Време да се живее... | webcafe.bg
Webcafe

Време да се живее...

Тома Захариев 15.06.2011, 17:33 (обновена 16.06.2011, 17:32)
Бойко Борисов

Снимка: © wiki

Цинизъм обаче е да обявиш за ден на печал дата, за която политиците са наострили циничните си езици...

Да се коментира реакцията на премиера Бойко Борисов, който обяви 16 юни за ден за национален траур заради жертвите в катастрофата на магистрала "Тракия", е твърде деликатно.

Но, хайде да бъдем честни – дали в деня за вот на недоверие към правителството заради провала на антикризисната му политика това не е твърде истеричен PR и спекулация с човешкото нещастие.

От БСП побързаха с контрапредложение дебатите по вота да бъдат отложени. Но председателят на Народното събрание Цецка Цачева заяви, че е цинично обвързването на предварително приетата програма за работата на парламента с този нещастен случай.

Също такъв цинизъм обаче е да обявиш за ден на печал дата, за която политиците са наострили циничните си езици. Шах за вота.

Защото в крайна сметка траурът задава един доста по-кротък тон на толкова важен дебат. Както и на много други.

Всички ще сме в траур, това е ясно. Осем души загинаха, а десетки са ранени при катастрофата тази нощ. Но това ли е необходимо, за да бъде спряно смъртоносното безхаберие по пътищата.

След инцидента справка на агенция "Фокус" напомни по-тежките пътни инциденти с автобуси в страната от последните няколко години: от тази на 4 април 2004 г., при която 12 деца загинаха след като български автобус падна в придошлите води на река Лим до инцидента на 28 май 2009 г., когато 16 души бяха премазани, след като автобус се преобърна край връх Бакаджик.

Проблем, който не е отсега, винаги предизвиква въпроси за законодателни промени. Шефът на парламентарната транспортна комисия Иван Вълков обаче каза, че "законодателството за автобусите от обществения превоз е много добро и не бива след всеки инцидент да говорим за промени в него."

"Какво законодателство може да спре например 10 000 души, които шофират след употребата на алкохол", зададе Вълков въпрос на въпроса дали са необходими законодателни изменения, за да се ограничат катастрофи подобни на тази на магистрала "Тракия".

Никакво наистина. От години от законодателната власт у нас не зависи почти нищо (или се ползва най-вече за PR трикове от политиците) при условие, че човешкият живот виси на клоните на изпълнителната и съдебната. Така че въпросът на Вълков съдържа отговор.

Вакханалията по магистралите може да бъде спряна само с коректно спазване на законите, включително повече контрол при техническите прегледи на превозните средства, и истинско правораздаване. Затова обявяването на национален траур е просто димна завеса.

Поредният ден, в който пасивно ще се оплачем колко нелепо умираме, вместо критично да се замислим как да живеем по-добре. А през това време в парламента пак само ще си говорят без полза.

Oще: бойко борисов  вот  недоверие  траур 


Още от Политика

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 27.06.2011, 18:28

9 Gootin | 27.06.201123:15

търсите под вола теле - така или иначе вота нямаше шанс да мине... още малко ще кажете, че ББ е съучастник в инцидента.... пълни глупости....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.06.2011, 08:23

8 Evgeniy Marinov Tolev | 18.06.201109:54

Нито разнерът ,нито неизбежността на санкцията имат значение за този който не признава други власт и сила ,освен Личните си Власт и Сила, тогава законите нямат значение, а такъв човек съществува в хармония със собственото си Битие.
А, на живите - нека си живеят живота, да си спазват законите - докато ги има : Мир на праха им - и на живите и на законите им. шофирам
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.10.2010, 14:20

7 Душко Добродушков | 17.06.201109:46

Вижте сега, трагедията наистина е огромна. Каквото и да напишеш в такъв момент ще е безсмислено, но нека се опитваме да разсъждаваме малко по-трезвено. Такива инциденти, за съжаление, винаги и навсякъде е имало и ще има. Няма как да се предвиди и предотврати всичко. Това неистово пост-фактум търсене на вина и виновни не помага. Не казвам, че ако някой е допуснал пропуски или грешки не трябва да му се търси отговорност. Но има го и елементът, за който се казва "Божа работа". Медиите започватведнага бясното задаване на въпроса "кой е виновен". Ами ако просто е някакво нещастно стечение на обстоятелствата?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 15.06.2011, 13:34

6 Ф дел Донго | 16.06.201118:43

"Какво законодателство може да спре например 10 000 души, които шофират след употребата на алкохол", зададе Вълков въпрос на въпроса дали са необходими законодателни изменения, за да се ограничат катастрофи подобни на тази на магистрала "Тракия".

-----

На тъп въпрос тъп отговор.
И студентите първи курс по право знаят, че не само размерът на санкцията има значение. Важна е неизбежността и.
И тук не става въпрос за липса на закони, а за липса на контрол и налагане на санкции.
Сега видели, че прегледа на автобуса е съмнителен. Чак сега ли?
Смешници.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.04.2011, 14:41

5 Чинчифон | 16.06.201111:55

Масовото ползване на МПС изисква определена зрелост на населението.От 1958 г. и до сега 3 държави ни учиха как да произвеждаме леки коли.За съжаление върховото ни "постижение" останаха автобусите "Чавдар",докато съседите ни от Румъния произвеждат великолепни модели на Дачия по френски лиценз.Но въпреки,че още не можем да си произвеждаме леки автомобили,ние притежаваме и управляваме дори повече,отколкото производителите и напредналите държави.Сега се втурнахме да правим и магистрали,въпреки,че след 5-10 години сигурно ще искаме частни самолети.Но тогава ще са нужни летища.За онези,които случайно оцелеят.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 16.06.2011, 10:18

4 Annette Baramova | 16.06.201110:30

Не случайно премиерът Борисов пътува с хеликоптер из провинцията.Как за толкова години не се намери едно правителство дето да му дойде наум за пътищата на страната с преоритет ....И как за толкова години не се научихме да бъдем по-толерантни един към друг по тези убииствени пътни условия- ние трябва се научим да се пазим един друг от угрозата на убийствените пътища,правителството явно не дава пукната пара за нас.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.01.2011, 12:17

3 Скапаняк | 16.06.201110:04

Цинично е да си ченге, комунист или партиен секретар, а да се правиш на десен...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.03.2011, 07:02

2 Калин Цанов | 16.06.201107:31

Здравейте,
Бих искал да попитам всички мислещи хора в България - какво означава "ден на траур"?
Спомням си едно време , че поне по телевизията спираха всякакви смешни и забавни предавания, радиата пееха само някаква строга музика, а сега?
Имаме си по 100 канала , дори и Булсатком по цял ден си въртят секс- канали и то на ниво, радиата си говорят глупости и всичко е по старому?
Къде са истинските журналисти в тази държава , за да обяснят какво е траурен ден и трябва ли да спазваме нещо?
Или както ББ каза всичко тук е шмети капелиУсмивка
Дано не забравят знамето поне да свалят , но и да забравят на кой му пука- такава корумпирана и прогнила система с такива " активни и интелигентни " журналисти и държава с такова будно гражданско общество!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.03.2011, 15:05

1 daniel_defoe | 15.06.201119:03

Ако не беше обявен ден за траур пак щяхте да плюете. Няма значение със шапка или без шапка, плюене му е майката.
   

оценка

+0 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.