Кремълски инат | webcafe.bg
Webcafe

Кремълски инат

Зелен Бетон 26.02.2014, 15:28 (обновена 26.02.2014, 16:29)
владимир путин

Снимка: © Getty Images

Лошото е, че заради кремълската мания за световно величие цял свят може да намрази руската нация - и то дори повече, отколкото по времето на СССР

Болезненото осъзнаване, че Русия в момента е само остатък от победения в Студената война СССР и породеният от това комплекс за малоценност се компенсират с грандомания, самовлюбеност, безпардонност, дребнава отмъстителност и чист инат.

Именно този тип компенсаторност характеризира политиката на Кремъл под управлението на Путин. Резултатът е това, което с основание все по-често се нарича „руски неоимпериализъм".

Властта в Русия, чийто манталитет въобще не е скъсал със сталинско-брежневския модел, категорично отказва да признае, че съветският комунизъм загуби войната.

Нещо повече: те не си дават сметка какъв късмет имат, че войната беше само „студена". Така единствено бяха лишени от непропорционалното си влияние, но не бяха изправени пред задължението да плащат репарации.

А би трябвало - защото вредите от този уродлив политически, икономически и социален експеримент, специално върху страните от бившия соцлагер (включително България), са неизмерими.

Кремъл трябва да свикне с мисълта, че управлява една победена страна. Страна, която - за нейно щастие - има достатъчно ресурси, за да остане независима, и достатъчно дълбока културна традиция, за да не се обезличи като нация.

Същевременно обаче кремълските лидери трябва да си избият от главите всякакви идеи за възраждане (дори и само частично) на руската имперска мощ. Русия вече никога няма да бъде империя; подхранването на подобна илюзия е безотговорност, граничеща с престъпление спрямо собствения им народ.

И колкото по-бързо им дойде акълът в главата, толкова по-добре. В противен случай рискуват унижението да бъдат гонени отвсякъде, където започнат да заявяват претенции. Както бяха изгонени от Кипър, точно за няколко месеца - при това само от неагресивния ЕС, без каквото и да било съдействие от страна на САЩ.

И както предстои да бъдат изгонени от Украйна - причина за което е единствено лакомията им на всяка цена да направят от тази страна свой пълен васал.

Кремъл трябва да забрави да разсъждава от позиция на силата. Подобен начин на разсъждение може да донесе на Русия само проблеми.

Това е логичният и естествен ход на нещата. Краят на Путин не започва сега - той беше предначертан още с встъпването му в длъжност като президент.

Един продукт на КГБ, и то поставен в ретроградна политическа среда, няма как да не свърши с политическо самоубийство. Лошото е, че заради кремълската мания за световно величие цял свят може да намрази руската нация - и то дори повече, отколкото по времето на СССР.

А би било жалко, защото руският характер и култура би трябвало да бъдат неделима част от профила на глобалното човечество.

Oще: владимир путин  геополитика  империализъм  инат  русия  сфери на влияние  украйна 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 12.11.2011, 13:00

29 Govedo13 | 03.03.201413:13

За мен действията на независимите и силни държави се аналогични.
Няма разлика дали САЩ или Русия си защитават геополитическите интереси, те действат по същия начин. Те използват пропагандни средства с който е залято цялото медийно и интернет пространство, те използват икономически средства и военни такива когато трябва.

Тъжното е че както и украинците така и българите не се числим към независимите и силни държави. Нормалното в случая е да се борим да бъдем независими и да игнорираме чуждата пропаганда и помия.
Не мога да разбера защо на някой Българин, който директно няма роднини или бизнес интерес в Украйна или Русия би му пукало какво става там, вместо да се притеснява за много по сериозните наши български проблеми като бедност, обърната възрастова пирамида, всеобща бедност и проблемни малцинства.

Най-важната поука която може да си извадим е ,че ЕУ и САЩ гарантираха на думи че ще запазят териториалната цялост на Украйна, по същия начин както днес на 3ти март Руснаците гарантираха за цялостта на Санстефанска България. Изводите ги оставям на вас.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 23.03.2011, 09:26

28 Мечока | 28.02.201410:56

аргументите ти издишат, предвид последния факт :
Кадруването на САЩ, при избора на т.н. нов състав на правителството на Украйна.
За справка - разговорът между зам. секретаря и посланика.
Така, че кое е по страшното, и кой в крайна сметка режисира цялото това нещо и с каква цел?

Аз лично смятам, че Украйна твърдо е тръгнала към разцепление, и това е съгласувано между САЩ и Русия, напук на ЕС.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 05.07.2010, 18:51

27 Зелен Бетон | 28.02.201410:15

Към недоволните коментари:

Първо, както някой справедливо вече отбеляза, това не е статия, а коментар към друга статия. И представлява обяснение защо не съм съгласен със заглавието на коментираната публикация („Началото на края на Путин“), а смятам, че той е тръгнал към края си още откак стана президент първия път.

И второ – естествено, че изказаното не е нищо повече от лично мнение; това се отнася за всеки един коментар в нета и би следвало да се подразбира. Според мен картинката е точно такава, каквато съм я описал. Нищо не прогнозирам и нищо не пожелавам, само констатирам – и то със съжаление, защото ситуацията си е жив развъдник на всевъзможни проблеми. Включително и за нас тук.

Ако някой не е съгласен, добре е дошъл да даде друго мнение. Ако обаче някой иска да ми каже, че Путин и въобще властта в Москва са свещени крави, на които може само оди да се пеят, да си погледне календара. Защото явно е объркал столетието.
________________

@паяка:

Разбира се, че мога да кажа две думи в същия дух и за Щатите. Само че там с две думи няма да стане, трябват повече. Проблемите на американците са доста по-комплексни, отколкото тия на руснаците. Затова ще го оставя за друг път. Поводи със сигурност ще има.

САЩ и Русия си приличат по това, че и на едното място, и на другото управляващите имат нужда да им се подрязват крилцата. Периодично. На първите – защото имат нездравословно много власт, а на вторите – защото имат нездравословно високо самочувствие. Не мога да преценя кое от двете е по-опасното; но че и двете са опасни, е вън от всякакво съмнение.

Различават се пък по това, че Белият дом гледа на първо място вътрешната стабилност, върху която стъпва, за да си разиграва коня навън – а в Кремъл са тръгнали да си разиграват коня навън, въобразявайки си, че по този начин по-лесно ще си осигурят вътрешна стабилност. В резултат на това руснаците си патят (и има да си патят) от собствените си управници много повече, отколкото американците от техните. А всички останали стискаме палци ония от Москва или другите от Вашингтон да не изперкат в един момент и да сътворят някоя генерална дивотия. Способни са на това – и едните, и другите.

Естествено, по-критично настроен съм към Кремъл – защото руските геополитически мераци влияят много по-непосредствено на България, отколкото американските. Освен това не обичам фатмашко-мутренския тип политика, който явно е присърце на Путин. Пък и помня соца, така че е естествено да настръхвам, когато нещо започне да ми прилича на ония години.

А относно думата „трябва“ – ами да, трябва. Отделен въпрос е, че няма достатъчно силен глас, който така да каже това „трябва“, че Путин да се съобрази. Но, както е известно, светът не е идеален.

________________

P.S. Между другото, напоследък (по-точно – след драматичния обрат на събитията в Украйна) ми прави впечатление, че отведнъж се засилиха коментарите, самоотвержено бранещи кремълската политика – и същевременно видимо намаляха защитаващите БСП и плюещите по ГЕРБ и извънпарламентарната опозиция. За момент си помислих, че коментиращите са едни и същи, само че с нови опорни точки...
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

26 deowin | 27.02.201423:52

>лош кремъл че си защитава интересите

Не, изобщо не е това посланието на статията.
Това е просто твоето напълно грешно тълкуване на статията, което, предвидимо, е именно най-удобното и лесно за опровергаване и осмиване.
Но с осмиването на статия, защото (се правиш че) не си я разбрал, осмиваш само себе си.
Както обикновено.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

25 Божидар Гюлмезов | 27.02.201423:03

Rowan | 27.02.201411:03
Когато свободата се изроди в свободия, хората избират диктатурата. Бил съм в Русия по времето на елциновата демокрация, бях и по времето на путиновата диктатура. Еми средностатистическия руснак живее три пъти по-добре, и толкова пъти по-малко се страхува от организираните банди на уволнените от Елцин бивши афганци. Путин ще трае колкото трае и народната памет.

Забравят ли мизерията и липсата на държавна власт от преди, може и сами да си го свалят. Дали ще живеят по-добре? Напоследък съм си загубил способността да гадая по хвърлен боб…
---------------------------
Абсолютно съгласен.

Шоковата доктрина която западния "капитализъм", начело с чифутите, наложи на победения соц.блок и го кръсти "демокрация с пазарна икономика" принуди много хора да видят и хубавата страна на "диктатурата" пред "демокрацията", и съвсем честно и демократично си избират Путин и хората му вече 4 ти мандат подред. А може и до 5 ти да додрапат, но едва ли ще е повече, след това ще почнат да гласуват и родените след Елцин, а те няма да знаят какво е ставало тогава, и ще искат "свобода" и "права".
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

24 Божидар Гюлмезов | 27.02.201422:53

Мдам и посланието на статията? Лош лош кремъл че си защитава интересите. Това е разрешено само на световният терорист номер 1 - САЩ...


Димукради...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

23 deowin | 27.02.201420:53

>Останалото е твое субективно възприятие

За какво "останало" говориш?
Къде видя в моя коментар нещо друго, освен излагане на факти?
Казвам, че състоянието на детските болници в Русия е отвратително. Това е обективен факт, документиран доста добре, например със снимките, към които съм дал линк.
Казвам, че е злина. Това също е факт.
Казвам, че хората в България вече 9 месеца крещят ОСТАВКА. Това също е факт.

Всичко друго, което си "прочел" в моето мнение е изцяло плод на твоята фантазия. Ако не си съгласен - цитирай това, което според теб е моя субективна интерпретация, аналогия на твоята, която ти доволно словоохотливо си изложил. Давай - цитирай.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.09.2013, 21:13

22 Шрайка | 27.02.201420:38

Део,
ето ти самият даваш пример, за това което спорихме наскоро, относно субективността на "фактите". От описаните от теб "факти" за положението в България, като такива бих отделил следните: "има протести", "има хули", "крещят оставка". Останалото е твое субективно възприятие, как ти виждаш нещата.

Аз например, същите факти бих ги описал така:
"Загубилите властта, от страх да не бъдат наказани, както и неуспелите да се докопат до топлите местенца в парламента и обречени на забвение политически сили, организираха "спонтанни" протести още от 2-рия ден на това правителство. Вдъхновена от тези, срещу които се борят, с помощта на леви методи, отдавна забравени от нашето общество, те се опитват да наложат "площадна демокрация", като потъпкват правата на едни граждани и правят опити да наложат над всички мнението си. За съжаление, те отказват всякакъв диалог и освен малоумно да крещят "Оставка", нямат никакви конкретни искания, нито визия за бъдещето.
За да не го обвинят в цензура, правителството позволи користните водачи на протеста да "окупират" цялото медийно пространство и да си "развяват байраците". Босовете на определени медии, получавали пари от обществени поръчки на предишното правителство, за да върнат удобното им старото положение, се погрижиха за изящната чистота на словото и спряха замърсяването му с различни гледни точки. Те привикаха удобни "аналлизатори" (цинизма и грешката са умишлени) за да окулят неудобните тям фигури. Тези действия, доведоха до огромно политическо разцепление в обществото и до противопоставяне на едни части от него срещу други, в мащаби неслучвали се от падането на комунистическия режим до днес."

Е, какво ще кажеш? И двамата сме свидетели на едни и същи събития, но виждаме нещата по коренно различен начин. Как да докажем безпристрастно, чие мнение е правилно? И как да наречем факт, нещо украсено с толкова пристрастия и епитети?

Съжалявам за отклонението от темата.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 03.11.2010, 00:11

21 dedogo6 | 27.02.201420:25

Аз ми се върти един въпрос в главата , покрай всички тия писания за Путин, за Русия, за олимпиадата в Сочи, струвала $50 млрд на Русия, и той е - някой може ли да ми каже произвежда ли и какво Русия за обикновения потребител/пазар ,което да може да е конкурентно на някоя европейска държава (включително България).Ако да - какво е.От какво , освен петрол, газ, оръжие и природни ресурси си печели Русия парите?
А като почнат да свършват тия ресурси?Ще си използва оръжията, за да си завземе други, това е ясно...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

20 deowin | 27.02.201418:03

platero, погледни линковете, които дадох в коментар 8, и помисли колко е нужно чужди хора да "мятат храчки" по Русия, след като самите руснаци го правят охотно и обилно - зер, когато злините в държавата са толкова огромни и обилни, и ги усещаш на собствената си гърбина, ти сам ще нададеш глас.
Все едно да твърдиш, че злият Сорос и прочие евреи-рептилоиди плащат на българските медии да сипят хули срещу кретени от ранга на Сидеров, Бареков, Станишев и прочие, а на обществото - да протестират срещу тях. Що ми е да трошат грешни пари, като българите и без това им е писнало, и дори без заплащане крещят ОСТАВКА вече 9 месеца?
   

оценка

+1 -1

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.