Кои са най-скъпите марки в света? | webcafe.bg
Webcafe

Кои са най-скъпите марки в света?

Webcafe
06.06.2017, 11:20 (обновена 07.06.2017, 16:24)

1 от 18 снимки Назад Напред

брандове, брандинд, бранд, марка

Вижте кои са най-скъпите марки в света в галерията.

Американските технологични гиганти Google, Apple, Microsoft, Amazon и Facebook са петте най-скъпи световни марки за 2017 година. Това показва традиционната годишна класация BrandZ Global Top 100.

Google запазва първото си място в престижната класация, като стойността на бранда се оценява на повече от 245 млрд. долара.

Amazon пък отбелязва най-голям напредък и се изкачва до 4-о място, възползвайки се от солидния растеж на долара. Онлайн търговецът вече е по-скъп с 40.3 млрд. долара, достигайки обща стойност от 139.3 млрд. долара.

Останалите компании в топ 10 са AT&T, Visa, Tencent, IBM и McDonald‘s. Китайците от Tencent са единствената компания извън САЩ в челната десетка. В класацията доминират технологични марки, насочени към потребителите.

„В класацията властват интернет гигантите, които работят на световната сцена още от първия си ден и са изградени на мощни иновативни технологични платформи. Това им позволява да надхвърлят регионалните и секторни граници и да увеличават стойността си с безпрецедентни темпове", коментира Питър Уолш, ръководител в една от компаниите, изготвили проучването.

Интересен факт е, че общата печалба на петте водещи компании образува 25% от общите доходи на всички останали 100 бранда, включени в подреждането.

Adidas е най-бързо растящата марка в света, увеличавайки стойността си с впечатляващите 58% до 8.3 млрд. долара. По този показател след нея се нареждат китайските Moutai и Tencent, които нарастват съответно с 48% (до 17 млрд. долара) и 27% (до 103 млрд. долара).

Сериозно присъствие в топ 100 отбелязват китайските марки, които комбинират технологии и финансови (най-често банкови) услуги. Компании като Alibaba, China Mobile, ICBC, Baidu, Huawei, China Construction Bank, Ping An, Moutai, Agricultural Bank of China, China Life, Sinopec и Bank of China продължават растежа си и имат все по-голямо влияние сред потребителите.

Във Великобритания водеща е Vodafone, следвана от HSBC, Shell, British Telecommunications и British Petroleum.

Гъвкавостта и иновативният характер на най-добрите технологични марки се разглеждат като основно предимство.

„Водещите технологични марки са в състояние да въведат изобилие от иновации, използвайки своите платформи, за да създадат свързани екосистеми, които отговарят на многобройните ни нужди и правят живота ни по-лесен. Те демонстрират голяма гъвкавост и уверено играят в нови територии и категории, за да разширят клиентските си бази", отбелязва маркетинг експерта Джейн Блумфийлд.

За да изготвят финалното класиране, експертите са проучили нагласите на над 3 млн. потребители от цял свят, сондирайки тяхното мнение относно 120 хил. марки от 50 страни. При оценката са взети предвид и различните финансови и бизнес показатели на брандовете. Класацията се прави за 12-а поредна година.

Пълното подреждане може да разгледате тук.

Oще: adidas  amazon  google  microsoft  tencent  брандове  иновации  марки  потребители  технологични компании 


Още от Парите

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.