Този път Google няма да изпусне "златната гъска" | webcafe.bg
Webcafe

Този път Google няма да изпусне "златната гъска"

Webcafe по New York Times
06.12.2017, 14:59 (обновена 07.12.2017, 14:46)
google shopping

Снимка: © Getty Images

Google пропусна възхода на интернет в Китай, но сега компанията е твърдно решена да не прави същата грешка в Индия.

Всеки месец около 4 милиона повече индийци влизат в интернет. Сред тях е и 35-годишната шивачка Манжу, която получава своя първи телефон с интернет едва преди седмица.

Тя е толкова развълнувана от сблъсъка си с YouTube, че за отрицателно време изчерпва предплатените си мегабайти интернет и за остатъка от месеца ще трябва да ползва връзка на изключително бавна скорост - нещо, което всеки от нас вече е преживявал. Затова и когато служител на Google идва да я посети малко след това, тя му казва, че всичко е приключило твърде бързо.

Google пропусна възхода на интернет в Китай, но сега компанията е твърдо решена да не прави същата грешка в Индия.

Тя е накарала някои от най-добрите си разработчици, дизайнери и изследователи да разберат как да адаптират или напълно да преосмислят продукти като YouTube, за да обслужват нуждите на потребителите в Индия, по-голямата част от които използват мобилен интернет с по-скромен бюджет, но с големи амбиции.

Много от най-големите световни технологични гиганти се конкурират с местни компании като Reliance, Flipkart и Paytm, за да спечелят лоялността на потребителите. С 1,3 милиарда души, около 1/3 от които са онлайн в момента, Индия има огромен пазарен потенциал.

Затова и Google съсредоточава усилия за превземането на индийския пазар. Наскоро компанията представи своя най-амбициозен, фокусиран изцяло върху страната продукт досега - нова версия на операционната система Android и свързани приложения, предназначени за смартфони от нисък клас.

"Трябва да разберем как да изградим подходящите продукти за тях. Това е много висок приоритет за Google", каза Цезар Сенгупта, вицепрезидентът на Google, ръководещ Next Billion Users - екип, посветен на създаването на продукти за нововъзникващи пазари като Индия, Бразилия и Индонезия.

Много от новите индийски потребители имат по-стари телефони, което пречи на това да използват определени приложения или да съхраняват големи файлове като видеоклипове и т.н.

Тарифните им планове за интернет са с ограничени мегабайти и макар в момента войната между различните телекоми да е довела до спад в цените на услугите, все още голяма част от клиентите не могат да си позволят план с повече безплатни мегабайти интернет.

Софтуерът и приложенията на Google за Android като браузъра Chrome, Google Maps и YouTube, са включени директно като приложения в повечето смартфони. Но Facebook също така прави продукти, които се стремят към вниманието на индийските потребители и рекламодатели.

На практика WhatsApp, Facebook и Instagram - всички продукти на Facebook - се класират в топ 6 на най-използваните приложения, показват данните на App Annie, които измерват как индианците прекарват времето си онлайн.

Според Арджун Вишванатан, отговорен директор за новите технологии IDC Индия, търсачката, основната сила на Google, "не е толкова важна за индийците от културна гледна точка".

За сметка на това по негови думи силните страни на технологичния гигант са способността да предоставя проста и достоверна информация, без да изисква твърде много от потребителите, както и възможността да използва техните данни за подобряване на собствените си услуги.

Google обслужва индийския пазар още от създаването на компанията, но едва след като роденият в страната Сундар Пичай стана изпълнителен директор на компанията, тя се обърна сериозно към адаптиране и развиване на продукти изцяло насочени към Индия.

През последните няколко месеца екипът на Пичай лансира няколко нови продукта, сред които Tez - приложение за плащания, и Datally - приложение за спестяване на данни.

Съвсем наскоро Google обяви, че приложението за навигация Google Maps ще предложи упътвания за шофиране за мотоциклети и скутери, които са сред най-предпочитаните транспортни средства в страната.

Цялата работа е подкрепена от задълбочените изследователски усилия на Google в Индия и други развиващи се страни, които целят да проучат как хората наистина използват телефоните си, какви нужди не са удовлетворени и как се възприемат приложенията на компанията.

Datally е продукт на именно такова изследване. Когато потребител го отвори, то показва какво количество мобилни данни са употребени досега (за деня, седмицата или месеца). То също така показва кои приложения използват данни и позволява потребителите да ги блокират временно. Отскоро също така Datally има и нова функция за намиране на близки Wi-Fi горещи точки.

За потребители като шивачката Манжу подобни приложения наистина помагат, за да се справят с ограничения мобилен интернет. А доволният потребител е това, което всяка компания иска.

Oще: google  индия  мобилен интернет  мобилни планове  нови технологии  приложения  сундар пичай  технологии  услуги 


Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 26.04.2017, 14:26

1 кървавица | 06.12.201718:40

аба дайте им по един синтезатор и на пазара да свирят музика... уааа
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.