Не го натискат в калъпа. И той не рита срещу правилата | webcafe.bg
Webcafe

Не го натискат в калъпа. И той не рита срещу правилата

peta_wawa
04.04.2012, 13:46 (обновена 04.04.2012, 14:02)
Дете с националния флаг

Снимка: © Sofia Photo Agency

Умните деца, които са затискани, изтиквани и поучавани "да си знаят мястото", не развиват потенциала си и получават незнайно колко проблеми от това, че никой не ги забелязва и оценява

Невена, дъщеря ти звучи като един дървен философ Смее се, казвам го с добро чувство, защото и аз имам един такъв в къщи. Питането няма край и много често нямам готов отговор, което е най-интересното. Роден е в Канада.

Отделиха го като "надарен" във втори клас след стандартизиран едночасов тест с психолог. За интересуващите се, тестовете които се ползват в Канада - Stanford-Binet 5th edition, Wechsler Intelligence Scale for Children-III and IV, Woodcock-Johnson III. В нашето училище няма клас за надарени деца, но след 4-ти клас ще се местим в училище, където има. Засега учителката го обучава по индивидуална програма.

Когато имат занимания, които не са му интересни - като математика за втори клас (той е на 4-ти-5-ти в момента) му е разрешено да си чете книга. По предметите, в които му е интересно си слуша, но му е забранено вече да прекъсва учителката и да довършва урока, ако е за вулкани, делфини, динозаври или микроорганизми Смее се ...

Преди да попаднем на правилната учителка, тоест група учители, имахме голям проблем. Беше му закачен етикет на непослушен, който разваля реда, пречи на другите деца и е неуважителен към учителката. Когато престанаха да го натискат в калъпа и той спря да рита срещу правилата. Сега обича учителката си и тя него, ходи с желание на училище и работи по проблемните си предмети - като правопис например.

За изоставащите от учебната програма също има тестове, на тях им се помага отделно също, без да се забавя програмата на целия клас.

Не може без индивидуални програми в БГ, колко време трябва да мине за да влезе и това от западния модел, който явно са взели да копират. Умните деца, които са затискани, изтиквани и поучавани "да си знаят мястото", не развиват потенциала си и получават незнайно колко психологични проблеми от това, че никой не ги забелязва и оценява. А те са капиталът на тази държава.

Oще: деца  клас  образование  обучение  тест  училище 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 12.10.2010, 11:52

4 Dimitar Stamboliyski | 05.04.201214:25

Пета, в Булгаристан умният е отритнат по дифолт бил той възрастен или дете. При тая шменти образователна система и незаинтересовани родители не можем да очакваме много от лапетата...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.01.2012, 12:39

3 fata morgana | 05.04.201209:15

Много хубаво като подход ми се струва и на мен. Само бих допълнила, че и за изоставащите и проблемни деца трябва да има специален подход, защото има и много природно интелигентни хора, които растат в ужасна семейна среда и попадат по затворите още като тийнейджъри и след това цял живот се движат сред криминалния контингент. Лично знам за един такъв, мой съсед. Човекът беше природно надарен математик – решаваше трудни задачи с лекота, пишеше грамотно и хубаво, до прогимназията. Но от семейство с неспиращи конфликти. В гимназията това му се отрази. По едно време искаше да отрови баба си, да изнасилва сестра си и да се самоубива. Вече е зрял мъж, перидично излиза от затвора, където лежи заради обири и после пак се връща там. А всички, които го знаят като малък казват, че е бил необикновено будно дете.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.05.2011, 17:21

2 peta_wawa | 04.04.201217:08

O, благодаря Усмивка !
Разбира се без повишаването на заплатите на учителите, само със спускане на програми едва ли ще мотивираме учителите да изградят правилен подход към надарените деца. За да ги разпознава и развива правилно, учителят трябва да е преминал специално обучение. Някакви европейски пари се отпускат май в момента за квалификация, ех да си бях в Бг, имам толкова идеи и материали за курсове Палав ...
Та това не са децата на амбициозни родители, наискани да учат по всичко и да свирят на 1-2 инструмента отгоре, тези са деца развили възможностите си по оптимален начин, всестранно разработени Много щастлив. Децата с истински талант може никак да не са всестранно развити, даже обратното, интересуват се от много тясна област, а другите предмети и способности могат и да куцат. Най-гениалните дори не могат да си вързват връзките на обувките Смее се ... Тези деца са емоционално много интензивни, със силен усет за справедливост. Имат непрекъсната нужда да научават нови неща, егоистични към учители и съученици които харесват, не обичат да ги делят Усмивка.
Хвалете си умните деца, те нямат емоционалната зрелост и самочувствие да знаят кои са и какво могат, знаят само че са различни и искат да ги харесват и хвалят за това. Ако един учител даде на едно такова дете да разбере че го оценява и знае, то ще му помага вместо да му пречи в час, борейки се за неговото признание или наказвайки го за липсата на такова.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 13.01.2011, 14:17

1 lele male | 04.04.201214:51

Мисля, че бях сложила плюсче, но и тук ще изръкопляскам! Пляскане
   

оценка

+0 -0

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.