За Стоичков, гениите и простаците | webcafe.bg
Webcafe

За Стоичков, гениите и простаците

Ева Мартинова 29.03.2016, 22:15 (обновена 17.04.2016, 23:21)
Христо Стоичков на лов за жираф и зебра

Как Камата стана най-мразения човек в интернет

- Говорят, че имаш 3 или 10 горски стопанства, колко са?

- А що не са 8 - да ядат оная работа с косъм.

Това е откъс от интервю на Христо Стоичков, взето от Мартин Карбовски преди 2 години.

„В България около 70 процента от хората не обичат Ицо...Толкова много е дал за тази скапана държава."  Из интервю на Пенка Стоичкова за „24 часа" по случай юбилея на Христо Стоичков на 8 февруари 2016 година.

За простаците се пише лесно. Малко подигравки, малко унижение, малко сравнения с други общоизвестни простаци и готово. За гениите се пише още по-лесно. Малко цитати, 2-3 похвали, малко сравнения с други не толкова успели в областта и край.

Много трудно обаче се пише за гениите, които са простаци.

Простак според българския тълковен речник е прост, глупав, невъзпитан човек. Да си добре възпитан със сигурност не те прави велик.

Да сте чували „Еди кой си е най-възпитаният човек на света" или „Класация на най-добре възпитаните хора в света", или пък „Той е световноизвестен с уникално доброто си възпитание"?

Не сте, няма и да чуете скоро. От както свят светува хората се делят на богати и бедни, грозни и красиви, талантливи и некадърни, успели и неуспели, умни и глупави.

Христо Стоичков е величествено талантлив, вследствие на това - супер-хипер-мега успял, следователно и богат.

Христо Стоичков е най-известният българин в света, икона и пример за милиони. Почти на всеки се е случвало в чужбина, като каже, че е от България от другата страна да чуе „Стоичков".

По много части на света Камата е България. А в България възпитанието е някаква периферна добродетел, от която почти никой не се интересува.

То е рамка, очертана в първите седем. В територията ни, както е модерно да се казва напоследък, има много места и моменти, в които добре поставените в тази рамка хора са обикновени смотаняци, които не всяват респект, не се адаптират добре и изобщо са пълни загубеняци. Тук сбръчканите вежди и лошия поглед са нещо като лицемерната американска усмивка - запазена марка.

Добрите обноски не те правят велик. Но когато си велик, е препоръчително с културата да имате какво да си кажете и то да е различно от реплики с роднинско-генитален характер.

Христо Стоичков е велик и винаги ще бъде, въпреки грубото си отношение към журналистите, незаконно използваната преди десетина години синя лампа, въпреки скандалите с фоторепортери, намеците за сенчест бизнес с дървесина или предизвикващия искрен смях английски.

Преди няколко дни снимки на живата легенда и съпругата му от сафари в Африка, на които те позират с убити зебра, жираф и крокодил взривиха социалните мрежи. И Стоичков се превърна от втория българин, на който се прави паметник приживе (първият е Тодор Живков) в първи най-мразен човек в интернет.

Да се снимаш с убито от теб животно за някои хора е „истински мъжка постъпка", за други е „човешко падение".

Ловът отдавна се е превърнал в хоби за богатите, но убийството на животно, което дори няма да изядеш си е просто убийство. За удоволствие. Е така - за егото и за снимката. Да имаш какво да кажеш, когато другите като теб започнат да се хвалят къде и какво за отстреляли. Убийството на жираф и зебра не показва мъжество, нито смелост, нито умение за оцеляване. Убийството на жираф е жестока лигавщина за самозабравили се милионери, на които им е скучно. Не съм дори природозащитник, човек съм.

Г-н Стоичков, казват, че нападението е най-добрата защита. Но животът не е футболен терен, бойно поле или сафари. А журналистите, които толкова силно ненавиждате са точно толкова опасни за вас, колкото и онзи жираф от снимката. Докато е бил жив, имам предвид.

Предполагам, че световната ви слава е тежък товар, но никакви тълкувани от вас като заплаха хора не могат да ви отнемат успеха и постиженията. Но могат да имат мнение, което за тях може би е всичко.

И г-н Стоичков, майната му на възпитанието, то не прави хората велики, но благородният винаги е велик, независимо дали има талант или не.

Oще: бенефис  бенефис на стоичков  интервю на стоичков  камата  лов  на лов за жирафи  стоичков  христо стоичков на сафари 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 27.11.2015, 17:55

43 SamVaims | 01.04.201618:20

Егати, изобщо не искам да те въвличам в спор коя е най-добрата песен, кой е най- добрия албум или кой е най-добрия филм. Чат ботовете могат да научат много от теб.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

42 deowin | 01.04.201617:41

>Според мен обаче е страшно сбъркано личното мнение на човек да е основано само на научни методи

Явно разлика между нас двамата.
За мен пък е лицемерно да използваш прийомите на научния метод избирателно, затова не го правя. За мое щастие това ми е естественият начин на разсъждение - за мен е значително по-трудно да ги изоставя, отколкото да се придържам към тях. Така съм научен, така ми протича работният ден, така се държат колегите и голяма част от приятелите ми, така съм свикнал.
На теб може би ти тежат, и затова предпочиташ да ги използваш избирателно?

>защо смяташ, че популярността в Ютуб не е правилна метрика

Не съм казал такова нещо. Споменах бегло, че би могло да е спорна точка, но не се налага - дори ако предположим, че е правилна метрика, хипотезата ти се отрича доволно лесно, както демонстрирах.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2015, 17:55

41 SamVaims | 01.04.201616:44

Деовин.
"Ако сега изпиташ желание да решиш, че някак си магически съм успял да видя или е следвало да видя "очевидни" уточнения на хипотезата ти, които не си споменал, и с които тези примери не биха я отхвърлили, то се опитай да го потиснеш като помислиш как би изглеждало това в контекста на научния метод."
Добре, съгласен съм логиката ти е точна. Според мен обаче е страшно сбъркано личното мнение на човек да е основано само на научни методи, метрики и теглилки, особено в тема като тази за футбола. Мнението ми може да бъде и ирационално т.е "имам чувството, че това е така" и не мисля, че е необходимо да го подкрепям с диаграми, вектори и графики. В края на краищата тук просто си лафя по същия начин както си лафя и на по бира с приятели, а не защитавам докторска степен. А ти защо смяташ, че популярността в Ютуб не е правилна метрика?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.03.2016, 11:35

40 deaf | 01.04.201615:39

До "паяка":
По телевизия АХN–Black дават документалният сериал за един ловец "Месоядци". Гледай го. Сигурен съм,че ще си промениш мнението за ловеца. Идея
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

39 deowin | 31.03.201617:40

>Колкото повече един футболист се отдалечава в миналото си толкова по популярен става

Интересна хипотеза.
Също очевидно невярна във вида, в който си я представил.

Лесно се проверява, че известните футболисти от времето преди Пеле (60те) и Ван Бастен (80те), които, според твоята хипотеза, би следвало да имат още повече виждания в youtube (доколко това е правилната метрика за "популярност" дори не се налага да споря в случая), всъщност имат по-малко. Например, бразилецът Garrincha (от времето преди Пеле), има само 500К виждания (Пеле има 4.7М), унгарецът Ferenc Puskas (сходно време) има само 24К, а Beckenbauer (от времето преди Марадона почти 8М виждания) има само 180К. Също, дори аз, който не се интересувам от футбол, знам имената на повечето от изброените футболисти, но нямам никаква представа кой е бил най-великия футболист на 30те на миналия век или по-рано (футбол се играе от 1870те).

Тези няколко примера отхвърлят хипотезата ти (за това естествено стига и само един от тях).
Следва, че корелацията далеч не е толкова проста и ясно изразена, колкото предположи.

Ако сега изпиташ желание да решиш, че някак си магически съм успял да видя или е следвало да видя "очевидни" уточнения на хипотезата ти, които не си споменал, и с които тези примери не биха я отхвърлили, то се опитай да го потиснеш като помислиш как би изглеждало това в контекста на научния метод.

>нямаш никакво собствено мнение по въпроса

Напротив, имам.
Мнението ми е, че е добре да се разглеждат опити да се въведат обективни метрики, което никак не е лесна работа, вместо да се предполага, че нечии субективни възприятия (например, твоите) са практично мерило за обективната реалност, или, още по-зле, да се претендира, че данните, събрани от едноминутна проверка в youtube, са нещо повече от хилав опит, който е на светлинни години от това, което хората вече са постигнали в pantheon, например.
Интелектуалният интегритет би следвало да възпре да пробутваш такива нефелни хипотези, не само, защото са тривиални за оборване, а защото са интелектуално непочтени.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.03.2014, 11:14

38 prqkor | 31.03.201617:07

Резерватите няма какда функционират ако не продадат две животни за 100 000 евро , примерно. Няма как , разберете. Нали има охранители, те карат джипове , джиповете горят бензин и тн.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

37 Bichkiiata | 31.03.201615:09

Agent Smith: I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species and I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment but you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed and the only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet. You're a plague and we are the cure.

Агент Смит: Бих искал да споделя откритие което направих откакто съм тук. Случи ми се докато се опитвах да класифицирам вашият вид и установих, че вие в действителнот не сте млекопитаещи. Всяко млекопитаещо на тази планета инстинктивно развива естествен баланс със заобикалящата го среда, но вие , хората, не. Вие влизате в една зона и се размножавате и размножавате докато всеки естествен ресурс е консумиран и единствения начин да оцелеете е да се придвижите в нова зона. Съществува още един подобен организъм на тази планета, който следва същия механзъм. Знаеш ли кой? Вирусът? Човека е болест, човека е тумор за тази планета. Вие сте чумата а ние сме лечението от нея.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 05.02.2011, 12:23

36 AlahAkbar | 31.03.201614:00

Истината се разбра от страхотното по стил и съдаржание писмо на кретена - животните били болни и той им съкратил мъките. Иначе и той, и кифлата му били големи природозащитници с десетки мисии по света и у нас...
А и нравите в Африка били други, той се бил допитал лично до Путко Мафани, преди да пуца на воля...
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 02.10.2012, 11:42

35 скучко | 31.03.201612:09

Какви биха били коментарите ако нямаше пушка:
- Ице, яхниго бе!
-Ице ,цуни го бе!
- Я, магаре до магаре!
-Бреййй до Африка се е разходил!
-Бий му левачката!
..................................
Ама нали има и пушка? Сега, друг е въпроса ,че пушката не се държи в героична поза а кротко е положена до зебрата. Може и да се тълкува като: Виж предавам се пред тебе, свалям оръжието!
А че нема перде на устата и сачмите у главата му чат-пат дрънчат е друга тема muhihihihi
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 27.11.2015, 17:55

34 SamVaims | 30.03.201623:10

"На мен все още не ми е ясна, така че те моля да не предполагаш, че виждам това, което ти явно виждаш. Аз не го виждам, не и преди изрично да го кажеш и обясниш."
Добре тогава ще поясня. Колкото повече един футболист се отдалечава в миналото си толкова по популярен става.
"Относно значимост към човешката цивилизация има формални опити да се дефинират метрики и да се измерва влиянието на личности, идеи, и т.н., примерно pantheon.media.mit.edu и www.whoisbigger.com. Методологиите са обяснени. "
Ти разбира се нямаш никакво собствено мнение по въпроса следователно е добре за теб да ме пратиш към разни сайтове при това англоезични. Доста нагло и некоректно впрочем.
"Ако някой стане сериен убиец защото, например, е бил малтретиран в детството си, това означава ли, че не е отговорен за действията си и всяко негово убийство е някак си оправдано?"
По някаква невероятна случайност имаш удивителен синхрон със сценаристите на сериала "Декстър. "
   

оценка

+1 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.