Всички власти, дето се занимават със СРС-ата, млъкнаха | webcafe.bg
Webcafe

В очакване на видео...

Петър Николов
17.01.2011, 17:15 (обновена 18.01.2011, 18:01)
Борис Велчев

Снимка: © БГНЕС

Много неща знам, но не всичко мога да кажа веднага, каза главният прокурор Борис Велчев. Поне нещо кажете, г-н Велчев...

Всички, дето по закон се занимават със СРС-ата, ги е хванала мълчанката. Всички говорещи в записите пък повтарят едно и също - експертиза, та експертиза. Явно им трябва time out. Обаче мачът се играе и публиката иска да чуе най-напред от МВР и прокуратурата, от прокуратурата и МВР - без значение в какъв ред, не автентични ли са записите, дето осмърдяха държавата, а кой е заявил подслушванията.

Но министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов говори за устрем и подем в борбата с престъпността - явно още не е разбрал, че МВР е в полет надолу, а тия лозунги вървят само за текст на Веско Маринов.

Цветанов, като министър, който разрешава подслушванията - и първи ги получава, няма нужда да чака експертизите на института на МВР автентични ли са записите. Просто да ги свери с разпечатките на/в бюрото си - или извън него. За да види има ли редакторска намеса или няма. А може и да е наясно кой е цензурирал текстовете... 

А бавенето на прокуратурата по това откъде са записите вече става подозрително. Толкова, че се чудим дали наистина тихомълком не е станала подопечно звено на МВР. И там чакали експертизите на изтеклите разговори.

Да не би прокуратурата да чака знак от МВР кога да си каже...

На кои записи експертизите? Те си текат всяка седмица, когато излиза вестник "Галерия". Първият се появи още на 5 януари, а сега сме 17 януари. И прокуратурата все мълчи, а главният прокурор Борис Велчев отривисто моли да не го питат - иначе знаел много.

Щом знае много, значи някой му пречи да го каже. Така излиза. "Много неща знам, но не всичко мога да кажа веднага"...

Слушайки Велчев, се оказва, че прокуратурата е назначила техническа експертиза на 12 януари, за да провери автентични ли са изтеклите дотогава записи. Защо е чакала дотогава? И защо се хваща за експертизата, а не за по-съществения и по-лесен за отговор въпрос - кои са заявителите за СРС-ата. ВКП и/или районни прокуратури из България.

А това може да провери от собствената си къщичка - за по-малко от ден тая справка би трябвало да е на бюрото на Велчев. А може и да е там.

Борис Велчев каза, че законът позволявал на всеки наблюдаващ прокурор по "вътрешно убеждение" да иска СРС-ата. Което не пречи пак за един ден да бъдат преброени вътрешно-убедените прокурори. Ако са искани толкова много СРС-ата по "вътрешно убеждение", а не заради разследване на тежко престъпление, за което наказанието е поне 5 години затвор, значи или криминогенната обстановка е супер натопорчена, или прокурорите, които са водени от вътрешни гласове, трябва да си ходят...

Ако е супер натопорчена, налага се изводът, че МВР не работи - или работи слабо. Видно и от развитието на делата, присъдите и изпразващите се като рейтинга на Цветанов арести.  

От кого чака знак Борис Велчев, за да говори? Писмено разрешение от Цветанов ли -  или го е страх какво има в следващата порция СРС-ата...

Всички са си затиснали устата. Какво ли може да я отвори? Може би не аудиофайл, а направо видео. Тогава вече няма да има нужда от експертизи. Вече ще има оставки. Десните днес поискаха уволненията на Цветанов и Ваньо Танов. Сигурно основателно се опасяват, че пускането на СРС-ата може да стане безконтролно. Както изтичането на досиета на ДС по едно време...

На едно видео "дължи" оставката си албанският вицепремиер и министър на икономиката Илир Мета. Албанската телевизия "Топ чанъл" пусна видеоматериал, на който Мета казва на бившия министър на икономиката и енергетиката да даде концесията на една ВЕЦ на определена компания, без търг или конкурс. Както казва Мета на видеото, компанията давала 700 000 евро.

Ами значи да изчакаме видео. И без друго прожекциите от продуцентската къща "МВР" спряха. Няма проснати на земята, няма: "На колене"...

И може би тогава митниците ще си кажат защо не са обжалвали пред по-горна инстанция решението на Висшия административен съд (ВАС) от юни м.г., с което е върнат отнетият след акцията "Совите" лиценз на пивоваря Михаил Михов (Мишо Бирата в онези записи...)

 

Oще: борис велчев  записи  прокуратура  срс  цветан цветанов 


Още от Политика

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 31.08.2010, 08:58

8 Евгени Донев | 19.01.201109:43

Уважаема Lara Croft,
да ме прощаваш, ама това което казваш е някаква безсмилица!
"...на повечето хора в тази държава толкова им е омръзнало от беззаконията в тая държава, че не СРС-та, а направо репресии без 100%-ви доказаталества за престъпление биха пожелали...." Т.е. на хората до толкова им е омръзнало от беззаконие, че се склонни да приемат беззаконието?! Честно казано, аз това съвсем не го разбирам! Или искаш беззаконие или законност! Как може да мрънкаш срещу беззаконието и да призоваваш към нарушаване на закона?! Щото, поне според мен, няма по брутално беззаконие от неоснователни, недоказани или въобще безпричинните репресии над някого, пък бил той и най черния... Или не всъщонсост, разбирам го по един единствен начин - че има хора, искрено се надявам да не са чак толкова много, които дотолкова са притръпнали от беззаконието, че просто не виждат, не проумяват, не могат да си представят, един нормален, цивилизован начин за разрешаване на проблемите си?! И въпреки че, през последните гонина и нещо от времето на управлението на Борисов, все по упорито се налага това мислене от... всички, че най вече и от самият Него, както казах по горе, аз лично не съм съгласен с това! Поради няколко причини! Първо, не вярвам, че безконтролното потисничество може да се самоограничи само до "престъпните елементи", "мафията" и прочее вероломни "врагове на народа"! По скоро докато се усетим, в това число ще влязат всички противници на "партията и правителството", инакомислещите, "враговете с партиен билет" и т.н... Историческите уроци точно това показват! Т.е. добрите намерения пак ще ни отведат до ада! Както винаги се е случвало в миналото! Аз поне се съмнявам страшно много, че един милиционер от Симеоново, получил образованието си по байтошово време, т.е. подложил мозъка си на достатъчно количество комунистически промивки, ще успее да се отърси от това! Че ще успее да мисли и да действа по някъв си различен, демократичен начин! Да не говорим, че признаците на НЕГОВИЯ болшевишко-фуражков интелект ВЕЧЕ СЕ ПОЯВИХА НЕ ВЕДНЪЖ, но това е различна тема....
Втората причина, поради която не съм съгласен с предлаганото от теб беззаконие е, че не смятам МОИТЕ ЛИЧНИ ЧОВЕШКИ, ГРАЖДАНСКИ И ПРОЧЕЕ ПРАВА ЗА ПО ВАЖНИ ОТ ТЕЗИ НА ДРУГИТЕ! Аз просто не искам, някой да ми гарантира нещо, за сметка на ограничаването на друг българин! Просто не ща на Вуте да му е зле! Това не е моят начин на мислене!!!
И третата причина е, че не смятам за уместно, един преходен палячо, някакъв си избран от нас премиер, някакви си анонимни депутати, въобще кухи "колоси", които днес ги има, утре са в девета глуха, да вземат каквито и да е решения по отношение на моите права! По отношение на нещата, които са ми гарантирани от Конституцията, от международните правни норми, от Европа, от ООН ако щеш...и воъбще от цялата демократична история, от цялата демократична традиция на човечеството! За тези ми права са се борили и умирали хора като Левски и Мартин Лутър Кинг, затова поне от едното уважение към тях, АЗ СИ ДЪРЖА НА ПРАВАТА!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.10.2010, 18:04

7 Pafkata | 19.01.201102:43

Защо не се опитаме да си отговорим на някои въпроси като:
1.Кому пречи използването на СРС ?

Тези които искат да си имат нормален живот и бизнес, без да се притесняват, че полицията ще ги рекетира за чадър.

2.Чия "работа" затруднява това използване ?

Ничия. Дадоха 100мл. за тях. Преди във всеки блок имаше доносник, сега ползват СРСта.

3.Чии интереси са засегнати от използването на СРС ?

Тези на Боко, Цецо и Първанката понеже се вижда как дават на бирена фабрика да бутилира алкохол, без да си плаща данък и акциз, като си плаща за чадъра. боко не е декларирал данъци върху подкупа. Значи според БГ законите е престъпник и прокуратурата трябва да го разпитва.

4.Защо немалко хора , в това число и аз нямаме нищо против това да бъдем подслушвани със СРС ?

Защото нямата нищо от интерес за полицайте да ви вземат. Тоест сте никои, мишки...И за изкупителни жертви не ставате на борбата с престъпността не ставате, понеже никои не ви знае и вестниците не могат да ва опишат при команда на полицайте.


ок? разбра ли сега?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.12.2010, 14:54

6 Калоянчо | 18.01.201115:10

В кръга на шегата да отбележа, че вече и с албанците се сравняваме.

А скоро ще им дишаме и на тях прахта.

След поколението на ченгетата и доносниците идва поколението на лупмените и идиотите...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.09.2010, 15:46

5 Lara Croft | 18.01.201112:38

Евгени Донев - на повечето хора в тази държава толкова им е омръзнало от беззаконията в тая държава, че не СРС-та, а направо репресии без 100%-ви доказаталества за престъпление биха пожелали.

И честно казано и аз съм безкрайно изнервена от съседи които си тупат одеалата върху главата ми, от минувачи които хвърлят боклуци по улиците, от пиандетата дето се наливат по кварталните градинки, от пушачите които пушат на забранени места, от шофьорите които не спазват правилата...

Тая мизерия в която живеем трябва да се прекрати и начина е един - строг контрол и санкции. Искаме със съседки камери навсякъде - целия квартал където живеем да бъде опасан със техника и жици и денонощно наблюдение. Дори сме склонни да плащаме за това.
И хич не бихме се чувствали по малко свободни. Това няма да донесе никакви промени в поведението на хора които спазват правилата.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.01.2011, 12:17

4 Скапаняк | 18.01.201111:37

Мълчанието е злато. Който много говори бърка.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 31.08.2010, 08:58

3 Евгени Донев | 18.01.201110:25

"2 Dedi
Защо не се опитаме да си отговорим на някои въпроси като:
1.Кому пречи използването на СРС ?
2.Чия "работа" затруднява това използване ?
3.Чии интереси са засегнати от използването на СРС ?
4.Защо немалко хора , в това число и аз нямаме нищо против това да бъдем подслушвани със СРС ?"

Опитвам се да ти отговоря!
1. На мен ми пречи! На мен и на всички нормални, необременени от партийни пристрастия българи, които смятаме, че Цветанов няма място между мен и жена ми, пък дори и между мен и любовницата ми, ако щеш! Когато аз се обаждам на някой от най близките си хора, имам да казвам нещо конкретно на този човек или просто ми се е дощяло да чуя гласа му! Чий чеп търси ухото на Цветанов между нас в случая?! И неговото присътвие не изглежда ли, точно като махленската клюкарка, която се навърта и слухти около нечия входна врата, с надеждата да чуе какво си говорят съседите?! Или пък защо аджеба се карат, ако е дочула разговор на по висок тон!
2. Ничия работа не затрудняват тези сересета!
Контрабандата се вихри, според всички статистики, според всички експертни оценки и според оценката на Европа. Едиствено на работата на правителството навредиха май ....и то не точно сересетата, т.е. не САМО сересетата! Цялата им малоумна политика, цялото им заиграване в налагане на малоумни правила, в ограничаване на права, в нарушаване на всички възможни наши и международни директиви по отношение на човешките права, в крайна сметка ги докараха до там, че сами се отдалечиха на светлинни години от декларираните си основни приоритети! Наритаха ни от Шенген, наритаха ни и от Еврозоната....и си останахме само в Зоната на здрача!....
3. В горния смисъл, засегнати са интересите на всички нас! Освен това, правата за които споменах, са ни гарантирани от Конституцията, от самият закон за сересетата, от всички международни актове, които Бъпгария е подписала. Няма нужда някой да ни разрешава да ги ползваме, тъй като ние вече си ги имаме! И затова, всички опити на милиционерското правителство да ги ограничи са недопустими! И аз кагеторично се съм съгласен с това!
4. Знам, че има хора като теб, които нямат нищо против! Защо е така, аз не мога да знам! Това вие сами си го решавате! Въпрос на личен избор и на морални ценности! Явно, за вас не е страшно, когато някой се опитва да ограничава правата ви! Явно не мислите, че ограничаването на едно право, води след себе си ограничаването на други... Явно за вас няма значение, че родителите ви са умирали или са гнили с години из комунистическите лагери и затвори заради точно тези човешки права! Явно, въпреки че стана безспорно ясно, че сересетата в България се използват ЕДИНСТВЕНО И САМО ЗА ПОЛИТИЧЕСКИ ИГРИ, И НИКОГА ЗА ПЕРДОТВРАТЯВАНЕ И РАЗКРИВАНЕ НА ПРЕСТЪПЛАНИЯ, вие все пак си вярвате на милиционерското правителство, че точно с тези сересета щяло да пребори организираната, пък що не и неорганизираната престъпност..... Така че....едиственото което мога да ти отговоря по т.4 е.....ами толкова ти е акъла.....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.01.2011, 08:52

2 Dedi | 18.01.201108:48

Защо не се опитаме да си отговорим на някои въпроси като:
1.Кому пречи използването на СРС ?
2.Чия "работа" затруднява това използване ?
3.Чии интереси са засегнати от използването на СРС ?
4.Защо немалко хора , в това число и аз нямаме нищо против това да бъдем подслушвани със СРС ?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.10.2010, 22:41

1 неутрална | 17.01.201123:34

Голям срам... Излагаме се пред чужденците Отегчен
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.