"Български пощи" или от умрял - писмо | webcafe.bg
Webcafe

"Български пощи" или от умрял - писмо

Люба Медарова 11.03.2015, 18:09 (обновена 12.03.2015, 10:50)
Български пощи

Комплексната услуга включва дезинформация, безпардонност, безхаберие, лошо отношение, един постоянно зает телефон, нефункционална тракинг система.

Ако решиш да се завъртиш в кръг и да попиташ хората около теб какво мислят за "Български пощи" със сигурност ще ти се завие свят.

За единица време ще се отприщи такъв хейт, какъвто не е осквернявал и най-обръгналите уши. Проблемът, разбира се, не е в твоето обкръжение.

Който се е сблъсквал с тази сакрална институция, знае колко изхабени нерви струва това.

Но всички жалби и оплаквания потъват някъде между колцентъра и т.нар. разпределителен център, или в най-добрия случай могат да получат утешаваща публичност на неподдържаната им Фейсбук страница сред доста себеподобни. Така поне споделянето може да намали напрежението.

Трябваше да получа от Германия пратка с малки размери. Немците чинно пуснали пратката по Дойче Пост. Дотук добре. В пратката имаше подаръци за 8 март, предназначени за клиент. На 7-ми се бях приготвила да псувам на немски, от който знам само няколко лоши думи и едно стихче, но се оказа, че ще трябва да използвам цветистия ни роден език за целта.

От Дойче Пост бяха така любезни да ми обяснят, че партньорът им в България се нарича „Български пощи" и към тях трябва да се обърна за информация относно закъснението. Германците бяха получили потвърждение от „Български Пощи", че пратката ще пристигне навреме.

Ами обърнах се.

Получих пет разнопосочни информации от пет различни служителки за 5 дни, като последната беше и доста груба. Нямало как да знаят къде е пратката, защото не били вътре в камиона.

Комплексната услуга включва дезинформация, безпардонност, безхаберие, лошо отношение, един постоянно зает телефон, нефункционална тракинг система. Резултатът е провалено събитие и загуба на корпоративен клиент.

Днес е 11 март, още нямам информация за пратката. Питам се дали стриктните и дисциплинирани немци имат и най-малка представа какъв точно „партньор" имат в България...

Имам чувството, че тази национална пощенска служба на България си стои в онази далечна 1879 г. , когато е била създадена. Но дори и тогава май е имало повечко ентусиазъм.

Не ме вълнува особено това, че в тази фирма един след друг се смениха толкова изпълнителни директори, че не се и налага да ги помним, защото май повечето са си чисти партийни назначения и ще са до следващия мандат. Даже не ме интересува толкова и фактът, че през 2014 г. „Български пощи" са на загуба в размер само на 604 хил. лева при загуба за същия период на предходната година от 10.1 млн. лева.

Вълнува ме защо не работят професионално, защо не работят за българите, защо продължават да са поредната държавна креатура, на която да закачиш етикета „хубава работа, ама българска".

В европейските страни да си клиент означава да имаш права. Нямам толкова излишно време, за да си търся потребителските права тук. И струва ми се в „Български пощи" разчитат именно на това. Опитвам се да оцелея в ежедневието си като имам най-малко съприкосновение с подобни „държавни" феномени. Развила съм истинска хафефобия от общуване с подобни и техните служители. Съветвам и всички, които могат, да търсят алтернативи. Може би като в онези приказки с хубав край един ден просто ще останат без нито един клиент, защото всички ще сме забравили за тях.

А дотогава искам да им кажа: „Хейтя ви безплатно."

P.S. Днес (четвъртък) има ново развитие по темата предизвикано от моята публикация тук. На разпределителния център вече им е забранено да правят справки.

От колцентъра г-жа Младенова заяви, че нямало значение какво ми е наговорила в предишните контакти тяхна цитирам "некомпетентна" служителка, но пратката ми не е пристигнала в България все още. Посъветва ме да се обърна към ръководството или да подам рекламация.

Като дългогодишен ПР експерт ще им кажа, че едва ли има по-неадекватна реакция от тази в стил щраус.

Oще: български пощи  държавни пощи  национална поща  писмо  поща  пощенска кутия  пощенска услуга  пратка  спедиторски услуги 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 27.09.2012, 21:17

24 twoflower | 13.03.201522:32

Вие сте щастливци, поне са ви намерили пакетите.

В Младост4 (София) пощата е УНИКАТ. Ето два случая:

- Началото на декмеври 2014-та: намирам си въпросното листче на пода под пощенските кутии. Отивам с въпросното листче за получаване на съответния "малък пакет". 45 минути ровене, цъкане с език и почесване по главата. Не го намериха. Оправдаха се: "колежката е болнични". 4 дни по-късно отивам пак, въпросната "колежка" вече е на работа, моята пратка я няма. Звъняха на пощальонката, едва ли не нея изкараха виновна, че ми е оставила листче. Не получих разумно обяснение къде е пакета след като очевидно е стигнал в техния клон

- Лятото на 2014-та: след обичайното листче на пода (напомнят ми за "Играта на Ендър") отивам, намират пакета, разписвам се, излизам щастливо, разпечатвам го, вместо калъф на телефон - зарядно за телефон. Чеша се объркано по главата, просветва ми, поглеждам получателя на пакета - друго име. Връщам се, оказва се, че моя пакет го няма, разменили са го с въпросния господин. Една седмица по-късно минавам, проверявам и О ЧУДО, моя пакет ме чакаше.



Затова не ми говорете за проследяващи кодове. Докато тези възрастни жени не ги сменят, нито ще се смени начина им на работа, нито ще имаме кой знае какво обслужване.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.03.2012, 22:53

23 Galina Aleksandrova | 12.03.201513:36

Поръчка от Китай, той чакал листче-уведомление. За 17track не сте ли чували? Да ви дам линкове на сайтове за проследяване, вкл. този на БП?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.03.2015, 12:32

22 Petar Georgiev.1198550062 | 12.03.201512:44

Доста коментари и много от тях оправдателни, но нито един от тях не помага на Български Пощи с нищо!
Пример: Получаваш пратка от Китай и те "информират" с едно листче което дори не си правят труда да пуснат в пощенската кутия, щото до нея има 14 стъпала! Еми сори, но не съм длъжен да си държа пощенската кутия на самата улица, щото не сме в САЩ, където кражбата на поща е Федерално престъпление и се гони като търговията с наркотици. Пощата ми е на видно и достъпно място, без заключена дворна врата, но ... след 14 стъпъла. Ако и когато си получиш листчето отиваш в пощенската станция и се почва едно ровене по едни бакалски тефтери, което отнема доста време и е съпътствано с интересни моменти -като например въпроса: " Знаете ли коя е Вашата пратка?".....?!?!?! Че аз ако знаех значи съм я пратил сам от Китай и вероятно няма да имам нужда от Вас.... След като се намери пратката бутната в купчината на стелажа се подписвам и следва .... СКАНИРАНЕ в компютъра!!! Попитах веднъж защо им е бакалския тефтер щом имат компютър и отговора приличаше на влажен телешки поглед на бавноразвиващо се дете... "Така трябва!" Чудесен отговор. Проследяване - ами ако има такова е хубаво да се използва, но обикновенните писма съдържащи дребни пратки не предлагат такава опция, освен ако не са си платили от страната на изпращача, ама кой да очаква, че тук могат да ти доставят скъсан плик без съдържание? Било скъпо в ДХЛ и ТНТ... От първите съм отвратен, защото са нагли и са способни да те мотаят понякога без основание с дни - особенно ако пратката минава митница. Преди време на моя позната направиха проблем за пратка с мостри, при положение, че самата митница не попита нищо!!! ТНТ са коректни и това че имали 20-30 куриера е без значение, след като ми доставят всичко до вратата на ръка. Пазарната логика определя кой да печели и кой да изчезне. Истината за БП е, че държавата налива пари в стара и бездънна каца, където масово преобладават хора близо и след пенсия, трудоустроени(по документи) хора и отказва да се реорганизира. Апетитнахапка е - спор няма и финансовите нарушения са мноооого!
   

оценка

+0 -2

Регистриран на: 20.12.2011, 22:36

21 Реалист | 12.03.201512:37

Оф, много мразя да чета глупости! На номер 2 да кажа само, че едно колетче до 2 кг струва 8 евро до БГ, над 2 кг (тоест 2,02 дори да е) - вече струва малко над 16 евро. За 25 кг не ми се мисли колко ще е! Айде стига сме хвалили чуждото и плюли по Българското вече!
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 12.03.2015, 12:16

20 wanko | 12.03.201512:20

Откакто Димитър Общи обра пощите в Арабаконак те още не могат да се оправят.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 22.09.2013, 23:04

19 Deyan Denev | 12.03.201511:14

За пощенските пратки и българските пощи...Българските пощи имат и предимства колкото и да не ви се вярва.Имат улеснено митническо обслужване (гише с представител от митница)и като държавна институция ,за добро или зло обмитяемите им пратки минават по-малко проверки и митнически контрол,таксите ,които не са свързани с транзита са по-малки от тези на ДХЛ ,които пък ако пратката им е кацнала в София и е транспортирана в Бургас да кажем, се плаща допълнителна банкова гаранция от 12/24 лева взависимост от пратката ако директно не е освободена от техните служители в София.Тези 12-24 лева ги прибира държавата или митницата конкретно, не самата фирма, след което драстично се оскъпява целия продукт.Още нещо да вметна ,във всяка страна пощенската услуга е на различни цени съобразени с инфраструктурата ,ресурсите ,печалбата и ДЪРЖАВАТА.Ще дам пак за пример Дхл и ТНТ да кажем.Не може да искате вие ниска цена на услуга от международна фирма ,която просто е стъпила в България колкото да каже, че имат услуга тук и белите европейци и американци да пращат документи ако се наложи.ТНТ сигурно разполагат с 30 куриера за цялата страна докато само спиди имат 150 поне в София.Дяла, в международните пратки от България с който работят Федекс ,тнт дхл и т.н е малък затова и услугата е скъпа.Колкото до немските пощи,те не са купили дхл ,а обратното.Тази фирма е американска и е най-голямата в този браш в света с 96% покритие на планетата,доколкото знам доставят в момента за Украйна ,Либия ,Иран ,Ирак и други размирни зони.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.03.2015, 10:28

18 LuMedarova | 12.03.201510:41

Днес има ново развитие по темата предизвикано от моята публикация тук. На разпределителния център вече им е забранено да правят справки. От колцентъра г-жа Младенова заяви, че нямало значение какво ми е наговорила в предишните контакти тяхна цитирам "некомпетентна" служителка, но пратката ми не е пристигнала в България все още. Посъветва ме да се обърна към ръководството или да подам рекламация. Като дългогодишен ПР експерт ще им кажа, че едва ли има по-неадекватна реакция от тази в стил щраус.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 08.03.2015, 20:05

17 Langata | 12.03.201508:46

като цяло държавния служител в бг си е 100 % урод
   

оценка

+2 -1

Регистриран на: 02.03.2012, 22:53

16 Galina Aleksandrova | 12.03.201508:24

Пратката е в компетенциите на БГ поща, само докато е на българска територия. Няма как българските пощи да ти дават статус на пратка, която е напуснала страната или пък не е влязла все още.
   

оценка

+1 -2

Регистриран на: 11.03.2015, 23:33

15 Sineva | 12.03.201500:19

На 13.2.2015 изпратих препоръчано писмо с документи и мартеници за Германия. Писмото беше получено 4.3.2015 г. Според служителите на Български пощи това е разумен срок за доставка и не може да се говори за забавяне. Информацията в така наречената "Система за проследяване" се изчерпва с "Влагане на пратка в чувал и изпращане в чужбина". Този статус е наличен и до днес. Чуди се Ето това е "услугата" която получих срещу заплащане, без да броя похабените нерви и време.
   

оценка

+2 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.