История на най-тежките инциденти с Airbus А320 | webcafe.bg
Webcafe

История на най-тежките инциденти с Airbus А320

Webcafe.bg, по Le Figaro 24.03.2015, 16:05 (обновена 25.03.2015, 13:09)
през 2009 г. полет 1549 на us airways "кацна" в река хъдзън в ню йорк след сблъсък с ято птици, повредили двигателите на самолета

Снимка: © Getty Images

През 2009 г. полет 1549 на US Airways "кацна" в река Хъдзън в Ню Йорк след сблъсък с ято птици, повредили двигателите на самолета. Всички 155 души на борда успяха да се спасят, а петима души получиха сериозни травми.

Катастрофата на 24-годишния Airbus на германската авиокомпания Germanwings не е първият голям инцидент с машини от серията А320 на европейския самолетен производител.

A320, произведен за първи път през 1988 г., е първият граждански самолет, който използва електродистанционна система за управление (fly-by-wire), за разлика от дотогавашния хидравличен контрол. Новата технология тогава предизвиква разделение сред служителите на авиокомпаниите, тъй като намалява броя на пилотите, нужни за управлението на машината, от трима на двама души.

Технологията подобрява ефективността и сигурността на самолета, освен това намалява тежестта на машината. В същото време, за разлика от Boeing 777, които използват същия механизъм, моделите на Airbus не позволяват връщане в режим на ръчно управление.

Още първите 5 години след пускането на А320 в експлоатация статистиката отчита четири фатални инцидента. Първата катастрофа се случва на летището Mulhouse Habsheim във Франция през 1988 г., когато самолетът прелита прекалено ниско по време на демонстративен полет. Вследствие на инцидента умират трима души.

Втората катастрофа се случва през февруари 1990 г. при неуспешно кацане на летището в Бенгалуру в Индия, като при падането на самолета умират 92 души. Третият инцидент следва две годни по-късно, през февруари 1992 г., отново при неуспешно кацане в близост до Страсбург (87 жертви).

На 14 септември 1993 г. самолет Airbus A320 на Lufthansa се подпалва малко след кацането си на летището във Варшава (2 жертви и 54 ранени).

Инцидентите спират до 2000 г., когато в Бахрейн самолет A320 на Gulf Air прави неуспешен опит да се приземи, а вследствие на инцидента умират 143 души.

През май 2006 г. машина на арменския национален превозвач Armavia се разбива в Черно море при полет от Ереван до Сочи, след като прави опит да кацне при лоша видимост (113 жертви).

Следващият инцидент се случва през 2007 г., когато самолет на бразилската авиокомпания TAM излиза от пистата в Сао Паоло и се сблъсква в сграда на летището. Вследствие на инцидента умират 187 души на борда на Airbus A320, плюс 12 жертви в сградата).

През ноември 2008 г. самолет на Air New Zealand се разбива в Средиземно море по време на изпитателен полет, като умират 7 души на борда на машината. Две години по-късно самолет A321 на пакистанските авиолинии Air Blue пада в близост до Исламабад при лоша видимост (152 жертви).

Последният фатален инцидент със самолет от серията А320 се случи на 28 декември 2014 г., когато машина на AirAsia се разби в морето край Ява. При катастрофата загинаха 162 души, а разследването на причините за инцидента продължава и до днес.

А320 се нарежда на второ място по брой продажби в света след основния си конкурент Боинг 737.

Oще: a320  airbus  авиокомпания  боинг  електродистанционна система за управление  жертви  инциденти  история  катастрофа  кататрофа  ранени  самолет  самолетна катастрофа  статистика  франция  хидравличен контрол 


Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 11.05.2010, 18:26

1 Крив Макарон | 25.03.201510:33

Полет 1549 на US Airways показа, че самолетите са универсално средство за пътуване по въздух и вода.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.