Защо се провали Facebook | webcafe.bg
Webcafe

Защо се провали Facebook

Иво Югов* 11.11.2014, 10:04 (обновена 11.11.2014, 10:12)
facebook

Снимка: © Getty Images

Алчността измести блестящата идея

Светът вече знае какво е имал предвид Марк Зукърбърг, когато стартира Facebook от стаята си в Харвард на 4 февруари 2004 г.

Младият програмист иска да свързва хората помежду им, да им даде възможност да публикуват информация за себе, да обменят идеи и мисли, да се образоват, да споделят за това, което ги вълнува.

Но в какво се превърна Facebook 10 години по-късно?

През 2010 г. Зукърбърг заяви, че възможно да печели повече пари от реклама в социалната си мрежа и четири години по-късно думите му са факт.

Facebook е препълнен с всевъзможни реклами, които се появяват, без потребителят да ги иска на стената си. Голяма част от тези рекламни банери и връзки са с агресивни послания, а "модата" сайтове да публикуват измислени новини е отвратителна.

Facebook вече не е онази идеалистична идея за свързване на хората по цял свят. Споделената информация се изгуби безвъзвратно в поток от сензационни новини, забавни клипове, мисли на известни личности, снимки от лични празници и собствени умствени прозрения. Въпреки нивото на интелигентност на моите приятели във Facebook, за мен се загуби удоволствието да вляза в социалната мрежа и да науча нещо ново.

Засега Facebook запазва позицията си на най-голямата медия в света, но неконтролируемото навлизане на рекламата в нея я превърна в досаден консуматорски продукт.

Постоянните промени, които прави Зукърбърг в личните профили, също изнервят потребителите, но те не могат да противодействат, освен да негодуват. Няма я обратната връзка - Зукърбърг прави, каквото си поиска с продукта си, без да се съобразява с мнението на хората, за които той е предназначен.

Като всеки бизнес модел, който иска да печели много пари и да се развива само в комерсиална посока, е ясно, че скоро тази социална мрежа ще бъде изместена от друга.

Но е жалко, че от свежа идея, която свързва хора от цял свят, Facebook се превърна в рекламна медия, която мисли повече за печалбата си, отколкото за потребителите си.

 

* Авторът е главен редактор на barometar.net

Oще: facebook  информация  марк зукърбърг  медия  онлайн  потребители  профил  реклама  социални мрежи  фейсбук 


Още от Оня, дето не Го трият

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.