Да харесваме ли Ирина Бокова? | webcafe.bg
Webcafe

Да харесваме ли Ирина Бокова?

Ема Иванова 28.04.2015, 18:20 (обновена 03.05.2015, 13:52)
Ирина Бокова

Снимка: © Unesco

Сложно е да не харесваш Бокова, но как да я харесваш?

Колкото и да е умен и принципен човек (а ние всички, то е ясно, сме такива), действителността ни предлага случаи, в които нито акълът, нито липсата му, нито общата култура, нито липсата на обща култура, нито знанието, нито липсата му, могат да помогнат за създаването на позиция по даден въпрос.

Ето, например, случаят с Ирина Бокова.

Тя заема най-високия възможен пост във влиятелна световна организация, пост, недостижим за повечето български дипломати.

Тя е генерален директор на ЮНЕСКО и също така е фаворит за един още по-недостижим за български дипломат пост - генерален секретар на ООН. Още повече, че тя е първата жена изобщо от Източна Европа, която оглавява ЮНЕСКО.

Това означава, че ние трябва да я харесваме много и силно да я подкрепяме, защото никой български дипломат преди това не е успявал да достигне такива висини в кариерата.

Да, ама, на родна почва, Ирина Бокова беше заместник-министър (1996) и министър (1996-1997) на външните работи в най-ужасния кабинет в близката българска история - този на Жан Виденов, по времето, когато България беше най-затворената страна в света.

Какво направи тогава тази жена, за да отвори страната ни към Европа? Никой няма спомен, така че най-вероятно не е направила кой знае какво. След това Бокова беше дипломат в Париж.

Тя никога не се е дистанцирала от престъпленията на тоталитарния режим, нито веднъж не е критикувала партията, която на няколко пъти фалира България, и нито веднъж не е поела отговорност за собствените си действия по време на проваления кабинет.

Значи, да не я харесваме.

Може да не я харесваме, но въпреки това, Ирина Бокова е българка. Ако кажем, че не я харесваме, значи потвърждаваме правилото, че българите сме завистливи един към друг и не харесваме успелите, особено ако те са българи.

А ако я харесваме, защото е успяла българка, въпреки факта, че е дъщеря на ужасяващия комунистически деятел Георги Боков (известен още и като убиец на художника Райко Алексиев), то тогава можем спокойно да се обявим за националисти, което не е най-добрият аргумент, когато говорим за международни организации като ЮНЕСКО и ООН.

Значи да не я харесваме.

Е, да, ама Ирина Бокова е не само успял дипломат, тя е и жена. Нейното присъствие на висш дипломатически пост дава силен знак за жените по света и особено за българските жени, че е възможно да се успее - въпреки пола.

Значи да я харесваме.

Сега може да кажете, че фактът, че Бокова е жена, няма никакво значение, защото тук се гледат качествата. И ще сгрешите, защото, както се твърди, настроенията сред дипломатите в световната организация поне за момента, са, че е време ООН да бъде оглавено именно от жена. Това е пак във връзка с посланието, което фигурата на генерален секретар на ООН има по света.

Значи - решено, ще я харесваме и подкрепяме, защото е жена.

Добре, но ако посланието е важно за този пост, тогава как да й простим, че тя не се дистанцира от комунистическия режим, от тоталитарното си минало, от партията, която докара страната до катастрофа?

Значи няма как да я харесваме.

Защото, кое е по-важно: да подкрепяме един човек, защото е българин, жена и успял дипломат с четири перфектни езика, или да не го харесваме, защото е комунист, защото нямаше да има шанса да научи тези четири езика, ако не беше номенклатурно дете. И защото нито веднъж не се дистанцира от престъпленията на бившия строй.

Изобщо, виждате, нещата са сложни.

Кажете в такива случаи, как човек да бъде принципен и умен (за каквито всички се смятаме), когато действителността ни предлага такива случаи, пред които и най-богатото въображение бледнее?

Oще: българия  георги боков  дипломат  дипломация  жан виденов  жена  ирина бокова  москва  оон  политика  русия  успех  филип боков  юнеско 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 18.12.2013, 22:47

35 HiFresh | 04.05.201514:32

Вкиснало "вино" и "мезета" с изтекла годност. НЕ
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.11.2013, 11:46

34 opetkov | 30.04.201522:58

Бокова, като всеки завършил в СССР е агент на КГБ или ГРУ (второто е по вероятно) и се лансира от Русия, както беше изигран и номера с избирането и за шеф на ЮНЕСКО. Странно е защо и САЩ одобриха нейното избиране и предлагането и за ООН. Възниква питанката дали не е двоен агент вече. А за харесването - не, никой в БГ не я харесва.
   

оценка

+5 -2

Регистриран на: 29.04.2015, 16:31

33 rare case | 30.04.201516:17

"...логичното е да положим необходимите усилия да постигнем този успех за БГ..."Няма такава логика, Скрита сила. България не е Бокови и Бокови не са България. Това са семейство, вкл. Бокова, на ретрогради и убийци /Георги Боков/. Последният като главен редактор на Работническо дело е издавал присъди, подобни на Народния съд. Зачернил е живота на хиляди български семейства. Затова ти казвам, без надежда, че ще схванеш НЯМА ТАКАВА ЛОГИКА.
   

оценка

+6 -1

Регистриран на: 30.04.2015, 16:00

32 анти | 30.04.201516:09

Съмнявам се, че Бокова е живяла въобще повече от 10-на години в България (общо).
Въобще не съм сигурен, че си спомня, че е българка.
А ако си спомня, надали с приятно чувство.
А какво е направила за България като велик дипломат и т.н.? Толкова, колкото и като министър - т.е. нищо.
То и въпроса ми е глупав - кога се е видяло някой комунист да е направил нещо полезно за България...
   

оценка

+5 -1

Регистриран на: 11.12.2011, 04:49

31 Делян | 30.04.201515:35

""защо не им потърсихте сметката овреме, а ни занимавате с личните си драми 30 години по-късно.""

Това все едно да попиташ защо Луканов раздаде печелившите държани компании на съселяните си срещу 80% в началото на демокрацията!
Раздаде ги защото той самият доведе демокрацията в България, с други думи комунист демократизира България, разбирай, че това не е била никаква демокрация. Ако не се пролее кръв, няма и истинска революция!
Надявам се да ме разбереш!
   

оценка

+5 -1

Регистриран на: 08.12.2014, 17:25

30 Skrita_Sila_M | 30.04.201510:58

/РЕАЛИСТ/

Първо ника ми не идва от това, че се смятам за много силен, а от името на един отбор в БГ мисля, че играеха във В група, М е съкратено от Мъдрево. Второ да прав си аз съм бил на девет 89та и поради тази причина въобще не ме интересува кой кого как и защо, аз живея в настоящето с поглед в бъдещето, не искам да живея в миналото. Трето, след като според теб Ирина Бокова и сходните и са такива престъпници и гадове, защо не им потърсихте сметката овреме, а ни занимавате с личните си драми 30 години по-късно. Това е провал на вашето поколение, не ни обременявахте с вашите неуспехи. Тези не са ми любимци както и псевдо демократите ала Лостов с членските книжки от БКП. От моята гледна точка в настоящето и за в бъдеще България може само да спечели в случай, че тя стане ген. сек. на ООН. Да, сигурно има много по-подходящи българи за този пост, но никой не ни пита. Просто има някакъв малък шанс именно тази жена да заеме тази позиция и логичното е да положим необходимите усилия да постигнем този успех за БГ (не за ИБ), а не да съботираме сами себе си във всеки възможен момент. Това може и да е несправедливо, но ще бъде изгодно за нас в този момент. Животът за съжаление не е справедлив, преживей го.
   

оценка

+1 -8

Регистриран на: 26.07.2011, 17:30

29 Люба6а | 30.04.201510:44

така направиха,че трябва да обичаме палачите си!!! световният чифутизъм е факт!!!Параграф 22 : ще пуснат Йосариян да се върне в Щатите и има само едно изискване: да ги харесвал(Каткарт,Корн и тн...) Много щастлив трябва да обичаме комунистическите яничери,които срутиха България и я превърнаха в дебилна кочина Удивителна
   

оценка

+4 -1

Регистриран на: 11.12.2011, 04:49

28 Делян | 29.04.201520:04

Това че българите били завистливи е пълна измислица. Нито сме повече нито сме по-малко завистливи от който и да е друг.
Зависта е до възпитание и битие, не до нация и ген!

Колкото се отнася до Бокова, силно се съмнявам, че дете на терорист може да бъде нещо по-добро от баща си! Светът в това число Юнеско не са перфекти нито има справедливост навсякъде! До колкото знам тя е от старият ""елит"" комунисти прекръстени в социалисти и макар и в ранни демократични условия или точно заради тях и е издействан пост като този.
Както казах не всичко е справедливо на този свят!!!
   

оценка

+9 -1

Регистриран на: 29.04.2015, 16:31

27 rare case | 29.04.201516:47

Въпросът е абсурден, както е абсурдна България. Харесване?? Много ви моля! Изпитвам крайна ненавист към подобни червени запъртъци, които ни подминаваха като малки гари и като деца се чудехме защо? Тогава, се сърдехме на бащите си, че не са партизани и че ние, колкото и да се стараехме, колкото и шестици да имахме, не бяхме точно като тях. А те си бяха и тогава и сега, просто, червени задници! Доносници, подмазвачи и нагаждачи, полегнали кротко върху дебелите вратове на бащите си -убийци. Познавам много такива, никога не казаха и 1 дума на съжаление и/или извинение. Както и въпросната червена мазна тьотя от правителство на Виденов. Само това, последното, стига, за да си ходи на село и да си говори с прасето на 3 чужди езика. Белене е подходящо. Бесен
   

оценка

+10 -1

Регистриран на: 09.03.2014, 15:47

26 Алилуйщина | 29.04.201516:34

Както ООН така и Комунизма са западни творения за техни си,определени/глобални/ цели.
Няма пречка да приемат в обятието си,обратно своето отроче/Бокова/.

Бокова като дете на член ЦК на БКП много добре е виждала простотията и престъпния морал на комунистическия "елит" избил цвета на нацията. Ако Бокова беше напуснала БКП, заклеймявайки престъпната и мафиотска същност, разграничавайки се от баща си убиец и искрено вярвайки в идеите на западната демокрация, то нейният избор щеше да бъде приет от интелигентните българи. Но с нейният избор комунистическите структури прокараха идеята не само за своята безнаказаност и непогрешимост, но и че техните наследници ще бъдат винаги в елита. За това избора на Бокова няма да бъде приет от българската интелигенция, колкото и да ни бъде натрапвано това от контролираните медии.

Повечето хора тук коментиращи,имат правилна оценка/за Бокова/,но изградена от грешна информация.

А това, че Западът толкова директно подкрепя една "комунистическа номенклатура" трябва да ви говори две неща: - или за него комунизма не е това зло, което изкарвате, че е бил - или е не по-малко неморален и подкупен от презрения комунизъм…

Преди техните бащи го правеха под формата на комунистически интернационализъм, Съветски съюз и Варшавски договор, а сега техните наследници продължават делото прикрито този път зад понятия като икономически глобализъм, Европейски съюз и НАТО. Каква пародия. Настоящите и бивши министри и техните заместници са членове на великата ложа на старите, свободни и признати зидари в България.
Ирина Бокова и Кристалина Георгиева са едно от доказателствата.

„Помнете,че незнанието никога не е правило зло,че само заблуждението е пагубно,и че се заблуждават не защото не знаят,а защото мислят ,че знаят“
   

оценка

+5 -6

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.