата бродерии, каквото съм чел, каквото съм чул и каквото ми го гомори Звездата??1
И защо??! .. ще ми обърнат внимание??!?! .. или що??! .. та нали съм казал "не разбирам"
----------------------------------------------
Или говорят си, за това, как да се подготви кайма за Руло Стефани - а аз - пак изстъпанен най-отпред, вземам ли, вземам отношение ...
Ами защо??! .. не е ли по-хубаво, понякога човек не да говори, а да се заслуша ...
И да каже възхитен, след като види че има хора, които знаят : "какви е деца раждала, Българска Майка юнашка"
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 05.09.2011, 17:30

21 Симо Петков | 24.01.201316:09

Аз съм , аз съм .. И СИ ПОМНЯ МНЕНИЕТО...
Много щастлив Много щастлив Много щастлив Много щастлив
Та - като не разбираш и не си никакъв ОТ КЪДЕ НАКЪДЕ НА МЕНЕ, акъл даваш??!
----------------------------------------
Ами кажи "аз не разбирам"и до там??!
---------------------------------------
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 05.09.2011, 17:30

20 Симо Петков | 24.01.201316:06

О-о-о купените от Газпром мнения пак заваляхаааа ..
Ще правим газова централа, а?!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

19 Оня Дето Го Трият | 20.01.201312:24

ПС:
Кой е Симо Петков? Чуди се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

18 Оня Дето Го Трият | 20.01.201312:23

Е така харесвам, когато има конструктивен разговор

по точка 1:
Съгласен съм да плащам в моята сметка добавка "еко-лъжа" ако в твоята сметка фигурира ток от Белене колкото се получи. Без хън-мън. Без "Ама то тука това не трябваше да е такза защото......и ако не беше онова, щеше....."
Колкото го обявят тока от Белене да го купуваш ти, аз не.

По точка 2:
Откъде накъде искаш да го купуваш на базова цена от АЕЦ. Купувай го колкото го обяви държавата доставен до дома ти.
И аз искам домати директно от производителя на 50 стинки, ама ми ги доставят на 4 лв. без да ме питат. А от моите данъци са плащани субсидии на доматопроизводителите, значи съм почти инвеститор.
Та и ти ако си малък инвеститор в Белене не е редно да искаш цена директно от производителя.
Не се приема.

По точка 3:
Ток от твоя АЕЦ Белене категорично съм съгласен да не ползвам.
Но освен вятър, слънце и вода, има ток от нормалните ТЕЦ-ове, както и от други АЕЦ (Козлодуй). Аз не съм против ядрената енергетика.
Аз съм твърдо ЗА нея, но съм против Белене!
Така че съм съгласен да плащам колкото ми дойде сметка, но искам в твоята да има "добавка - Белене".

Стискаме ли си ръцете? Намига
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 21.03.2012, 23:59

17 Evgeni Metodiev | 20.01.201310:30

Понеже се твърди, че автора не е експерт. Даже и хал хабер си няма от тематиката. Ами както ти беше казал друг човек тук - Симо Петков, като не разбираш от нещо нито се изказваш, нито даваш "наклон" на хорското мнение. За сметка на това може да си имаш за лична употреба собствено мнение. Каквото аз имам за чалгата, образованието, културата, банките и финансите. Да си ме видял да го изказвам? Единствените теми, под които съм се изказвал и тук, и другаде в българското уеб-пространство е свързано или с енергетиката, или с ИТ, което по неволя ми изкарва хляба.

Що се отнася за предложението ми, с риск да не се цитирам правилно, ще ти го напомня пак: нямаш никакъв проблем, мога да поема моя дял, както и този на всички мои роднини, но:
1. В сметката (им) изчезва компонентата "еко-лъжа"
2. Купувам си тока, дори през НЕК и е.он/чез/евн, но с базова цена от АЕЦ-а, т.е. поне 6-7 стотинки по-евтино, както е реално.
3. Такива като теб, както на миналата тиха свята нощ без луна и вятър стоят на тъмно като няма ток за тях, защото НЕ трябва да се ползват от МОЯ АЕЦ

За дивидентите - нямам претенции към тях, но да ходят за образование, здравеопазване и пътища, но за частна употреба на ЗЛ ;)

Та, уреди тези законови промени, а аз на същия ден превеждам съответната сума на съответната сметка. Междувременно, освен данъците в друга държава, ще плащам и тока в другата държава. Само да вметна, че след затварянето на 3 реактора в провинцията, цената на тока скочи от 18 на 26 цента, нищо че ядрените мощности не са евтини, за разлика от безплатния вятър и кюмюр. Но със здраве, мога да си го позволя - правя го, а и все пак хонорари имам да харча, не ми е лесно ;)
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 18.11.2010, 01:52

16 pueblo | 20.01.201302:26

Смее се до оня дето го трият:
чети сега внимателно,и повече не питай Намига
аз съм инвестирал преди 3,5 години в соларна мощност,ок?
затова са моите пожелания Смее се Смее се Смее се мерси и наздраве спя
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

15 Оня Дето Го Трият | 19.01.201318:46

Автора на статията няма кой знае какви претенции за експертност, но дава изклюяително добра идея:

"да си направите консорциум на гласуващите "ДА", които да внесат кой колкото обича в инвестиционен проект АЕЦ "Белене""

Блеещия в небесата експерт под мене спокойно може да даде хонорара си от агитирането по разни сайтове за изграждане на бленувания АЕЦ.
В противен случай е по-добре да не се обажда, защото дори данъците му отиват чужда държава, а както знаем който плаща, той поръчва музиката.
В случая плащаме ние данъкоплатците - аз, автора и останалите....

Та нека го повториме за пореден път:
"да си направите консорциум на гласуващите "ДА", които да внесат кой колкото обича в инвестиционен проект АЕЦ "Белене"
Обещаваме да не ви завиждаме за печалбите после.
   

оценка

+0 -6

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.