Руският МС-21 се изправи директно срещу авиогигантите | webcafe.bg
Webcafe

Руският МС-21 се изправи директно срещу авиогигантите

Красимир Грозев 11.06.2016, 10:33 (обновена 15.06.2016, 13:40)

1 от 5 снимки Назад Напред

МС-21

Снимка: © МС-21

Машината се проектира от конструкторското бюро Яковлев, което днес е част от корпорацията „Иркут", която от своя страна е основнo собственост на държавния гигант ОАК (Обединена авиационна корпорация).

Дуопол е специфично пазарно положение, при което двама производители контролират даден пазар. Един от учебникарските примери за дуополно положение е производството на пътнически самолети с вместимост от над 150 места, където пазарът е практически поравно поделен между европейците от Airbus и американския самолетостроител Boeing.

Може ли дуополът в пътническото самолетостроене да бъде разрушен? Точно това ще се опита да разбере новият руски пътнически проект МС-21, чийто първи прототип бе представен на бляскава церемония на 8 юни тази година в Иркутския самолетостроителен завод.

Днешната руска авиационна индустрия има много сериозно място на пазара за продажба на военни самолети и вертолети. На цивилния пазар, обаче позициите са буквално никакви.

През април 2011 г. в търговска експлоатация влезе регионалният пътнически самолет Суперджет 100. Той трябваше да се превърне в ледоразбивач, който да изведе от точката на замръзване руската гражданска авиационна индустрия. Пет години по-късно самолетът, който има никак нелоши характеристики, си остава екзотика, използвана основно от руски авиокомпании.

Проектът МС-21 има дълга история, но официално бе стартиран през есента на 2010 г., когато руският флагман Аэрофлот стана стартов клиент.

Машината се проектира от конструкторското бюро Яковлев, което днес е част от корпорацията „Иркут", която от своя страна е основнo собственост на държавния гигант ОАК (Обединена авиационна корпорация).

Програмата се менажираше от самото начало достатъчно кадърно, като за партньори и подизпълнители са привлечени водещи компании от авиационния бранш. Така например, авиониката на машината се изработва от американската компания Honeywell и европейската Thales в партньорство с руската КРЭТ, а френската компания Zodiac Aerospace изработва интериора, Goodrich работи по системата за управление и прочие.

Основните конкуренти на МС-21 са суперутвърдените семейства Airbus A320 и Boeing 737, които днес са еталони за това, как трябва да изглежда тяснофюзелажният пътнически самолет.

Руските конструктори се решават на няколко иновации, за да имат техническо предимство над
конкурентите си.

На първо място това е крилото изработено от композитни материали. За разлика от масовия в момента метод за изработка на композитни елементи в авиационната индустрия, който е свързан с печене на частите в гигантски пещи, крилото на МС-21 се прави по метода на вакуумната инфузия, който обещава да е по-бърз и евтин начин за производство.

Пътническият салон на МС-21 е с ширина от 3,81 m, което е с 12 сантиметра повече от салона на А320 и с 28 сантиметра повече в сравнение със салона на 737. Това трябва да даде осезаемо по-добър комфорт на пасажерите. Управлението на МС-21 е електродистанционно, също като при А320.

Представеният на 8 юни МС-21- 300 се задвижва от два модерни реактивни двигателя Pratt&Whitney PW1431G, осигуряващи горивни икономии и малко шумово замърсяване.

Моделът може да превозва 163 пасажери в две класи.

На хартия МС-21 не отстъпва по нищо на актуалните семейства A320neo и Boeing 737 Max, като дори се предлага на около 10 - 15% по-ниска цена. Но ще може ли сериозно да се намеси на пазара?

При представянето на първия прототип, проектът можеше да се похвали с едва 175 твърди поръчки. Това, в сравнение с портфейла поръчки на Boeing и Airbus, който се измерва с хиляди, е практически нищо. Още повече, че почти всички заявени МС-21 са предназначени за руски авиокомпании и лизингови фирми.

Видимо е, че от корпорацията „Иркут" не си правят излишни илюзии за перспективите пред проекта им. Производителят планира да продаде малко над 1000 броя МС-21 в следващите 20 години, като максималният капацитет на линията за сглобяване е 72 машини годишно.

За сравнение Airbus планира през 2019 г. да бълва 60 броя от семейството А320 месечно.

Както повечето неща в днешна Русия, така и МС-21 е смес от политика, национализъм, бизнес интереси и гонене на престиж. На церемонията по демонстрация на първия прототип присъстваха редица ключови играчи в руската политика - начело с премиера Дмитрий Медведев и вицепремиера Дмитрий Рогозин.

Представянето на МС-21 е събитие заредено с политически импулс, което цели да покаже, че днешна Русия може да произвежда високотехнологични продукти, които не отстъпват от западните си аналози.

Разбира се, сегашният МС-21 е натъпкан с оборудване западно производство. Има планове то постепенно да се замества с руски еквиваленти, като например двигателите Pratt &Whitney да се сменят с руските ПД-14, които в момента се разработват.

От гледна точка на маркетинговите перспективи това едва ли е най-умното нещо, което може да се направи, но разумът невинаги си съжителства добре с чисто политическите подбуди.

Първата демонстрация на МС-21 е стандартен политически фойерверк, но за разлика от много подобни събития, които стават факт в Русия, от чисто техническа гледна точка МС-21 заслужава уважение. Макар и шансовете му за пазарно налагане да са минимални, и заради политическата и икономическа изолация, която Запада налага на Русия, и заради това, че Boeing и Airbus държат в желязна хватка авиационния бранш.

Oще: „иркут"  airbus a320  boeing 737  авиационна индустрия  авиация  аэрофлот  бюро яковлев  мс -21  руски самолет  самолети 


Още от Парите

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 28.01.2014, 19:57

59 sim4o | 19.06.201610:35

SamVaims | 18.06.201618:47
С какви казаци се биеш на 6 март 1945г., бе пъпеш? Тогава българската армия е включена в състава на 3-ти украински полк.
-------------------------------------

Ще ми се да запитам, "какъв 3 украински полк, бе пъпеш" .. ама на Незнанието отговарям със Знание- нека тъпоумната сган седи, па да чете .. Много щастлив Много щастлив Много щастлив

А и по какво ще познаете АНТИБЪЛГАРИНЪТ - ами по това, че НЕ СИ ЗНАЕ ИСТОРИЯТА ..
Пък за Българина - е СРАМНО да не си знае историята ..

.."През декември 1944 г. 1-а казашка дивизия на фон Панвиц е преобразувана в 15-и казашки корпус.."

.."The XV SS Cossack Cavalry Corps was a cavalry corps during World War II. With order of February 1, 1945 the Corps was transferred to the Waffen-SS.."

"В марте 1945 года части 15-го казачьего корпуса участвовали в последней крупной наступательной операции Вермахта, успешно действуя против болгарских частей на южном фасе Балатонского выступа
.."

Та ей с такива казаци - от 15 корпус, командир - фон Панвиц се сражава нашата 16 дивизия на 6 март на Драва!

Поне, че Първа Армия е била 1945 на Драва и какво е правила там, знае ли се?

Айде, аз излазям .. оставям ви да си бръщолевите .. Много щастлив Много щастлив
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.12.2011, 11:33

58 gothic | 18.06.201618:47

Сигурен съм, че си чел, мойто момче. Но не съм сигурен, че си разбрал. Пък съм и убеден на какво точно си се зарадвал най-много.....
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 27.11.2015, 17:55

57 SamVaims | 18.06.201618:47

С какви казаци се биеш на 6 март 1945г., бе пъпеш? Тогава българската армия е включена в състава на 3-ти украински полк. Казаците са ни били съюзници. Германия е била врагът.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.01.2014, 19:57

56 sim4o | 18.06.201618:36

SamVaims | 18.06.2016 18:04
Симчо.

Ами чий интереси защитава нашата 16-дивизия в Унгария? Не мисля, че са българските, защото идеалът за национално обединение на България не включва части от Унгария. Тогава сме защитавали руският интерес ..
----------
Чакай сега?
Бием се с казаците, на 6 март 1945 , а май 1945 пленяваме щаб на казашки полк и защитаваме руски интерес?
Че те са си били с бяло-сино-червено знаме .. демек - руско!

Руснаците , значи , руски доброволци - се сражават против нас .. ние пък .. защитаваме руски интерес на Драва?
Малко странни, ми идват твърденията ти, извинявай ...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2015, 17:55

55 SamVaims | 18.06.201618:04

Симчо.
"Видя ли за казаците на 6 март 1945 на река Драва? .. малко хора знаят, че са се сражавали с нашата 16-а дивизия!"
Ами чий интереси защитава нашата 16-дивизия в Унгария? Не мисля, че са българските, защото идеалът за национално обединение на България не включва части от Унгария. Тогава сме защитавали руският интерес а тъжната ирония е, че след края на войната водещите държави в световната антихитлеристка коалиция (включително и Съветският съюз) при подписване на мирния договор с България, не признаха нашата страна за съвоюваща държава.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.01.2014, 19:57

54 sim4o | 18.06.201615:58

gothic | 17.06.2016 16:09
Симчо, я да прочетеш, батковото, за нещо, случило се доста преди 1945-та.....
------------
Чел съъъъъъм ... Много щастлив Много щастлив Много щастлив
И то баят отдавна, и не от писачите из Уикипедийката, а в книжки .. и ми беше интересно!

Ама и ти - виж как се сети да го постнеш!.. Великите умове-мислят еднакво!

Бил gothic тъп малоумен гъз лииииии .. неееее .. млъкнете клеветници Бесен Бесен Бесен ей го как копи-пейства умело из нета!

П.П
Видя ли за казаците на 6 март 1945 на река Драва? .. малко хора знаят, че са се сражавали с нашата 16-а дивизия!
После пък ние, Първа Българска Армия пленяваме близо до град Клагенфурт щаб на един от полковете!
Това ептен бай дъ уей, по повод Комунизма, антикомунизма и Руснаците ..
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.12.2011, 11:33

53 gothic | 17.06.201616:09

Симчо, я да прочетеш, батковото, за нещо, случило се доста преди 1945-та.....


https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%B1%D0%BE%D0%B9_%D0%BF%D1%80%D0%B8_%D0%91%D0%B0%D0%BB%D1%87%D0%B8%D0%BA_%281916%29
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.01.2014, 19:57

52 sim4o | 17.06.201613:05

.." bastard | 17.06.2016 10:07
Както се казва на чист руски - бай дъ уей, днес, 17 юни, се навършва годишнина от германското антикомунистическо въстание през 1953 г.

На 17 юни 1953 г източните германци въстават срещу светлото комунистическо бъдеще - така, както въстават българските горяни, както въстават унгарците през 1956, както въстават чехите през 1968, както въстават поляците през 1981.

Има и руски герои, които трябва да бъдат почитани на този ден. .."
----------------------------
Aбсолютен бай дъ уей.. Пляскане Пляскане

Айде първо - преговор - както вече бе дискутирано и питано - знае ли Симчо що е то сглобка и що е то произвотство .. и бе отговорено - че Симчо май не знае, и не знае БМВ в Мюнхен,и "Ягуар" в Англия, и Лада в Русия - сглобява ли се или се произвежда ..
Симчо не знае - ама законът - знае .. и казва кога е внос, кога е сглобка и кога е производство! Много щастлив

С това- приключихме, нали?

Айде сега за борбата с Комунизма..
Ами НАЙ-МНОГО жертви дава руския народ! Руската интелигенция , руските е преследвана и прогонена, руските работници са разстрелвани, руските селяни са довеждани до гладна смърт!

Стана дума за авиоинженерите и фирмата Сикорски - основана е от руснаци, в Ню Джързи .. стана дума и за Бисотски - направил за Белл Лаб операционна система - ами и той е от семейство на избягали от болшевиците!

Бай дъ уей, във връзка с борбата с Комунизма на руснаците:

Многократно са ме питали"Симчо, знаеш ли Българската армия, как се е сражавала с казаците"?
Ами знам - ей един случай - при Драва .. нашата 16-а дивизия е в помощ на плацдарма при Валпово , да ама към авиополевата дивизия имало казаци , те през нощта правят внезапна атака и пленяват наша батарея.
Части от тази дивизия участват в атаката на нашите позиции на 6 март 1945.

Ей ги казаците:

Организация:

1st Cossack Cavalry Brigade (Don)

Oberst Freiherr Hans von Wolff:
- 1st Don Cossack Regiment
Oberstleutnant d. R. Burggraf zu Dohna

-2nd Siberian Cossack Regiment
Oberstleutnant Freiherr von Nolcken

-4th Kuban Cossack Regiment
Oberstleutnant Freiherr Paul von Wolff

-1st Horsedrawn Cossack Artillery Battalion
Hauptmann von Eisenhardt-Rothe

Та наистина излиза, че не всички рсунаци са били за комунизма..

Дето е казано bastard " Има и руски герои, които трябва да бъдат почитани на този ден. .."
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 25.04.2016, 20:42

51 bastard | 17.06.201610:07

Както се казва на чист руски - бай дъ уей, днес, 17 юни, се навършва годишнина от германското антикомунистическо въстание през 1953 г.

На 17 юни 1953 г източните германци въстават срещу светлото комунистическо бъдеще - така, както въстават българските горяни, както въстават унгарците през 1956, както въстават чехите през 1968, както въстават поляците през 1981.

Има и руски герои, които трябва да бъдат почитани на този ден.

Да, точно така - не всички руснаци са боклуци, които стрелят в германските работници. Има една група от около 40 руски войници и офицери, които отказват да убиват своите въстанали братя в ГДР, заради което самите тези руски войници и офицери са разстреляни от антируските уроди от КГБ.

Затова тук е уместно да се каже: вечна слава на истинските герои и патритоти на Русия!
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 28.01.2014, 19:57

50 sim4o | 17.06.201609:57

bastard | 17.06.2016 03:00
"Според наредбата за данъците и митническите тарифи в РФ .."

Я кажи сега, симчо - според митническите тарифи Жигулито руска кола ли е било или не е било?.."
-----------------

Зачетох се .. зарадвах се, че поне един човек е почнал да вдява ..
bastard Пляскане Пляскане Пляскане Пляскане

1.По света си е Глобализация

2.БМВ немско ли е , или китайско, или пък е индонезийско - щото и там има завод и произвежда? Или да гледаме кои са акционерите? .. ами основните - не са май немци..
"Ягуар" индийски ли е?
ЛАДА японска ли е или френска, щото Рено-Нисан общо менажират бранда. Или все пак си е руска?
"Боинг" като си е аутосорснал разработките в Индия и Русия, американски ли е?
Двигателите пък - като им идват половината компоненти от Мексико и Китай , американски ли са?
А като ги сложат ей тези двигатели на самолет сглобяван в Бразилия, а авиониката е на "Сименс" да речем , ама е правена в Тайван , самолетът какъв е?


Ей как почна в правилна насока да разсъждаваш .. Пляскане Пляскане Пляскане смешник смешник

Ей така трябва да се мисли и да се съпоставят факти и данни .. мани ги идиотите - нека правят цигански колела, да се чудят, как така хората не си губят 2 дена за проучвания , ами просто знаят , нека да се смеят безспир !

Поздрави
   

оценка

+0 -0