Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Масово хората не знаят какво правят на работа

Често служителите не са наясно с фирмените цели.
Често служителите не са наясно с фирмените цели.

Как служителите на една фирма могат да бъдат стопроцентово ангажирани и продуктивни в работния процес, ако не са абсолютно наясно как нещата, които правят в офиса, кореспондират с бизнеса на компанията?

Оказва се, че в глобален мащаб това е сериозен мениджърски проблем. Докато някои хора все пак се справят добре с ангажиментите си, без да са наясно как трудът им се вписва в общата картинка, за мнозина подобни успехи са немислими.

Ново проучване на най-голямата американска агенция за подбор на кадри "Robert Half" осветява проблема в детайли.

Особено в по-големите организации, при липса на добър мениджмънт и комуникация със служителите, не е трудно човек да не разбира как това, което прави на работното си място, се съотняся към големите цели на фирмата.

Служители са били запитани следното: "Колко често, ако изобщо това се случва, сте способни да направите връзка между своята работа на дневна база и това как тя допринася за печалбата на фирмата?"

Измежду всички служители 47% отговарят с "винаги", 39% са казали "понякога", 9% - "рядко" и 5% - "никога".

Има възрастови разлики в отговорите, като по-възрастните служители демонстрират по-ясно разбиране по въпроса.

По-малко опитните служители обаче правят по-трудно връзката.

Още по-показателни са отговорите на въпроса "Иска ли ви се да сте по-наясно с ефектите от вашия принос към цялостните цели на фирмата?"

Около 53% от запитаните отговарят положително, което означава, че в момента на допитването реално не чувстват, че са особено наясно как допринасят за общия резултат на работното си място.

"Служителите, които виждат директната връзка между техния труд и цялостното представяне на фирмата на пазара са по-ангажирани с работата си, взимат по-добри решения и могат да дават добри предложния за повишаване на продуктивността и растежа" отбелязва "Robert Half" в съобщение до медиите.

Това всъщност се оказва напълно логичен и нормален извод. Как може да си напълно отдаден в работата си, когато не разбираш с какво тя всъщност е от значение?

Заключенията от проучването сочат, че с оглед подобряването на ефективността на труда в една компания, е нужно да се разбере, че от изключително значение е  комуникацията. Не само на върха, но на всички нива във фирмата, така че непрекъснато всеки един служител да знае какво се очаква от него и най-вече - защо.

Важно е да се дава яснота в ежедневните разговори между служители и мениджъри за естеството на бизнеса, да се обсъждат не само представянето в работата, но и целите, рентабилността и как точно човек на определена длъжност допринася за тяхното развитие.

Защо?

Защото, както това проучване показва, онова, което е очевидно и ясно на заемащите по-високи длъжности, често може да не е особено разбираемо за всички останали.

 

Най-четените