Тайното богатство на Владимир Путин | webcafe.bg
Webcafe

Тайното богатство на Владимир Путин

Webcafe.bg, по BBC
26.01.2016, 12:17 (обновена 27.01.2016, 15:51)
владимир путин

Снимка: © Getty Images

ББС разгневи Кремъл с разследването си за тайното богатство на руския президент Владимир Путин. В "Панорама" на британската обществена телевизия за пръв път висшестоящ служител на американската администрация обвини пряко Путин в корупция и злоупотреба с власт.

За пръв път американското правителство излезе с директни обвинения в корупция срещу руския президент Владимир Путин.

"Владимир Путин е корумпиран и това се знае от много, много години", коментира Адам Шубин от Финансовото министерство на САЩ пред "Панорама" на ББС.

Шубин отговаря за обхвата и тежестта на санкциите, които американската администрация налага срещу чуждестранни физически и юридически лица.

"Виждали сме как обогатява своите приятели и близки съюзници чрез държавни активи, докато маргинализира онези, които не смята за приятели. Независимо дали го прави чрез енергийното богатство на Русия или чрез други държавни поръчки, той насочва печалбата към онези, за които вярва, че ще го обслужват, и изключва всички, които не го правят. За мен това е форма на корупция", казва Шубин в интервюто.

САЩ наложи санкции срещу множество високопоставени лица от руския елит през 2014 г., като посочи, че Владимир Путин разполага с тайни инвестиции в енергийния сектор.

До този момент обаче Вашингтон не беше обвинявал директно руския президент в корупция.

Адам Шубин отказва да коментира секретен доклад от ЦРУ от 2007 г., който оценява авоарите на Владимир Путин на близо 40 млрд. долара, но заявява, че руският президент разполага с огромно лично богатство.

"Формално, той получава държавна заплата в размер на около 110 000 долара на година. Това обаче не отговаря на реалното му състояние, той има дългогодишна подготовка и практика по укриване на фактическото си имущество", казва още Шубин.

Кремъл излезе с гневна реакция срещу всички обвинения в корупция срещу Путин.

"Съдържанието на този материал на ББС е чиста измислица и клевета, което няма никакви основания", заяви днес говорителят на Путин Дмитрий Песков пред журналисти в Москва.

Песков поиска от американското Финансово министерство преки доказателства за корупцията на Путин.

"Ако те оставят подобни официални заявления без доказателства, това хвърля петно върху репутацията на цялата институция", продължи прессекретартят на президента.

По думите му - администрацията на САЩ вече е задължена да предостави конкретни данни и да докаже, че изявленията на Адам Шубин не са "голословна клевета".

Разследването на ББС за тайното богатство на Путин цитира и един от бившите приближени на руския президент - Дмитрий Скарга, бивш директор на държавната корабна компания Совкомфлот, който заявява, че лично е надзиравал трансфера на яхта за 35 милиона долара, предназначена за Владимир Путин.

Скарга твърди, че 57-метровата яхта "Олимпия" е подарена на Путин от олигарха Роман Абрамович.

"Факт е, че посредством свой служител г-н Абрамович прехвърли яхта на г-н Путин", казва Скарга. "Аз лично бяха на борда на яхтата в края на март 2002 г. в Амстердам. Там се намираше и представител на г-н Абрамович, който каза, че Роман е собственик на яхтата".

Скарга твърди, че впоследствие "Олимпия" е преминала под контрола на руския президент чрез офшорна компания. След това той лично се е занимавал с обгрижването на яхтата на Путин, като е подготвил доклад за оперативните разходи по поддръжката й.

"Яхтата беше поддържана за сметка на държавния бюджет", казва още той.

Скарга твърди, че яхтата е пазена в тайна, защото принадлежи лично на Путин, а не на държавата.

Адвокатите на Роман Абрамович отричат твърденията на Скарга пред "Панорама" и ги определят като "спекулации и слухове".

Говорителят на Путин Дмитрий Песков коментира пред ББС, че "нито един от тези въпроси не заслужава отговор, тъй като твърденията са чиста измислица".

"Аз знам, че президентът не притежава яхта. Това го знам", каза днес Песков на специалната си пресконференция.

Самият говорител на Путин обаче беше въвлечен в скандал със съмнения в необяснимо богатство.

В деня на сватбата си с бившата гимнастичка Татяна Навка, Дмитрий Песков се появи с луксозен часовник Richard Mille RM 52-01, ексклузивна серия от общо 30 броя, чиято цена варира между 600 000 и 1 400 000 долара.

Песков и Навка наеха за сватбеното си пътешествие яхтата Maltese Falcon, чийто наем струва 385 000 евро на седмица (без разходите за храна). Като се имат предвид официалните годишни доходи на Песков, се оказва, че той би трябвало да е похарчил заплатата си за 3 години само за да прекара 7 дни на борда на яхтата.

Oще: владимир путин  путин  сащ  секретен доклад на цру  тайното богатство на владимир путин  цру  яхтата на владимир путин 


Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

78 deowin | 02.02.201620:40

Разбира се, че не те интересува.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

77 Rodrigo Diaz de Vivar | 02.02.201620:25

Не, но не ме и интересува.
Много щастлив
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

76 deowin | 02.02.201617:58

>ти се изживяваш като духовен водач

Защото се опитвам да покажа до къде водят определени мисловни модели?
Ако докторът ти ти каже, че ако продължиш да пиеш по литър ракия на ден, вероятно ще си докараш цироза, и той ли би се изживявал като духовен водач?
Апропо, какво значение има като какъв се изживявам относно верността на това, което казвам? Отговорът, който ми хрумва, е че ти всъщност изобщо не се интересуваш от това, а от изграждането на някакъв негативен образ за мен, за да се чувстваш по-добре за неудобните истини, които казвам.

>колеги до мен, потомствени военни

Питаш военни относно начина на изразяване на някого?
Защото това им е сферата на експертност?
Честно, военни?..
Ако за теб мнението на военни (при това "потомствени" - какво, квалификациите на военните с сферата на реториката се предават генетично ли?) относно човек, за когото те знаят дори по-малко от теб (а ти не знаеш практически нищо), е меродавно, то това говори кристално ясно за теб и типа човек, който си. Конкретно, изглежда вероятно да би питал и повярвал дори на боклукчията си, стига да получиш отговора, който искаш. Знаеш ли как се нарича това?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

75 Rodrigo Diaz de Vivar | 02.02.201603:49

@deowin
"...като целта е да посоча на другите хора до къде води сляпа вяра..."

Оу, ти се изживяваш като духовен водач... не знаех. Извинете.
Смее се

@deowin
"Реториката ми не би се променила по никакъв начин..."
Понеже преведох току що на колеги до мен, потомствени военни, това което си написал... не знам защо, но определиха, че се изразяваш като гадженце. Няма да посочвам точната дума, която използваха, чисто американска, за да не се обидиш.
Виж колко съм учтив. Имай предвид, че не съм отварял приказка за половинката ти.

И един от тях отбелязва, че грешиш. Твоето е писане, изразяване, добро или лошо, не го е квалифицирал.
А по дефиниция реториката [като действие] е изкуство, дарба. Не само да си чешеш езика.
Да говориш достатъчно дълго добре, и най-важното да си безспорно убедителен.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

74 deowin | 01.02.201617:58

>"разборът" ще бъде направен от теб, което го прави субективен

Това е все едно да кажеш, че ако аз сметна колко е 2+2, то отговорът би бил субективен.
Съществуват всевъзможни добре дефинирани обективни метрики, които се отнасят към конструкции от човешки езици. Ако аз прилагам такава научна методология, това не прави резултатите ми субективни, защото, по дефиниция, кой прилага научен метод няма отношение към резултата, точно както как е получена една молекула няма отношение към физичните и химичните й свойства.

>акцентираш върху многословен разбор на качествата на опонента ти.

Удобна заблуда, за все пак заблуда.
Акцентирам върху верността на нещата, които говорите, и предпоставките да си ги въобразявате, като целта е да посоча на другите хора до къде води сляпа вяра в бетонирани предразсъдъци и съзнателен избирателен отказ от рационално мислене когато е по-удобно.
Вашите личности не ме интересуват и не биха могли да ме интересуват, качествата ви са единствено важни като лош пример, към който обръщам внимание, за която цел няма абсолютно никакво значение кои точно сте вие. Когато казвам "Rodrigo", това за мен е просто етикет, удобна дума, с която назовавам наблюдаемо природно явление. Това, че ти го взимаш лично, не би могло да ме касае по-малко, и няма никакво значение за това, което казвам.
Реториката ми не би се променила по никакъв начин ако се окаже, че ти си всъщност куче зад клавиатурата. Затова и не питам кой си, какъв си, и прочие - не ме касае и не би могло да ме касае.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2015, 17:55

73 SamVaims | 01.02.201615:40

МАКО
>Когато темата на статията е "тайното богатство на Путин", а ти, помолен за коментар на твърденията в текста, предпочиташ да коментираш в горецитирания стил, изводът може да е само един - имаш някакъв проблем...
Може и да си прав - повечето хора имат поне един проблем, така че не ти отива да се правиш на психолог. Една значителна част от населението там (около 1 %) живеят доста добре и поддържат западен стандарт на живот. В Москва е една от най- големите концентрации на БМВ-та, Мерцедеси, Лексуси, Бугати, Ролс- Ройс и т.н. марки за цяла Европа.
Снимките, които ще постна по-долу са за хората желаещи да видят начина на живот на останалите 99% от руското население.
http://4.bp.blogspot.com/_x8jU1XFdoJ0/R-T-gahYiyI/AAAAAAAACQc/L-QIFdqGIjQ/s1600/01.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_x8jU1XFdoJ0/R-T-V6hYiwI/AAAAAAAACQM/lCUtLmHDiqc/s1600/04.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_x8jU1XFdoJ0/R-T-bKhYixI/AAAAAAAACQU/bh-TWNw6meU/s1600/03.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_x8jU1XFdoJ0/R7pCqbW639I/AAAAAAAAB9o/cj3DDzDkKoI/s1600/20020412kid0009.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_x8jU1XFdoJ0/R7pCLLW638I/AAAAAAAAB9g/u_f2jgyjaas/s1600/20020412kid0005.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_x8jU1XFdoJ0/RqxjVB9W7wI/AAAAAAAABCo/ZoUPx1M2vn0/s1600/IMG_6365.jpg
http://photos1.blogger.com/x/blogger/7724/2581/1600/511985/rzhev002.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_x8jU1XFdoJ0/R7pAmrW637I/AAAAAAAAB9Y/yNr06T9tXUw/s1600/20020412kid0001.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_x8jU1XFdoJ0/RqCiaiExEBI/AAAAAAAAA_o/ZYHYEKmPgkM/s1600/04.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_x8jU1XFdoJ0/R8hbJMkIJeI/AAAAAAAACGo/fJUcCx7WVMU/s1600/piter_drag.jpg
Имам и още много фото материали но ми писна да копирам. Ако някой се интересува ще приложа допълнително снимки от болници и инфраструктура. Добре е да се разбере, че това са снимки от Русия, която се радва на мир, спокойствие и просперитет. Трудно ми е да си представя как ще изглежда Русия във война, особено във война със САЩ.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.02.2015, 15:00

72 Mako | 30.01.201610:48

SamVaims | 29.01.201622:56
предпочитам да комуникирам с естети и политически ориентирани личности, а не с гнидава русофилска паплач
*******************************

Уауууу, обожавам милиционерите с афинитет към общуване с естети: след като се наобщуват хубавичко, те винаги стигат до политически правилно ориентираната идея за гнидавата паплач, независимо каква е тя - русофилска, американофилска или която и да е друга. Прости особености на облагороденото мислене в милиционерския му вариант!
Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.01.2012, 18:03

71 паяка | 30.01.201610:08

Бичи, това с по-голямото и по-малкото - добре, ама кльомбите е нововъведение, шъ знайш. Отдавна толкова уникален Павлик Морозов не е изправял гърди мъжки пълни с въшки срещу цялото пейзанско народонаселение.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 23.09.2013, 21:48

70 GETI | 29.01.201623:54

хехехе,литературният герой на Пратчет май,надушва всеки скрит "враг" от раз..
добре де, добре
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.04.2014, 23:55

69 Dox | 29.01.201623:42

Господин Сам Ваймс,
Искрено благодаря за информацията относно въпросния литературен герой! За съжаление, нищо не съм чел от Пратчет, но допускам, че любимият Ви герой съответства на Вашата особа.

Започнахте обещаващо в коментар 54, господине, но, да Ви кажа, грубо, много грубо в коментар 57 и 62! Досущ като добре подпийнал в кръчмата дебил, както сам се изразявате в № 54.

В коментар 60 ме питате дали ви казвам това, което цитирате. Ами, ... да господине. Да! Точно това Ви казвам и се учудвам, че питате. Не смея и да помисля, че в случая имате нужда от преводач.
Освен това, господин Сам Ваймс, леко се постреснах от обръщението Ви на "ти". В подобни случаи рефлекторно се дистанцирам от изправилата се срещу мен особа, но ..... нищо. Приемете го като мой чисто човешки недостатък.

А коментар 64 господин Сам Ваймс, според мен е писан с една единствена цел - да потвърдите всичко, което Роуан е писал за Вас в коментара си под №58, казано още - Ваша рентгенова снимка.

Пред вид гореизложеното, господин Сам Ваймс, мисля че са налице всички основания Свинския да остане недоволен от Вашия дебют. Също така се осмелявам да насоча вниманието Ви към вероятността от регресивни финансови претенции към височайшата Ви особа от страна на Свинския.

Искрено Ваш
Подпис /Не се чете/
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.