Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пълен буламач

Когато стартира преди почти десет години, продукцията на "Глобал вижън" беше култова и от художествена гледна точка заради тандема Малин Кръстев-Зуека, на които много им отиваше да коментират проблемите на Малкия човек и издънките на Големия

Въпреки че отдавна не играеше толкова добре ролята на алтернативни новини, каквото беше в началото, за лесносмилащия зрител предаването "Господари на ефира" беше заместител на липсващата публицистика по телевизиите, всяка от които деликатна към един или друг политически субект. (Все по-често ни се налага да гледаме интервюта, от които личи, че събеседникът си е наизустил добре отговорите.)

Когато стартира преди почти десет години, продукцията на "Глобал вижън" беше култова и от художествена гледна точка заради тандема Малин Кръстев - Зуека, на които много им отиваше да коментират проблемите на Малкия човек и издънките на Големия. Вярвахме им, а и тепърва се изграждаха пропагандните техники на демократичните медии и в тая оксиморонна ситуация имаше пролуки за истински сарказъм.

Откакто в ефир се появи захаросаната двойка Димитър Рачков-Мария Игнатова плюс кокетното им куче, плюс жълтини около връзката им, както и сблъсък с изкуствените им усмивки на няколко билборда, докато отиваш на работа, нещата си дойдоха на мястото. Предаването се превърна в по-тих варинат на другия по-нов продукт на Маги Халваджиян "Пълна лудница", който пък от самото си начало е чалга коментар на чалгата.   

Все пак за толкова години "Господари на ефира" продължи да стъпва, често на пръсти, по зададената в началото линия - изобличаване. На тв гафове, политически грешки, административни абсурди, социални недъзи или просто с точния хумор дърпаше вирнатия нос на измислените звезди и тв водещи (ех, на времето имаше и истински адреналинки).

Така че на първо четене днешната пресконференция на съсобственика на "Глобал вижън", на която съобщи как през последните 6-7 месеца от bTV започнали да налагат цензура върху предаването, може да доведе до заключението (не че нещо ново) как медиите са се превърнали от куче пазач в улично псе, милостиво към всеки, който му подаде (голям) кокал. Освен това идват избори и всеки състезател си търси какъвто и да е ефир - независимо за бял или черен PR.

Продуцентите на предаването казаха: "Ние не се поддадохме на цензура и никога няма да се поддадем". Ние, зрителите, няма как да знаем дали проблемът между тях и телевизията е заради избирателно изобличаване/цензура и взаимно нарушаване на интереси.

Знаем обаче, че всеки продуцент си има големи приятели. И след 20 и кусур години преход, когато физиономиите на "преуспелите" в телевизията и политиката изглеждат еднакво овълчени, охранени, ботоксирани (изберете си), няма как да се съгласим, че на едни революционери друг им пречи да играят ролята на четвърта власт.

От години на развлекателните тв предавания им е по-лесно да покажат съпругата на Яне Янев, тена на Бойко Борисов, апартамента на който и да е от БСП (сега не са на власт и стандартът разкош е поносим за клетия зрител), отколкото да окарикатуряват всички предишни и настоящи герои. С падането на "Господари на ефира" редовният тв потребител може би губи малка част от опита за това. Оная боровинкова част от торатата, която не е прекалено вредна за холестерола.

Едва ли обаче разводът между bTV и предаването е заради липсата на чувството за хумор у властта. Партньорите просто са забравили чувството за медия.

 

Най-четените