"Дисни" отваря училища по английски в Китай, очаква да печели по 100 млн. долара за пет години | webcafe.bg
Webcafe

"Дисни" с нов бизнес: училища по английски в Китай

Webcafe.bg 07.07.2010, 15:33 (обновена 08.07.2010, 10:21)
мики маус

Снимка: © Getty Images

Мики Маус ще е учителят по английски език на малките китайчета, стига родителите им да могат да си позволят $2200 за два часа обучение седмично

Мики Маус може и да не изборът, който ви хрумва за учител по чужди езици, но той и патокът Доналд са задействани в Китай от "Уолт Дисни". Анимационните герои стават част от училищна програма, чиято цел е да научи на английски по 150 000 деца годишно до 2015 г.

"Дисни", които са определили Шанхай като място за следващия си развлекателен парк, са първата западна корпорация, която създава училища в Китай. Те вече притежават няколко в Шанхай - и наскоро отвориха първото си в Пекин.

След успешна експериментална фаза, президентът на Disney Publishing Worldwide Ръсел Хамптън обяви, че фирмата иска да увеличи броя на училищата си от 11 на 148 в цял Китай в следващата петилетка. "Това е много голяма възможност и може да ни осигури оперативни печалби от над $100 млн. през следващите пет години," казва той в интервю.

Училищата са отворени за деца между 1-годишна и 11-годишна възраст и използват учебна програма с участието на Мики Маус, Малката фея и други герои на "Дисни".

Разрастването на китайската средна класа означава, че далеч не липсват родители, желаещи да платят $2200 годишно за обучение от по 2 часа седмично. Но училищата също така позволяват на Дисни да изградят връзка с ново поколение потребители, които вероятно не са чували за героите и историите на фирмата.

Хамптън съобщи, че "Дисни" са лицензирали героите си за други системи за английско езиково обучение през последните 25 години, но са решили да разработят собствена програма и да стартират собствена мрежа от училища, когато забелязали скока на търсенето в Китай.

"Не бихме навлезли в този бизнес единствено за да го използваме като маркетингов инструмент да покажем света на "Дисни" пред хората," коментира той. "Но няма съмнение, че допълнителна полза от това е по-широкото ни демонстриране пред китайските потребителите и запознаването с богатото наследство от истории на Дисни."

Пекин контролира и ограничава чрез квоти броя на филмите, показвани в кината. Това досега пречеше на "Дисни" да утвърди марката си в Китай по начина, който са постигнали в Европа и в САЩ.

Успехът на програмата е убедил фирмата да открива и други пазари. "Пред следващите 12 месеца ще бъдем концентрирани върху бърза експанзия в Китай," обяви Хамптън. Но според него "сега е моментът за инвестиции в Бразилия".

"Дисни" обмислят и схема за дистанционно обучение, базирана на разработената от тях учебна програма, както и пакет за езиково обучение, който да може да се купи в магазините. "Смятаме, че възможностите са по-големи от това да обучаваме по 150 000 деца годишно," завършва Хамптън.

Увеселителните паркове, които "Дисни" притежават, са общо пет по цял свят - в Анахайм, Орландо, Токио, Париж и Хонконг. Шестият - в Шанхай, определено дава преимущество на Китай, където ще станат два. Увеселителните паркове са спечелили малко под от 1/3 от общите приходи на "Дисни" в размер на 38 млрд. долара за 2009 г. Но, както се оказва, в Китай те са само част от общата бизнес стратегия.

Oще: китай  марка  мики маус  обучение  печалби  уолт дисни  училища 


Още от Парите

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.