Правилният отговор за матурите | webcafe.bg
Webcafe

Правилният отговор за матурите

Сълзлива майка
05.06.2015, 14:04 (обновена 05.06.2015, 14:52)
математика

Поставянето на камери ограничава преписването и вдига квотата на двойки и тройки, но ако решите да обяснявате и спада на оценки във високия диапазон (много добър и отличен) с невъзможността за преписване, много ще ме натъжите...

Коментар под текста „Двойките на матурите са добра новина", публикуван в Webcafe.bg

Много добър анализ на проблемите на основното на образование. С един замах и всичко е на масата...

Ще си позволя да го критикувам само в частта "по-трудни ли бяха задачите тази година" - и то не защото мога да бъда сигурна, че са били по-трудни, а защото някак си много бързо и леко всички минаха през тази тема. Като се започне от заместник-министърката и се стигне до копи-пейст публикациите в пресата - всички говорят за "срив в знанията", вместо за срив в оценките.

В общия случай оценките би трябвало да отразяват знанията, но когато претендираш да анализираш тенденции във времето, е коректно да си убеден, че си поставил в еднакви условия участниците в анализа.

В тази връзка отговорът на въпроса "По-трудни ли бяха задачите" не може да дойде от експерти на министерството (тези, които казват, че няма разлика в трудността, всеки ден пият кафе с авторите на теста, нали и вие не бихте хвърлили другарчето на тълпа разярени майки, ако сте на тяхно място).

Виж, мнението на утвърдени във времето центрове за подготовка (някои с десетилетия традиция), както и на учители, ангажирани с тази дейност - все хора, които ежегодно подготвят ученици за изпити и доста по-лесно сравняват степента на трудност, това мнение наистина тежи.

Попитахте ли ги дали трудността на задачите тази година ги е изненадала?

Ще променят ли нещо в програмите си за обучение за следващата година?

Ако някой следи критично точно тази тенденция, това са те. И ако родното образование иска да си извади верните изводи, нека се допита до правилните хора. Защото поставянето на камери ограничава преписването и вдига квотата на двойки и тройки, но ако решите да обяснявате и спада на оценки във високия диапазон (много добър и отличен) с невъзможността за преписване, много ще ме натъжите...

Ако само за 3 минути задържите поглед върху графиките, ще видите че тенденцията е в посока ръст на тези оценки за последните години - и изведнъж за 2015-та пропада.

Рязко ли затъпяха тези деца, дето уж учеха сериозно по същите програми, при същите учители и със същата система на оценяване?

Не че за тях самите това има някакво значение, просто тази година ще се влиза с 5.200, там където миналата се влизаше с 5.700. Крайният резултат е доброто училище и той е постигнат, но проблемите на образованите ще се задълбочават.

Преди повече от 10 години имаше едно клинично изследване, което потресе обществеността с твърдението, че рискът от рак на белия дроб е по-висок при тези, които пият кафе. На авторите се наложи да преанализират данните, за да отчетат, че кафето, често върви с цигара...и зависимостта всъщност е между цигарите и рака...а кафето май не можем да набедим.

Само коректното изследване на причините води до правилни изводи и адекватни корективни мерки...

Oще: гимназиална подготовка  двойки на матурата по математика  двойки на матурите  деца  зрелостници  качество на образованието  матури  министерство на образованието  образование  образователни стандарти  средно образование 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.