В какво "наливат" време българите | webcafe.bg
Webcafe

В какво "наливат" време българите

Златина Димитрова 13.05.2015, 17:27 (обновена 13.05.2015, 19:45)
Амстел

Снимка: © Webcafe.bg

Повече информация за проучването -www.timewellspent.bg

Светът се бори срещу неравенството на жените, държави налагат квоти за ръководни позиции, но в България двата пола си живеят повече или по-малко доволно в един по-патриархален модел.

Разкрива го отговорът на въпроса как хората в големите градове прекарват (или биха искали) свободното си време - нещо като карта на удоволствието. Докато жените се вихрят с тенджерите и тиганите в кухнята - и това им харесва, то мъжете са по-склонни да излизат навън и да се срещат с приятели на по бира. Този резултат от проучване на GFK и Amstel показва голямото, естествено разминаване, която се шири между половете у нас.

Изследването е проведено сред 600 души между 25 и 50 години в София, Варна, Пловдив, Бургас, Стара Загора, Плевен и Русе.

Проучването показва, че докато жените биха искали да четат книги, мъжете предпочитат да се наслаждават на деня си навън.

Докато жените „готвят и споделят храната си", то мъжете са на по питие или вечеря с приятели. Докато жените искат да посещават по-често спа и масажи, мъжете искат повече време за спорт и приятели.

Добре прекарано време

Изследването е проведено през март 2015 година и търси дефиницията на това как хората разбират „добре прекарано време". Отговорите показват, че за жените добре прекарано време е удобното настаняване в стереотипа на жената домакиня, която готви вкъщи (61 процента от жените) - при това, няма големи разминавания между стереотипите на жените от различните поколения.

Интересното е, че това са отговорите на хората от градове с население над 100 000 души, т.е. места с повече възможности за забавление и по-висок стандарт на живот.

В такъв случай би било интересно да се разбере и дали има разлика между възприятията на жените и мъжете в по-малките населени места по отношение на прекарване на свободното време. Вероятно там образът на домакинята би се проявил още по-ярко.

Според отговорите на хората от големите градове, това е прекарано с близки приятели и семейството. И това е от малкото общи и категорични резултати, които обединяват желанията на жените и мъжете.

Други интересни резултати

Изследването всъщност дава една доста пълна картина на това как живее човекът в големия град в България. Един от най-важните изводи от изследването e, че за близо 85% от хората личните срещи остават приоритет в ежедневието им и общуването в интернет не е изместило нуждата от живия контакт.

"Интересно е и как за българите е по-важно да имат свободно време, отколкото да градят кариера", каза при представяне на резултатите Валентина Йенсен, бранд мениджър Amstel в „Загорка" АД.

Извън това, което обикновено правят хората в България, 35% от мъжете искат да „наливат" повече време в събирания със семейство и приятели вкъщи, готвейки и споделяйки храната си с тях. Не е изненада, че само 13% от жените изпитват нужда от повече време за този тип преживявания. Те биха предпочели вместо това да спортуват или да участват в доброволчески дейности.

Oще: амстел  бира  време  жени  мъже  полове  проучване  сексизъм  феминизъм 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 25.01.2012, 18:03

1 паяка | 14.05.201511:20

"ЕДНО Е ДА ИСКАШ,
ДРУГО Е ДА МОЖЕШ,
А ТРЕТО И ЧЕТВЪРТО – ДА ГО НАПРАВИШ!"
Николай Хайтов, "Мъжки времена"

Естествено, че като е поръчано това проучване от биропроизводител, ще касае обстоятелствата, които дават възможност за консумирането й. Всичко се върти около почивки, трапези, курорти. А времето определено е най-вече работно всъщност.
   

оценка

+0 -4

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.