Кварталите на София ги забравихме | webcafe.bg
Webcafe

Кварталите на София ги забравихме

Феята на Смъртта
25.01.2014, 11:17 (обновена 26.01.2014, 15:44)
 йорданка фандъкова

Че ще има зелена зона в центъра и трамваи - совалки, не ме грее много - само на километър в страни от този проект с градския транспорт се поставят рекорди по време за изминаване на 1-2 километра...

Нямам нищо против промените в София във всяко едно отношение. И без това градът е заприличал на гиздава кочина с леко "сигански" привкус от филм на Кустурица - няколко страхотни нови сгради, а наоколо ... зъл копторник от началото на миналия век.

Само че - да кажа и нещо друго - бих посъветвал кмета на София, воглаве с всички общинари, да вземат да се поразходят малко из софийските улици, па да видят що за чудо се случва - в двупосочни улици собственици на лъскави апартаменти си паркират лъскавите коли на улицата, като по този начин правят уличките еднопосочни и изключително трудни за преминаване с автомобил.

Например, госпожо Фандъкова, при цялото ми уважение към работата Ви, бих Ви посъветвал да минете по следния маршрут вечер в интервала 17.30- 19.30, и да ми кажете - това, което виждате нормално ли е и защо е така принципно?

Значи, качвате се в колата си и тръгвате от площад „Ручей" в посока жк. „Борово" по пътя на тролей 2 и 9. Завивате по ул. „Дойран" и ... попадате на следната гледка - от широк двулентов път във всяка посока, едната лента е заета от безобразно паркирали автомобили и в двете посоки.

Тролеите не могат да спират по спирките, задръстват движението, което е толкова натоварено точно в този участък. Наглостта на шофьорите е такава, че са си паркирали колите направо до светофарите на бул. „Гоце Делчев".

Пресичаме булеварда и продължаваме в същата посока - жк. „Борово". Минаваме покрай 36-то СОУ „Максим Горки" - там е ад от направо идиотски паркирани автомобили по главното шосе. Малко по-нагоре при 20-та поликлиника става още по-страшно: колите са паркирани така, че изобщо не разбирам как излизат сутрин тези хора.

Лошо осветената пешеходна пътека там, гарнирана с уличните лампи тип "кандила", и изкачащите измежду паркиралите автомобили пешеходци правят задачата на всеки шофьор много трудна! След 20-та поликлиника има заведение - пред него си спира кой как си иска и където му падне! Всичко това, разбира се става на платното.

Стигаме до пазара в Борово - няма такава лудница. Там хаосът е издигнат до невиждани за нормални хора нива - бясно сновящите хора, слезли от тролея, напазарувалите бабички, кварталните алкохолатори, тичащи към кръчмата, ученици и бездомни кучета, примамени от вонящите срПски плескавици - всичката тая живина минава по една крайно партизанска пешеходна пътека, която е поставена на възможно най- тъпото място.

Сякаш още със създаването й планът на общината е бил да отмъсти на всичко живо и нормално в тоя свят! Така се случва, че два пъти в седмицата ми се налага да минавам този маршрут, а след пазара влизам в новия комплекс отсреща (не знам как се казва) и минавам по малките му уличкиq за да избегна ужасяващия светофар и задръстване на „Братя Бъкстон".

Госпожо Фандъкова, Вие някога ходили ли сте на това място, което е в града, който Вие управлявате? Това е толкова страшно и кошмарно, че с думи не може да се предаде!

Когато оправите тези места, тогава ще мога да кажа, че съм горд, че съм софиянец! Че ще има зелена зона в центъра и трамваи - совалки, не ме грее много - само на километър в страни от този проект с градския транспорт се поставят рекорди по време за изминаване на 1-2 километра...

Oще: борово  градоустройство  ремонт  софия  столична община  трафик  център 


Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 18.09.2013, 11:56

14 Citizen X | 27.01.201411:52

Е, да де, ама tufto има право. Именно защото феята дигна темата за квартал с напъпило ново строителство (и респективно нов тип обитатели), носители на "нов" морал. Смятам, че от голямата община трябва малко да децентрализират контрола, едно - ще се понапълни хазната, друго - новоморалните ше се понаучат на некои обноски.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 28.07.2011, 16:52

13 tufto | 27.01.201408:07

Изобщо не искам да разпалвам тая вражда - ясно ми е защо всички се изсипват наасам - защото има работа. Но точно защото се изсипват насам, се получават всичките тези задръствания. Това обаче не е единствената причина.

София, доколкото ми е известно, първоначално (20-те години някъде, ако не и по-рано) е била проектирана за около 400 000 човека. В момента официално сме малко над милион. Е нещо не излизат сметките. Ремонтите (защото разширения в централната част са почти невъзможни), които трябва да се направят, вероятно ще отнемат 3-4-5 години, много милиони, много задръствания, много нерви и какво ли още не.

Не казвам, че хората трябва да се изгонят оттук (макар и искренно да ми се иска това понякога), защото това няма да реши проблема. Вместо молове и бизнес сгради обаче, трябва да се построят няколко multi-level паркинга, да се разширят улиците и, нещо за което се моля на всички богове, макар и да съм атеист - да се помисли повече за развитие на велосипедния транспорт.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

12 Manuela Gerenova | 26.01.201418:00

Прокопи, според мен е въпрос на самоуважение и интелект да се подминават подобни "спорове" тип "столица-провинция". А и иначе темата ще бъде омазана тутакси...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 27.11.2012, 16:27

11 Прокопи | 26.01.201414:32

туфто,

ааайде почна се с безмисленото "софиянци - селяндури" Много щастлив
Свиквай брато. Нали затова строим магистрали - по-лесно да се стига до София.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

10 Manuela Gerenova | 26.01.201412:40

Феята, аз се движа почти само с трамвай. Петиците пак са добре, да не ти обяснявам какво е по линии като 6 и 12. Стъпалата са три, първото е на поне 50 см. от земята и са ужасно високи. Мен леко ме затрудняват, а какво остава за възрастните хора. За хора в неравностойно положение пък да не говорим. В най-студените дни вътре да е било максимум пет градуса, не преувеличавам. Затруднение е и това, че в не всяко превозно средство има и аудио с това на коя спирка си и коя е следващата. Въобще не разбрах защо пуснаха най-новите трамваи само по линия 1 и по каква блестяща логика беше това...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 28.07.2011, 16:52

9 tufto | 26.01.201411:54

София е задръстена от пришълци от страната и от липсата на паркинги. Ако някой има друго менние по въпроса, според мен не е от София.

Преди около 2-3 години започна да ми прави силно впечатление рязкото увеличаване на автомобилите с номера от други градове. Аз предпочитам да се придвижвам с колело (или градски транспорт, когато не позволява времето), така че съм имал доста близки срещи с автомобили и пешеходци, които не са от столицата.

Да, извинявам се, аз съм роден и израстнал в София, както и баща ми, така че ми е изключително неприятно, че тук вече се питаме един друг не от кой квартал си, а откъде си. Изключително ми е неприятно, че селяндурите (разграничавам ги от селяните) идват тук и си мислят, че може и да не спазват ЗДП, 'щото така са си свикнали дома. Неприятно ми е, че като се заслушам в разговорите на околните, чувам мякане, квакане, разни думи, които съм убеден, че са на български, но са от някакъв диалект, който се знае само от жителите на 1 град и 3-те му околни села, а най-неприятно ми е да виждам модните тенденции от тези села.

Разбира се не са само хората виновни - в центъра има колко - 5-6 по-големи (разбирайте с капацитет между 100 и 200 автомобила, и слава на архитектите на молове!) паркинга, 20-на двора, превърнати в платени такива и... зелена и синя зона. Като направим сметка спрямо официалните и неофициални данни за населението тук, евентуално работещите хора с автомобил, чиито офис се намира в "широкия" център и вече ми се иска да си отворя една бира и да почна да си търся работа в Пловдив.

Нищо лично към хората, ама нали знаете (някои знаят де, 'щото на село надали са ги научили другите): "Когато си в Рим, прави като римляните".
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 24.07.2013, 20:47

8 Феята на Смъртта | 26.01.201409:13

Разбира се, че в един град трябва да има място за всички- деца, пенсионери, работещи, автомобилисти, туристи и ОСОБЕНО ЗА ХОРА В НЕРАВНОСТОЙНО ПОЛОЖЕНИЕ!!!! София, има много тежки проблеми от всякакво естество, но винаги ме е дразнело това, че който и кмет да дойде, винаги се започва с ремонти от центъра на града и...парите винаги стигат до Руски паметник. Ми, аз живея на Борис Трети и Ив.Ев.Гешов-ми, почти сичко е кочина:старите улички с разгембени тротоари, нови блокове един до друг, препълнени паркинги, улици и тротоари с паркирани коли, кал, мръсотия, и дупки, разбира се. Много дупки. Това което е ДА- улиците са осветени и пооправиха детските площадки, които обаче са крайно недостатъчни, спрямо бройката на новопостроените блокове плюс старите! Стана въпрос за това, че отново центъра е с проект за футуристични строителства. Ми, една градинка междублокова не съм видял от общината да оформят като хората! Къде са тея студенти дето завършват Лесотехническия? Имах гадже навремето -учеше в Лесото "Ландшафтна архитектура", демек- Озеленяване, братче. Къде са тея студенти? Всяка година стотици завършват, а едни тревни площи като хората не съм видял! А, за инвалидите, инвалидите в колички и слепите въобще не ми се говори. Изобщо нямам представа тея хора как се оправят. Значи, трамваи като кораба на Хан Соло в центъра, а я да ми обясни някой общинар следното: инвалид в количка, иска човека да отиде я до пазара на Красно село, я до Павлово, я до Княжево да подиша чист въздух, примерно. Има право, нали? За тая цел му трябва трамвай 5. Човека живее на Съдебната палата. Баш пъпа на София. А да ми каже някой, как тоя човек ще се качи на трамвая? Още по- чудатичко ми е, ако човека поиска да слезе на Горнобански път, как бе, аджеба ше стане таа работа? И изобщо като слезе, как ще се оправи после? Ами на Красно село какво е? Ами на Гешов и Борис? А па на Бъкстон ако слезе, там ше си и остане. И за да завърша, пак да попитам- някой от общинарите и кмета случайно да са минавали някога по улица Първа Българска армия? Аз съм убеден, че ако докарат Стивън Кинг и Дийн Кунц заедно тук, и с кола да ги прекарат два пъти посред нощ по тая улица, светът тепърва ще се наслади на най- садистичните, ужасяващи и страховити романи на ужасите писани в жанра !
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 30.08.2013, 13:38

7 albavladi | 25.01.201419:47

Пък да видим после дали няма да излязат повечко хора на протест?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 30.08.2013, 13:38

6 albavladi | 25.01.201419:45

Какво да кажем ние, които си живеем отдавна и отдавна си плащаме за зелена и синя зона, въпреки която протестирахме, но никой от кварталите не дойде да ни подкрепи?!? Какво да кажем, като в събота и неделя няма къде да се спира. Какво да кажем, като въпреки, че си плащаме, колите ни не са защитени от вандализъм, а ако едната ти кола се строши, и ти не си платил зона за втората се чудиш какво да правиш. Аз живея до математическата гимназия, а там има курсове събота и неделя и цяла България - не София - се изсипва на малките улички около нея?
Ами и в кварталите да направят другаря Тошев и другарката Фъндъкова зони защото няма откъде да се мине. И освен това какъв е този геноцид ние да плащаме зона, затова че живеем в центъра, а в кварталите и данъците по-ниски и градинките превърнати в "паркинги и гаражи".
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2012, 16:27

5 Прокопи | 25.01.201419:42

Геренова,

рядко се съгласявам с теб, но този път заставам зад лозунга: Град за хората, а не за автомобилите!
   

оценка

+0 -0

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.