Да си бръкнеш в джоба за БДЖ | webcafe.bg
Webcafe

Да си бръкнеш в джоба за БДЖ

Владимир Каролев, Facebook
18.01.2015, 10:46 (обновена 18.01.2015, 11:02)
Влак

Снимка: © Sofia Photo Agency

Накрая всеки работещ българин ще дава ежегодно по половин саниране на апартамента си, за да може някой да пилее и краде

Ако бях народен представител, щях да питам транспортния министър нещо много просто: какъв е лимитът на годишната сума, която всеки работещ човек ще плаща от данъците си на ЖП сектора, без значение дали ползва услугите му или не, и с пълното съзнание, че съществена част от тази сума ще се разпилее и открадне, преди нещо да се направи в сферата?

В момента тази сума е около 250 лева годишно (т.е. повече от половин минимална работна заплата). С този темп, до 10 години ще стане 500 лева.

Накрая всеки работещ българин ще дава ежегодно по половин саниране на апартамента си, за да може някой да пилее и краде.

Между другото, не е за бой министърът, че се плаши за рейтинга си, когато тръгне да съкращава влакове или да предлага приватизация/концесиониране (то БДЖ няма кой да го приватизира вече).

За бой са повечето работещи българи, че си мълчат и дават безропотно 250 лева от джоба си ежегодно.

Oще: бдж  владимир каролев  влак  влакове  данъци  корупция  саниране 


Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 02.03.2012, 22:53

10 Galina Aleksandrova | 20.01.201509:29

http://www.mediapool.bg/rehavi-protesti-za-spasyavaneto-na-zheleznitsata-news229440.html

Само слагам линкче кой протестира и с какви лозунги. Предполагам не е тайна, че протестите са инициирани от работещите в БДЖ, а не от ощетени граждани. За който не разбира - БДЖ-работникът протестира, защото, остане ли без работа, ще му се наложи да търси такава и ще лъсне кой колко умее, знае и се труди.

Когато хора от държавно/общинско предприятие, институция и офис излязат на протест, трябва да ви е ясно, че това не е, защото се ощетявал българският гражданин. Причината е, че има една солидна бройка пиленца на държавната хранилка, които се страхуват да не ги изритат от удобното гнезденце.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 19.02.2013, 00:46

9 Ролинс | 19.01.201517:34

Harry | 19.01.201511:33

И как точно е важно за националната сигурност?!?!?!

Пенсионерите и малцинствата ползват БДЖ, да. За пенсионерите е ясно, не са дочакали за кола по комунистическо време и не са взели книжка. Малцинствата нямат пари да плащат данъци за кола.

Добре, това ли ти е аргумента, за да не се променя структурата на БДЖ? НЕ може ли ползващите БДЖ, за да стигнат на работа, да получават някакви субсидии от държавата, а самото ЕАД да се приватизира и след това да се модернизира по пример на Deutche-Bahn, SNCF, Amtrak... Така всички биха спечелили.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 19.02.2013, 00:46

8 Ролинс | 19.01.201517:22

The Dude | 19.01.201510:50
Отново неразбиране на ролята на транспортната услуга за икономиката и развитието на обществото. ЖП транспортът се дотира от държавата дори и САЩ. БДЖ НЕ Е само търговско дружество, но НЕ трябва да е и дружество, което осигурява заетост.

-------------------------------------------------------------------------

Чети

http://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak

The National Railroad Passenger Corporation, doing business as Amtrak, is a publicly funded railroad service operated and managed as a for-profit corporation.

Разбра ли, "corporation"?

Влаковете им са на светлинни години пред недоразумението БДЖ. Возил съм се и знам.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 22.03.2012, 15:57

7 Шебек Хасан | 19.01.201512:11

Откакто го закъса с парите Каролев доста се е поизнервил, а мераците му да "консултира" някоя и друга сделка за приватизация са нараснали неимоверно. То не бяха дрънкане на простотии по всички сутрешни блокове, то не бяха побоища с опоненти, то не беше чудо. Сега, от както се вреди в правителството като някакъв си "съветник" на недоразумението Лукарски, направо е пощръклял от евентуалната възможност да се продаде за жълти стинки и тлъсти подкупи и комисионни "Товарни превози" към БДЖ. Дано накрая Каролев си бръкне между седалищните мускули, че ако това което са замислили успее, за пореден път ще ни бръкне на нас, и то не само в джобовете. Намига
   

оценка

+3 -1

Регистриран на: 18.07.2010, 15:13

6 Harry | 19.01.201511:33

Г-н Каролев, а защо не питате нещо много просто: какъв е лимитът на годишната сума, която всеки работещ човек ще плаща от данъците си на метрото на София, без значение дали ползва услугите му или не, и с пълното съзнание, че съществена част от тази сума ще се разпилее и открадне, преди нещо да се направи в сферата?
Много щастлив Много щастлив Много щастлив
Но няма да го направите. А БДЖ е много важна система за оцеляването на регионите на България, възпираща обезлюдяването демографския срив, и гарантираща минимум живот на територията извън столицата, в този смисъл е важен елемент от националната сигурност. Каквито и пари да плащаме, са нищо в сравнение с евентуалните загуби.

Но какво говоря, това е целта, ликвидиране на България, нали г-н Каролев.
   

оценка

+4 -2

Регистриран на: 19.01.2015, 10:46

5 The Dude | 19.01.201510:50

Отново неразбиране на ролята на транспортната услуга за икономиката и развитието на обществото. ЖП транспортът се дотира от държавата дори и САЩ. БДЖ НЕ Е само търговско дружество, но НЕ трябва да е и дружество, което осигурява заетост.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 27.06.2012, 11:35

4 Сърце Червено | 19.01.201508:47

Веднъж в живота си Каролев да каже нещо умно. Смее се Кул
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.10.2011, 07:32

3 pepe | 19.01.201508:44

Според мен в случая Каролев е по-скоро прав.
От икономическа гледна точка може би е по-добре на някой хора просто да се дават помощи, отколкото да им се създава изкуствена заетост, осигурявана в губещи предприятия - твърде вероятно е да е по-евтино - поне въпросните пари ще отиват само за самите хора, с малки допълнителни разходи, второ - това ще помогне за изясняване на реалната картина на икономиката и колко хора са заети със създаването на нещо, което действително има стойност, трето - ще подтикне поне част от тези хора да потърсят възможност да се заемат с нещо наистина обществено полезно или поне ненатоварващо обществото с повече разходи отколкото ползи.
Разбира се трябва да се отчетат и други фактори, например дали тези губещи влакове не осигуряват единствен транспорт до някой населени места, но отчитайки всички преки и косвени разходи трябва да се обмисли възможността за осигуряване на друг по-евтин и съответстващ на количеството на потреблението транспорт - бил той железопътен или шосеен, дори и ако трябва държавата да го осигури - чрез общините даречем...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 04.11.2013, 11:46

2 opetkov | 19.01.201508:21

Каролев във случая е абсолютно прав. Но умните българи продължават да наливат вода в бездънната каца БДЖ. Обяснението е: мазохизъм, съчетан с глупост.
   

оценка

+1 -3

Регистриран на: 31.08.2014, 21:04

1 pazzo | 18.01.201521:30

Каролев, да ме прощаваш , но защо не ни спестяваш продуктите на твоята мисловна перисталтика? Умник!
   

оценка

+5 -1

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.