Защо няма да празнувам Хелоуин? | webcafe.bg
Webcafe

Защо няма да празнувам Хелоуин?

Мария Панайотова 30.10.2016, 17:26 (обновена 15.11.2016, 17:43)
Тиква

Снимка: © Getty images

Ще кажете, това са глупости и какво-толкова просто един карнавал. Колкото повече хора празнуват Хелоуин, толкова повече официализираме празника

Тази година хиляди българи ще празнуват Хелоуин, магазините преливат от маски, костюми на демони и вещици, тиквите са завладели витрините. Празникът е хубав, еуфорията нараства, а да се маскираш е готино, пък и сега вампирите са модерни.

Децата с трепет очакват момента, в който ще се маскират и ще тръгнат по улиците. За тях 31 октомври е очакван ден. Още повече че учениците са във ваканция. Официално заради Деня на будителите, но това не е толкова важно. Купон да става. Всички са доволни

Аз обаче няма да празнувам Хелоуин, не защото съм радетел на българските традиции и не искам да се поамериканчвам. Празнувам Свети Валентин и не харесвам кукерите. Просто Хелоуин не е моят празник. Ето защо:

1. Всеки повод да се напием е добре дошъл, но не и в този случай. Старата максима винаги е валидна, само че да празнувам нощта, в която небето се отваря и злите сили слизат на земята, за да се вселят в живите в тях е повече от зловещо. Символите на смъртта не са повод за празник и веселие, а живота. Нека злите сили си останат в техния свят и по възможност не припарват до мен и хората от кръга на моя живот.

2.Лека-полека национален празник. Ще кажете, това са глупости и какво-толкова просто един карнавал. Колкото повече хора празнуват Хелоуин, толкова повече официализираме празника. Вече масово в детските градини се организират маскаради на 31 октомври, училищата честват хем будителите - хем Хелоуин. Нищо чудно, след няколко години да го направим национален празник.

3. Защо да обличаме децата като чудовища? Не искам да обличам децата си като вампири и вещици. В приказките винаги доброто побеждава, а сега те са лошите герои. От много сладкиши пък се появяват кариеси, така че... Ако толкова искаме карнавал, защо не ги облечем като принцеси, калинки, спайдърмен, котки, костенурките нинжда и каквито други герои се сетите.

4. С всяка година, все по-зловещо. В началото идеята е била просто да се маскираш за празника, не задължително като най-страшното чудовище. Но от година на година трендът е все по-зловещи същества да ходят по улиците, кръв и хорър. Те навлизат в киното, в детските, навсякъде.

5. Всичко е маркетинг и търговия. Кой печели най-много от Хелоуин? Търговците, разбира се. Те продават костюми, фенери, тикви, аксесоари. Ден-година храни. Затова тези празници толкова бързо добиха популярност. Същото е и със Свети Валентин - мечета, сърчица, рози. Но тук поне се чества любовта, а не дявола. Който не е само приказен герой. А само чака да бъде повикан.

Думата „Хелоуин" идва от "All Hallows Eve", в навечерието на празника „Вси светии", който католиците честват на 1 ноември. В крайна сметка, нека всеки празнува, каквото си иска, вече е модерно да спорим за всичко от Слави, до стипендиите на ромите и за и против Хелоуин. Но да не викаме злите сили на помощ. И празникът да не става задължителен.

Oще: за и против хелоуин  защо няма да празнувам хелоуин  хелоуин  хелоуин в българия 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 26.10.2016, 14:29

117 Серафим | 03.11.201604:24

По т.1: В нощта на вси светии има магия, това е истинско вълшебство за децата( с мислещи родители). 2,3,и 4 оставям без коментар. А това за кого има изгода...Аллах, та нали това е олтарът на бюргера. Парата. Та, не се занимавай с глупости и спри да пишеш. Или най-добре аз да не се занимавам с глупости, а да си чета готини неща; като Бредбъри и Кинг. Па ти си пиши, щом ти е приятно.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

116 Дракон с кисело зеле | 02.11.201616:18

Всъщност, работя като филмов преводач. Най-вече. С разни концерти досегът ми е, общо взето, единствено откъм фенската страна - т.е., като посетител. Не знам защо си мислиш, че имам нещо общо с организацията им.

Та така. Засягай се колкото искаш.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.12.2013, 17:24

115 Dear Ivan | 02.11.201614:41

Много се засегнах какво мисли за мен персоналът по поддръжката и публиката на попконцертите, да знаеш Много щастлив
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

114 Дракон с кисело зеле | 02.11.201612:59

Dear Ivan | 02.11.201612:28
Добре, аз съм от Чукурово и нищо не разбирам, а ти си прав.
---
Така изглежда...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.12.2013, 17:24

113 Dear Ivan | 02.11.201612:36

Ама ти така да беше казал още отначало - че "имаш представа", също "и от художествено писане", че си "говорил с професионалисти" и си "работил по телевизиите". Веднага щях да ти кажа, че си прав, и нямаше изобщо да си губя времето да се занимавам.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.12.2013, 17:24

112 Dear Ivan | 02.11.201612:28

Добре, аз съм от Чукурово и нищо не разбирам, а ти си прав.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

111 Дракон с кисело зеле | 02.11.201612:14

И, отново, това, което ми казваш, няма нищо общо с думите ми.

Впрочем, понеже имам някаква представа от кино, а и от художествено писане - една фестивална арт тъпня се пише, изиграва и, най-вече, режисира много по-лесно от един качествен екшън. Говорил съм и с професионални кинаджии за това, докато работих по телевизиите, бтв.

Ненапразно "Лудия Макс: Пътят на яростта" беше най-номинираният и най-награждаваният филм на последните Оскари.

В този смисъл, ако някой почне да ми говори за арт и комерс по начина, по който го правиш ти, си вадя извода, че не разбира нито от арт, нито от комерс. Може и да е съвсем погрешен, разбира се. Обаче май не е.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.12.2013, 17:24

110 Dear Ivan | 02.11.201611:27

Не, просто посредственият вкус винаги е бил, е и ще бъде по-многоброен от компетентния, изискан и елитарен такъв (без да броим изчанчените и откачените неща).

Един филм с пет реплики и как двама души се разхождат в парка или седят на някаква пейка, може да спечели "Оскар" и в IMDb да има оценка 10/10, но ще умре по кината на втората седмица и ще е на загуба. Един филм с някакъв батман ще се върти 20 години, все ще го споменават и може да донесе и милиарди приходи. Това са реалностите. И става все по-така.

Не упреквам никого, камо ли да обвинявам. Аз самият съм си избрал да дишам и да работя най-общо казано в художествената област и съм си избрал първия вариант (никога не съм работил основно като икономист, просто имам грамотността от университета като такъв). Просто той ми харесва повече. Затова добре познавам нещата и разликите. Но не се учудвам, че хората избират по-простоватото и дори грозното, хем за повече популярност, хем за повече пари. Това е.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

109 Дракон с кисело зеле | 02.11.201611:05

В зала "България", в Националната опера и в Народния театър винаги ще има 500 души, а на концерт на "Рамщайн" или на Азис - 50 000. Алгебрично излиза, че си 100 пъти по-силен.
---
Това е вариант на логическата грешка, която на мен ми е известна като позоваване на популярност. И, всъщност, няма нищо общо с нищо от нещата, които споменах - доколкото аз говорих за качество на изпълнението, а не за популярността на филмчетата.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.12.2013, 17:24

108 Dear Ivan | 02.11.201608:30

Не, Драконе, изобщо не съм искал да оборвам Мануела. Харесвай каквото искаш, за това нито глобяват, нито вкарват в затвора, най-много поради несъответствие с вкуса на собственика на фирмата да не те вземат на работа или да те уволнят Много щастлив Поради известни причини никога няма да мога да те преборя. В зала "България", в Националната опера и в Народния театър винаги ще има 500 души, а на концерт на "Рамщайн" или на Азис - 50 000. Алгебрично излиза, че си 100 пъти по-силен.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.