Преди избори Бойко Борисов реже ленти - и на църкви, и на манастири също | webcafe.bg
Webcafe

Бате, ама са мазници...

Бате Гойко
21.06.2011, 17:02 (обновена 24.06.2011, 07:39)
Бойко Борисов

Снимка: © БГНЕС

Бойко Борисов - нине и присне и во веки

Бате, ама са мазници тия у Църквата. Да не си обещал да вдигаш нова катедрала у Варна, че митрополит Кирил те сравни с Кръстителя, княз Борис?

Само като чух и си викам: "Тука има нещо..." Шурето, нали е по-осведомен и светнат от едно време, вика: "Гойо, тоя или мъдри некаква заменка пак на църковни имоти край морето, или иска патриарх да става". Много светски мъж е тоя Кирил. И с руската църква е на ти.

Що да не стане, викам. Тъкмо ако Бойко стане президент, ще си има патриарх. Я сега как се разбират Максим и Първанов, даже заради държавния глава специален подиум издигнаха - само за него - по Великден пред "Александър Невски". И Максим го прикади...

А Борисов и Кирил ем на един език говорят, ем са на един акъл. Кой знае - сега с единия Кирил, утре с другия Кирил (Йорданов) може да стане работата. Нали и Кирчо с Киро се разбират, дет се вика наесен кмет на Варна пак ще се избира. А митрополитът е набъркан в светските дела. Разтропан е, вика тъщата, тя нали ходи у Варна всяко лято, има жива братовчедка там.

Бате, верно те сравни с княз Борис I Михаил, Кръстителя, дето е сменил Тангра и сие с Христос. То туй май стана в село Падина, ти за неква църква ходи там. Или колектор, или кво... Бате, оплетох се в твойте ленти.

Чувам, че си казал колко важна е религията при криза, затова всяка седмица ще се открива я по некое клепало, я по некоя оградка на църква или манастир. Помня, Бате, беше казал на министрите: "Няма да се стискате за Началника (демек Господ)! Бате, аз така не ги разбирам работите. Щот съм наполовина вярващ, наполовина не. Ходя на Великден и по Коледа да паля свещи, ама си нося и аз като теб червен конец против уроки.

Вярвам някакси на Господ, ама в БПЦ - тцъ... Е па толкова имоти имат, а светейшествата като Кирил се носят като баровци, а нашият отец е с обувки, дето атеистката баба Венета, домоуправителката, му даде.

Тя си е комунистка - с тва добро сърце му даде на сина си, дето замина в САЩ, едни обувки и чифт маратонки. Тъщата я помоли, тя пък нали е религиозна, ходела да запише имена да се четат и като го видяла с некви парцалии на краката, й казала. Щото мои няма как да му даде - скъсвам ги от носене.

Че момчето взема 300 лева - толкова му дава БПЦ-то. А от общата каса, дето са направили с другите отци в църквата, я му се паднат двестатина лева, я не. Тва не е "Света Неделя", да искаш за кръщавка или сватба неколко стотачки. В гетото, Бате, е по неколко десетачки.

И не знам, Бате, какво значи да не се стискат министрите за Началника, като дават стотици хиляди за манастири и църкви. Знам, че Техният им Началник - Синодът, бая се стиска за тях.

Ама пък не се стиска хич за властта. Ръси с босилек и светена вода де що има срещи по избори. То и църквата намазва покрай избори - освен ромите и пайнерките. Освещава, опрощава. Като казах прошка и се сетих - от одеве се чудя по какво си приличат Църквата ни и съдебната система?! Ами по прошката, всички са невиновни. Поголовно. Добра ни е Темидата, мекосърдечна.

И Църквата ни е такава. А пък колко е добричка еле към властта. Тва е щото властта никога не се стиска да даде от държавните пари за Началника.

Ето, Варненският митрополит казва, че правителството на ГЕРБ е единственото през последните 20 години, което обръща сериозно внимание на религията и на строежи и възстановяването на храмове по цяла България.

Абе той уж млад човек, Бате, има-няма 57 години, а забравя. Че ако не беше Симеон Сакскобургготски и неговият кабинет, не е сигурно дали Максим щеше да е патриарх - нали Борето Цеков внесе закона за вероизповеданията, тва тъщата го помни най-добре, нали е фен на Дедо и е религиозна, дето вече законно дядо Максим си стана.

Ами после Първанов като моли руския патриарх да помогне на Максим срещу разколниците на дядо Инокентий? Тва отците, казвам ти, Бате, по-бързо обръщат палачинката и от журналистите.

Не сравнява Кирил Сергей Станишев с Кръстителя, ама и Станишката ходеше по разни свещенодействия. Например когато се откри втория по големина храм у нас след "Ал. Невски" - "Св. Висарион Смоленски" в Смолян. Главен ктитор й е Тодор Батков. Ами на обновения храм "Св. 40 великомъченици" във Велико Търново през 2006-а... Ами в едно кюстендилско селище, нали оттам беше една негова сътрудничка?

Наясно съм, Бате, що го прайш. Политически си го обяснявам. Нали помня как Синодът застана зад Царя още преди изборите през 2001-а. Ти сега с Кирил ли си или Кирил е с теб за Варна?

Бате, абе теб нали са та учили като мен, че "Религията е опиум за народите"? Ама у нас народът я шмърка само по Коледа и Великден. Вяра ни трябва на нас, Бате, вяра, не светена вода и "Многая лета...". А отците толкоз дават. Даже лекарите дават повече - с доплащане.

Едно ме плаши, Бате. Дето те е сравнил с Борис. Че той бая здраво е кръщавал - с меча повече, отколкото с целуване на кръста. Такава кръстилка ли се задава наесен, а, Бате?

Както и да е. Едно е ясно - Бате е и нине и присне и во веки веков...

Oще: бате  бойко борисов  варна  максим  манастири  митрополит кирил  патриарх  църкви 


Още от Политика

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 22.06.2011, 00:25

28 Rose Mary | 25.06.201104:43

Опс, тука имало коментари...
Не, не съм бате Гойко, нямам си идея кой е, даже не харесвам статията. Ама то, вярно, как да предположиш, че някой може да напише нещо в защита на някого - ей така, за принципа, вместо да го плюе, докато се разпеняви.
И не съм посочила, че dveri.bg дават линк към официалния сайт, а обратното, ако това те навява на някакви умозаключения изобщо.
Надявах се единствено да разбера е ли е казано това или не е, пък и от началото на поста си все си мисля за оная чаша, дето не можеш да я напълниш, щото е вече свършено... та не мисля да влизам в спорове изобщо.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 23.06.2011, 01:50

27 negodniqt | 24.06.201100:29

Точно това писах по-надолу. Два-три реда за благотворителност, нещичко за имотите, остана ти само да кажеш, че говориш от болка за Църквата.
И да не пропуснеш за колите на дядо Николай... и коментарът, макар и елементарен, става доста по-добър от този на бате Гойко. Виждаш ли, бате Гойко, собствените ти читатели ти дават пример за доста по-перфидна антицърковност. Не е трудно, нали?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.11.2010, 12:45

26 stg | 23.06.201122:50

виждам че много навътре взимат някой , писаното за църквата, ами нека разгромят писалите с факти толкова ли е трудно, да кажат как църквата , която е наистина най големия собственик у нас строи масово домове за сираци, строи пансиони за наркомани , за пострадали от насилие жени ,как постоянно отваря кухни за бедни, как е направила училища да подготвя своите бъдещи служители, как взима активна позиция по всички наболели проблеми, ето колко е лесно нали ?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 23.06.2011, 01:50

25 negodniqt | 23.06.201120:36

Някой май се прави на ударен. Или пише статии само по заглавия на разни сайтове. Затова ще препоръчам, бате Гойко, като пишеш статии, чети освен големите букви отгоре и малките думички, дето са по-надолу. И хич не ми говори, за 2 източника - mediapool и dveri. Защото никакви два източника няма. Двери е публикувал статия на Медиапоул. Ако бяха 2, с твойта статия вече стават три по същата логика. Ще пусна преразказаните думи от Медиапоул: "Не пропусна да изрази и увереност, че властта ще продължи да покровителства църковните дела, тъй като управляващите се явявали продължители на делото на княз Борис I.". Къде тука се вижда Бойко да е сравнен със св. цар Борис? Пише, че управляващите се явяват продължител на делото. Те продължители на това дело, в качеството си на управляващи, се явяват всички, които са били досега на власт и ще бъдат в бъдеще, които и да са те, от която и партия да са те. Митрополит Кирил изразява пожелание те да са като цар Борис. Нещо против? Сега да ви кажа, че всеки уважаващ себе си журналист не си пише материалите по статийки на други сайтове, а сам си намира информацията от първоизточника. Т.е., бате Гойко, вместо да е преписвач-двойкаджия, да беше поне звъннал едно телефонче на Варненската митрополия. Но ако го беше направил, нямаше да има причина да плюе. Индианска работа! Сега да ви кажа и за благословението. Всяка православна медия взема благословение, за да работи. Това не означава, че е официална медия на Църквата, нито, че е непогрешима, като папата "екс катедра". Българската патриаршия си има официоз, Варненска митрополия - също. А това, че в Двери има линк към официалния сайт и това се ползва за оправдание на хулите срещу Църквата, е много глупаво оправдание. Ако в Уеб кафе има линк към магазин за мебели, това означава ли, че мога да си купя матрак от офиса на сайта? А за пустия стремеж към истината да не си говорим щото звучи мазно, ама много мазно! Елементарният стремеж можеше да накара автора на статията да вдигне един телефон и сам да си вземе коментар по темата, а не да приписва заглавия без да чете малките буквички отдолу. По-важно обаче е другото - мазният, просташки и манипулативен коментар ражда себеподобни хули срещу Църквата (21). Та, питам се, авторът доволен ли е от това? Това ли бе целта му - да се включи в общия хор на хули срещу Църквата? И още нещо ми е любопитно - Рози адвокат ли е на автора на статията или самия бате Гойко се крие там - зад розите? Както се казва - бате Гойко, г.за си с рози накичи, наср...то да не личи...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 31.01.2011, 11:28

24 TheSpider | 23.06.201114:44

Не ви ли омръзнаха тия глупости вече? Бате това, бате онова, това шопите определено сте едни от най-простите хора! Вземи се гръмни бате!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 22.06.2011, 00:25

23 Rose Mary | 23.06.201113:46

My Majesty: Да, думите на митрополит Кирил ги няма дословно цитирани никъде. Интересното е, че преразказът им е публикуван в, по всичко личи, легитимен за БПЦ сайт, т.е. и на него ли да не вярваме? Някак неприятно, какъвто и да е отговорът - или го е казал наистина, или от благословения информационен сайт по някакви причини са го "прочели", както дяволът - Евангелието. Според мен и в двата случая губи Църквата, а после можем да си протестираме против джамиите...

Както и да е, потърсих от любопитство и от пусти стремеж към истината. Много щастлив Нямам някакво по-дълбоко отношение към темата.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.03.2011, 16:53

22 My Majesty | 23.06.201112:48

До Rose Mary: Нямам съмнения, че са цитирали достоверно Бойко, те неговите думи не смеят да ги кривят. Аз питам за думите на митрополита, които досега никой не цитира, а преразказва, както му дойде и както му е удобно.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 22.06.2011, 00:25

21 Rose Mary | 23.06.201112:18

Текстът горе дясно курсив, под снимката, е почти едно към едно цитат от dveri.bg, а информацията, поместена в раздел "Новини", е озаглавена "Според митр. Кирил, Бойко Борисов е продължител на делото на св. княз Борис" - автор Mediapool.
http://www.dveri.bg/content/blogsection/1/74/
За dveri.bg четем: "Сайтът е създаден с благословението на Св. Синод на Българската православна църква като информационно пространство по въпросите на Църквата, Православието и християнския начин на живот.", към него има препратки от страниците на обозначените като "Официален сайт на Св. Синод на Българската Православна Църква - Българска Патриаршия" pravoslavieto.com и bg-patriarshia.bg.
Публикуването на информация на подобно място на мен ми изглежда като легитимирането й - т.е., източникът ми се струва достатъчно достоверен. Все пак, ако някой има да възрази и за мен ще е интересно. Но от всичко това дотук ми се струва, че ако някой се е заигравал с цитирането, то това не е авторът от webcafe. Чуди се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.12.2010, 12:04

20 LaForce | 23.06.201111:15

ДА!

Църквата е сред най-противните и отвратителни институции в историята - и в настоящия момент!!!
Църквата е най-големият собственик на земя, църквата е първата банка, църквата е отговорна за изтезаният и смъртта на десетки милиони, църквата заблуждава, лъже, манипулира и контролира населнието по възможно най-противния начин. Църквата е финансова организация, която не плаща данъци! Църквата претендира за морал но е рай за търгашите! Църквата си приписва добродетели но се кичи със светска власт и финансова сила в безкруполна манипулация на слабите духом... Църквата е корумпирана...
Вярвайте в религията ... не в църквата... Спомнете си богомилите ... пък и самите писания....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.12.2010, 14:38

19 niemen | 23.06.201109:18

Misery generates hate.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.