Via Тракия | webcafe.bg
Webcafe

Via Тракия

Борис Христов
15.07.2013, 12:36 (обновена 16.07.2013, 14:17)
Тодор Живков, тато

Снимка: © БТА

Приемственост: замислена при Тодор Живков, построена при Бойко Борисов, открита при Сергей Станишев

След 42 години България има първата си завършена магистрала - "Тракия".

"Люлин" не я броим с мижавите й двайсетина километра.

Президентът Росен Плевнелиев и министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева прерязаха официално лентата на последния пътен участък днес.

Жътвата на емечика в околните райони беше приключила, така че можеха да извадят хора със знаменца покрай магистралата, но масовката са я пропуснали.

Ако на всеки 40 и повече години правим по една магистрала, във века, когато и въздушните таксита няма да са фантастика, България ще е приключила с магистралния си пръстен.

Магистралата не просто свързва София с морето. Какво по-добро доказателство за приемственост между БКП и БСП - аутобанът, замислен при Тодор Живков е открит по времето, когато на власт е синът на най-близкия му съратник в ЦК - Димитър Станишев.

Нечий пиарски ентусиазъм разпрати още в петък, 12 юли, до медиите прессъобщение, че магистралата е открита - заедно с важни думички в него от речта на транспортния министър Данаил Папазов. После от транспортното министерство се извиниха.

42 години за 360 километра.

Римляните са построили за 26 години близо два пъти по-дългия Виа Игнатиа, с 5 метра широко платно с павирана повърхност.

Какво й липсва на финалната 34-километрова отсечка на "Тракия"? Ами това, което липсва и в цяла България - тоалетни. Но при церемониалното рязане на лентата това няма значение. А и дошлите да я открият, се връщат обратно в София. Другите все ще устискат до морето.

За нямането на бензиностанции властта каза да питаме "частния интерес".

Oще: магистрала тракия  откриване  римляни 


Още от Политика

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 23.01.2012, 16:16

12 bodko | 24.07.201322:37

който иска кенефи и капанчета по стария път до морето има много-газ и толкова.
Който му се ходи по нужда слиза от магистралата и в най близкото село ходи в нужника.Все пак е 3-3,5 часа
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.02.2011, 18:45

11 Georgi Tashev | 17.07.201317:34

Бойчо, ама Бойко строи, а вашите хора само откриват. Кога се построи АМ Люлин? Кога се построиха най-много отсечки на софийското метро? Кога се построи зала Армеец? Кой ремонтира Цариградско шосе? Кога се построи отсечката на АМ Струма до Дупница? Кога се построи Дунав мост 2? Кога се ремонтираха парковете в София?
А БСП знаят само да вадят компромати и да крадат пари. Друго нищо не умеят. Боклуци мръсни! Не са те хората, които да печелят овации за чужд труд!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.05.2011, 12:57

10 greenstreet | 16.07.201320:02

Плюете по автора и за това, че все имало критици в България, но и аз съм на мнение, че работата не е свършена.

Един мащабен инфраструктурен проект не е завършен с това да се изплющи сума ти километри магистрала без бензиностанции и тоалетни. Бъдете сигурни, че ние като данъкоплатци сме си платили и за срещите на държавните мениджъри с бизнеса и за архитектурните планове къде точно да са тоалетните и бензиностанциите, отбивки с ресторанти и т.н. Никой не може да ми разправя, че хората които са изпълнили проекта са индианци и не са учили, какво е докрай изпълнен инфраструктурен план, че не са взимали пример как това се случва в Европа или Азия всеки ден. Напротив, знаели са много добре и не са си свършили работата - или не са представили достатъчно добри условия на фирмите с интерес да строят край магистралата, или битката за кокала е била толкова страшна (фирми на ГЕРБ, БСП И ДПС в луда надпревара), че още никой не се е доредил, или натискът на правителството на ГЕРБ навсяка цена да се дострои по време на мандата им е убил всеки опит да се върши пълноценна работа. В крайна сметка предполагам, че са били и трите - некомпетентност, корупция и намеса на правителството, където не му е работа.

Като плюете по българските критици, ще ви кажа как би реагирал немец, ако му разкажа за магистрала без тоалетни и бензиностанции - ще ни нарече калпазани и ще се усмихне в знак на това, че изобщо не е изненадан.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 28.02.2012, 12:47

9 Boicho Boichev | 16.07.201313:10

Ама в Германия какво имало, пък в Америка какво построили.ние пък си имаме магистраладо морето, метро в София, втори мост на Дунав-също прекрасно съоръжение.И спортната зала в София, дето я откри Бойко , и тя е хубава.
Винаги е много по добре да се строи, отколкото да се разрушава.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.02.2012, 12:47

8 Boicho Boichev | 16.07.201313:07

Абе как пък не оставихте едно нещо неоплюто и неомърморено в тая българия?То древните римляни ,то Германия.Ами ей я дее Германия -който иска, отива там.Който иска и при древните римляни може да отиде.хубава си е магистралата, какво й е?който иска-има отбивки и там има и бензиностанции и тоалетни.Според мен е по-добре да ги няма на магистралата-предпоставка зса за ПТП, за отклоняване на вниманието.Магистралата е за каране, не е за пиене на кафе.А иначе, каквото и да направим, винаги ще има някъде по света и по голямо и по хубаво.въпреки че не съм герав-признавам-и магистралата е хубава, и метрото в София е хубаво.Идвете съоръжения са прекрасни, и за българските мащаби са си постижение!Апък ако търси човек кусури- и му се мърмори, винаги може да намери за какво.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

7 Bichkiiata | 16.07.201306:48

Говедо усурнайсе

Ти с'я какво до масови самоубийства ли искаш да докараш българските граждани, остави една вратичка отворена и не споменавай германците...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.11.2011, 13:00

6 Govedo13 | 15.07.201318:00

Ок да махнем римляните. Немците между 1935 и 1936 са построили повече от 800 км за 1 година. Според мен е свързано с народопсихологията, работоспособността и отговорността, другото са подробности.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Europe_Completed_Motorways_Dec_2012.png
Картата показва,че в България има толкова магистрала, колкото и в Русия, изводите си ги правете сами.
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

5 Bichkiiata | 15.07.201316:29

Всеки икономист, ще подскаже на авторът, че робвладелската с-ма е най- ефективната от икономическа гледна точка. Там е ключът от бараката за два пъти по-бързото построяване на Виа Игнатия, въпреки липсата на модерна техника. Проблематичен е естественно факторът качество. Дори и преди новата ера римляните са строили по-качественно от модерните българи и техният калдаръм ще го има още хиляди години след изчезването на магистрала"Тракия"
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.11.2010, 00:11

4 dedogo6 | 15.07.201315:50

@stizi , а по отсечката (по дългата, работеща още от миналата година, дълга 120 км ) , ЗАЩО няма бензиностанции?!
Отговора е ясен, поне на мен.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 29.12.2012, 10:07

3 Борката | 15.07.201315:26

Айде сега ,като невиждали - с 250 по магистралата.
   

оценка

+1 -0

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.