Кварталите на София ги забравихме | webcafe.bg
Webcafe

Кварталите на София ги забравихме

Феята на Смъртта 25.01.2014, 11:17 (обновена 26.01.2014, 15:44)
 йорданка фандъкова

Че ще има зелена зона в центъра и трамваи - совалки, не ме грее много - само на километър в страни от този проект с градския транспорт се поставят рекорди по време за изминаване на 1-2 километра...

Нямам нищо против промените в София във всяко едно отношение. И без това градът е заприличал на гиздава кочина с леко "сигански" привкус от филм на Кустурица - няколко страхотни нови сгради, а наоколо ... зъл копторник от началото на миналия век.

Само че - да кажа и нещо друго - бих посъветвал кмета на София, воглаве с всички общинари, да вземат да се поразходят малко из софийските улици, па да видят що за чудо се случва - в двупосочни улици собственици на лъскави апартаменти си паркират лъскавите коли на улицата, като по този начин правят уличките еднопосочни и изключително трудни за преминаване с автомобил.

Например, госпожо Фандъкова, при цялото ми уважение към работата Ви, бих Ви посъветвал да минете по следния маршрут вечер в интервала 17.30- 19.30, и да ми кажете - това, което виждате нормално ли е и защо е така принципно?

Значи, качвате се в колата си и тръгвате от площад „Ручей" в посока жк. „Борово" по пътя на тролей 2 и 9. Завивате по ул. „Дойран" и ... попадате на следната гледка - от широк двулентов път във всяка посока, едната лента е заета от безобразно паркирали автомобили и в двете посоки.

Тролеите не могат да спират по спирките, задръстват движението, което е толкова натоварено точно в този участък. Наглостта на шофьорите е такава, че са си паркирали колите направо до светофарите на бул. „Гоце Делчев".

Пресичаме булеварда и продължаваме в същата посока - жк. „Борово". Минаваме покрай 36-то СОУ „Максим Горки" - там е ад от направо идиотски паркирани автомобили по главното шосе. Малко по-нагоре при 20-та поликлиника става още по-страшно: колите са паркирани така, че изобщо не разбирам как излизат сутрин тези хора.

Лошо осветената пешеходна пътека там, гарнирана с уличните лампи тип "кандила", и изкачащите измежду паркиралите автомобили пешеходци правят задачата на всеки шофьор много трудна! След 20-та поликлиника има заведение - пред него си спира кой как си иска и където му падне! Всичко това, разбира се става на платното.

Стигаме до пазара в Борово - няма такава лудница. Там хаосът е издигнат до невиждани за нормални хора нива - бясно сновящите хора, слезли от тролея, напазарувалите бабички, кварталните алкохолатори, тичащи към кръчмата, ученици и бездомни кучета, примамени от вонящите срПски плескавици - всичката тая живина минава по една крайно партизанска пешеходна пътека, която е поставена на възможно най- тъпото място.

Сякаш още със създаването й планът на общината е бил да отмъсти на всичко живо и нормално в тоя свят! Така се случва, че два пъти в седмицата ми се налага да минавам този маршрут, а след пазара влизам в новия комплекс отсреща (не знам как се казва) и минавам по малките му уличкиq за да избегна ужасяващия светофар и задръстване на „Братя Бъкстон".

Госпожо Фандъкова, Вие някога ходили ли сте на това място, което е в града, който Вие управлявате? Това е толкова страшно и кошмарно, че с думи не може да се предаде!

Когато оправите тези места, тогава ще мога да кажа, че съм горд, че съм софиянец! Че ще има зелена зона в центъра и трамваи - совалки, не ме грее много - само на километър в страни от този проект с градския транспорт се поставят рекорди по време за изминаване на 1-2 километра...

Oще: борово  градоустройство  ремонт  софия  столична община  трафик  център 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 18.09.2013, 11:56

14 Citizen X | 27.01.201411:52

Е, да де, ама tufto има право. Именно защото феята дигна темата за квартал с напъпило ново строителство (и респективно нов тип обитатели), носители на "нов" морал. Смятам, че от голямата община трябва малко да децентрализират контрола, едно - ще се понапълни хазната, друго - новоморалните ше се понаучат на некои обноски.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 28.07.2011, 16:52

13 tufto | 27.01.201408:07

Изобщо не искам да разпалвам тая вражда - ясно ми е защо всички се изсипват наасам - защото има работа. Но точно защото се изсипват насам, се получават всичките тези задръствания. Това обаче не е единствената причина.

София, доколкото ми е известно, първоначално (20-те години някъде, ако не и по-рано) е била проектирана за около 400 000 човека. В момента официално сме малко над милион. Е нещо не излизат сметките. Ремонтите (защото разширения в централната част са почти невъзможни), които трябва да се направят, вероятно ще отнемат 3-4-5 години, много милиони, много задръствания, много нерви и какво ли още не.

Не казвам, че хората трябва да се изгонят оттук (макар и искренно да ми се иска това понякога), защото това няма да реши проблема. Вместо молове и бизнес сгради обаче, трябва да се построят няколко multi-level паркинга, да се разширят улиците и, нещо за което се моля на всички богове, макар и да съм атеист - да се помисли повече за развитие на велосипедния транспорт.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

12 Manuela Gerenova | 26.01.201418:00

Прокопи, според мен е въпрос на самоуважение и интелект да се подминават подобни "спорове" тип "столица-провинция". А и иначе темата ще бъде омазана тутакси...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 27.11.2012, 16:27

11 Прокопи | 26.01.201414:32

туфто,

ааайде почна се с безмисленото "софиянци - селяндури" Много щастлив
Свиквай брато. Нали затова строим магистрали - по-лесно да се стига до София.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

10 Manuela Gerenova | 26.01.201412:40

Феята, аз се движа почти само с трамвай. Петиците пак са добре, да не ти обяснявам какво е по линии като 6 и 12. Стъпалата са три, първото е на поне 50 см. от земята и са ужасно високи. Мен леко ме затрудняват, а какво остава за възрастните хора. За хора в неравностойно положение пък да не говорим. В най-студените дни вътре да е било максимум пет градуса, не преувеличавам. Затруднение е и това, че в не всяко превозно средство има и аудио с това на коя спирка си и коя е следващата. Въобще не разбрах защо пуснаха най-новите трамваи само по линия 1 и по каква блестяща логика беше това...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 28.07.2011, 16:52

9 tufto | 26.01.201411:54

София е задръстена от пришълци от страната и от липсата на паркинги. Ако някой има друго менние по въпроса, според мен не е от София.

Преди около 2-3 години започна да ми прави силно впечатление рязкото увеличаване на автомобилите с номера от други градове. Аз предпочитам да се придвижвам с колело (или градски транспорт, когато не позволява времето), така че съм имал доста близки срещи с автомобили и пешеходци, които не са от столицата.

Да, извинявам се, аз съм роден и израстнал в София, както и баща ми, така че ми е изключително неприятно, че тук вече се питаме един друг не от кой квартал си, а откъде си. Изключително ми е неприятно, че селяндурите (разграничавам ги от селяните) идват тук и си мислят, че може и да не спазват ЗДП, 'щото така са си свикнали дома. Неприятно ми е, че като се заслушам в разговорите на околните, чувам мякане, квакане, разни думи, които съм убеден, че са на български, но са от някакъв диалект, който се знае само от жителите на 1 град и 3-те му околни села, а най-неприятно ми е да виждам модните тенденции от тези села.

Разбира се не са само хората виновни - в центъра има колко - 5-6 по-големи (разбирайте с капацитет между 100 и 200 автомобила, и слава на архитектите на молове!) паркинга, 20-на двора, превърнати в платени такива и... зелена и синя зона. Като направим сметка спрямо официалните и неофициални данни за населението тук, евентуално работещите хора с автомобил, чиито офис се намира в "широкия" център и вече ми се иска да си отворя една бира и да почна да си търся работа в Пловдив.

Нищо лично към хората, ама нали знаете (някои знаят де, 'щото на село надали са ги научили другите): "Когато си в Рим, прави като римляните".
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 24.07.2013, 20:47

8 Феята на Смъртта | 26.01.201409:13

Разбира се, че в един град трябва да има място за всички- деца, пенсионери, работещи, автомобилисти, туристи и ОСОБЕНО ЗА ХОРА В НЕРАВНОСТОЙНО ПОЛОЖЕНИЕ!!!! София, има много тежки проблеми от всякакво естество, но винаги ме е дразнело това, че който и кмет да дойде, винаги се започва с ремонти от центъра на града и...парите винаги стигат до Руски паметник. Ми, аз живея на Борис Трети и Ив.Ев.Гешов-ми, почти сичко е кочина:старите улички с разгембени тротоари, нови блокове един до друг, препълнени паркинги, улици и тротоари с паркирани коли, кал, мръсотия, и дупки, разбира се. Много дупки. Това което е ДА- улиците са осветени и пооправиха детските площадки, които обаче са крайно недостатъчни, спрямо бройката на новопостроените блокове плюс старите! Стана въпрос за това, че отново центъра е с проект за футуристични строителства. Ми, една градинка междублокова не съм видял от общината да оформят като хората! Къде са тея студенти дето завършват Лесотехническия? Имах гадже навремето -учеше в Лесото "Ландшафтна архитектура", демек- Озеленяване, братче. Къде са тея студенти? Всяка година стотици завършват, а едни тревни площи като хората не съм видял! А, за инвалидите, инвалидите в колички и слепите въобще не ми се говори. Изобщо нямам представа тея хора как се оправят. Значи, трамваи като кораба на Хан Соло в центъра, а я да ми обясни някой общинар следното: инвалид в количка, иска човека да отиде я до пазара на Красно село, я до Павлово, я до Княжево да подиша чист въздух, примерно. Има право, нали? За тая цел му трябва трамвай 5. Човека живее на Съдебната палата. Баш пъпа на София. А да ми каже някой, как тоя човек ще се качи на трамвая? Още по- чудатичко ми е, ако човека поиска да слезе на Горнобански път, как бе, аджеба ше стане таа работа? И изобщо като слезе, как ще се оправи после? Ами на Красно село какво е? Ами на Гешов и Борис? А па на Бъкстон ако слезе, там ше си и остане. И за да завърша, пак да попитам- някой от общинарите и кмета случайно да са минавали някога по улица Първа Българска армия? Аз съм убеден, че ако докарат Стивън Кинг и Дийн Кунц заедно тук, и с кола да ги прекарат два пъти посред нощ по тая улица, светът тепърва ще се наслади на най- садистичните, ужасяващи и страховити романи на ужасите писани в жанра !
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 30.08.2013, 13:38

7 albavladi | 25.01.201419:47

Пък да видим после дали няма да излязат повечко хора на протест?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 30.08.2013, 13:38

6 albavladi | 25.01.201419:45

Какво да кажем ние, които си живеем отдавна и отдавна си плащаме за зелена и синя зона, въпреки която протестирахме, но никой от кварталите не дойде да ни подкрепи?!? Какво да кажем, като в събота и неделя няма къде да се спира. Какво да кажем, като въпреки, че си плащаме, колите ни не са защитени от вандализъм, а ако едната ти кола се строши, и ти не си платил зона за втората се чудиш какво да правиш. Аз живея до математическата гимназия, а там има курсове събота и неделя и цяла България - не София - се изсипва на малките улички около нея?
Ами и в кварталите да направят другаря Тошев и другарката Фъндъкова зони защото няма откъде да се мине. И освен това какъв е този геноцид ние да плащаме зона, затова че живеем в центъра, а в кварталите и данъците по-ниски и градинките превърнати в "паркинги и гаражи".
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2012, 16:27

5 Прокопи | 25.01.201419:42

Геренова,

рядко се съгласявам с теб, но този път заставам зад лозунга: Град за хората, а не за автомобилите!
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.