Черна дупка, тъмна магия или просто Струма | webcafe.bg
Webcafe

Черна дупка, тъмна магия или просто Струма

Никола Цветанов 19.05.2015, 17:33 (обновена 21.05.2015, 07:43)
Първа копка на магистрала Струма, 2012

Снимка: © AПИ

Открийте разликите.

5 април 2012 г. Първа копка на Лот 4 на магистрала „Струма“ (Сандански – Кулата), с дължина от 15 км и стойност от 67 милиона лева, основно от ОП "Транспорт"

О, гръм и мълнии, всички ли чухте? Магистрала „Струма" не води до Гърция, а свършва в нищото, в някаква буквална черна дупка, в междугалактически вакуум. Всъщност, това е т.нар. Главен път Е-79, който от поне три правителства чакаме да заменим със 150 високоскоростни километри на удоволствието.

И все нещо куца и ни разваля кефа. То не бяха археолози и антична керамика, щъркели и костенурки, непристъпното Кресненско дефиле, бавни гръцки строители (фирма „Актор", с която договорът щеше да бъде прекратен, но в крайна сметка това не се случи), имотни спорове...

Всички тези неприятности, които преживяха и президентът Росен Плевнелиев като министър, и наследническата му Лиляна Павлова, асфалтовият премиер Бойко Борисов и новият-стар ръководителят на АПИ инж. Лазар Лазаров.

И сега, когато те отново са на власт, вместо отсечката отдавна да е с прерязана лента, изниква дребно „недоглеждане". Магистралата преминава в разнебитен участък от 1.4 км непосредствено до граничния пункт „Кулата - Промахон" - скромен път от 2 ленти, за зла беда стопанисван от Агенция „Митници", предпоставка за задръствания и катастрофи.

Някак не си представяме „Струма" или която и да е магистрала да свършва при гишетата за паспортната и митническата проверка. Естествено, че има някаква, ако щете буферна отсечка, която „убива" скоростта преди граничния пункт, защото вратите на Гърция не са в полето, за да минаваме през тях я със 140, я със 333 километра в час (докато не сме в Шенген поне).

И в края на февруари, и сега Лазаров посочи решението - обществена поръчка за разширяване на миниатюрното, но гигантски проблемно трасе. Процедурата е обявена на 13 май - 3.1 милиона лева без ДДС, така че въпросните 1.4 километра да станат трилентов път. Забележете, срокът за проектиране е 10 дни, а за изпълнение - 30.

Доста ще е куриозно, ако Лот 4 бъде завършен без подходящо отвеждащо трасе до граничния пункт.

Обаче е крайно неестествено през цялото това време никой да не се е сетил, да не е забелязал очевадното всъщност недоглеждане. Все пак, говорим за най-коментирания, проблемен и каръшки магистрален участък в България, чийто главни действащи лица отново са на власт, включително Лазар Лазаров.

Да обясним „недоглеждането" с глупост - изглежда лесно, но проектът все пак е минал поне през три държавни институции. Да е заради бързане, хубаво, ала Лот 4 официално се строи от 2012-та година със съответния контрол, а процедурата тръгна година по-рано.

Явно е черна магия, уважаеми, защото другият вариант е евтин пиар с „гасене на пожари" в последния момент преди срока за завършване - 1 август, в заплетения епизод „Големи магистрални ремонти", с който сериозни публични ресурси се харчат за предизборни цели.

Oще: актор  апи  гкпп кулата  е-79  инфраструктура  кулата  магистрала  магистрала струма  обществена поръчка  път за гърция  струма  трафик към гърция 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 06.04.2014, 22:35

1 тъп | 19.05.201518:57

понеже съм си тъп, дълбоко вярвам, че тази магистрала се саботира умишлено, последователно и високо платено!!! от кого е очевадно: от цялата туристическа камора по морето!!! че, ако има магистрала до границата, на нашето море ще има 1-2 българи, спуснати с парашут при учения на червения кръст. Удивителна Удивителна Удивителна
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.