Марш в музея! | webcafe.bg
Webcafe

Марш в музея!

Цветана Георгиева
13.01.2014, 16:34 (обновена 14.01.2014, 15:56)
българия

Скандалното лого на България, което струва 1.4 млн. лева, но в крайна сметка държавата реши да обяви конкурс за ново

От всеки турист - билетче за музей. Или как да икономизираме... не външната политика, там не успяхме, ами културата. Това всъщност представлява новата идея на червения депутат Татяна Буруджиева. Този път тя се прицели в културно-историческия туризъм. И предлага опцията "посещение" на такъв обект задължително да бъде включена в офертите на туроператорите.

Така де, нека туристите по морето и планините се поинтересуват и от вековната ни история. Например, ако изтрезнеят в приличен час, британските туристи спокойно могат да разгледат вампирите от Созопол и Несебър, изровени толкова случайно и почти един след друг.

Другият хит са мощите на Св. Йоан Кръстител, които, ако вярваме на Божидар Димитров, могат да превърнат родния му Созопол в същински мини Ерусалим. Междувременно, вместо да червенеят под слънцето, защо туристите да не отскочат до Стария Пловдив или Копривщица, за да се запознаят с истинската култура на България, а не курортната, която най ги влече.

Гостите на столицата обаче са по-облагодетелствани. Ако не успеят да се смъкнат в долната земя - разкопките на крепостта Сердика при Ларгото и пл. "Св. Александър Невски", София им е приготвила чисто нов Музей на социалистическото изкуство и все още недовършен БГ Лувър. А от септември - ако е рекла властта, и паметник на Цар Самуил.

Голямата атракция, наречена Паметник на Съветската армия, може да се боядисва ежедневно, а фонтанът на "Витошка" да запее "Една българска роза...", вместо да пръска и спъва хората. На път към Банско туристите могат да оплакват очи и по очарователната пернишка крепост Кракра, където да визуализират средновековна твърдина с полимерни плочки.

Буруджиева съзира крайната необходимост от наличието на символ, който да отличава страната ни. Очевидно не като Христо Стоичков или киселото мляко, а като Айфеловата кула в Париж и Манекен Пис в Брюксел. Според нея подходящи за целта са "казанлъшката роза, нещо от Велико Търново или Мадарския конник".

Да погледнем статистиката. За януари-ноември 2013 г. България е посетена общо от 6 604 897 чуждестранни граждани (без транзитно преминалите) - увеличение с 4.9% на годишна база. От тях ръст има при посещенията с цел почивка и ваканция - 4 748 665 посещения, което е увеличение от 6.3%

Дори половината от тези хора да влязат в български музей, това са поне 10 милиона лева приходи. За "политиките в областта на движимото и недвижимо културно наследство" в бюджет 2014 българските управляващи са заделили едни... 13.662 милиона лева.

Само че това не става със "задължително". По задължение едно време хората се абонираха за "Работническо дело", за да получава и други издания. Това, което иска Буруджиева, става със: стратегия (която да се изпълнява), лого (само да не го дадат на "свои" да го правят като при ГЕРБ), добра реклама в чужбина (и не през "Актив груп").

Иначе да, има много за гледане.

Oще: бсп  закон за туризма  музеи  парламент  татяна буруджиева  туризъм  туристи 


Още от Политика

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.