От Лондон до Ню Йорк за 3 часа? Защо не | webcafe.bg
Webcafe

От Лондон до Ню Йорк за 3 часа? Защо не

Webcafe по Guardian 16.11.2016, 18:02 (обновена 17.11.2016, 16:05)

1 от 4 снимки Назад Напред

Свръхзвуков самолет

Снимка: © Boom

XB-1 ще се казва "Baby Boom" и се очаква да бъде най-бързият самолет от гражданската авиация. Първият полет ще бъде през 2023 година.

Три часа и половина от Лондон до Ню Йорк? След края на Concorde, чиито цени бяха непоносимо високи, идеята за свръхзвуков пътнически самолет отново се възроди. Този път от самолетния магнат сър Ричард Брансън, основател на компанията Virgin Group, който иска да създаде хем бързо пътуване, хем на ниски цени.

Идеята е полетът на свръхзвуковия самолет на не струва повече от 5 000 долара.

XB-1 ще се казва "Baby Boom" и се очаква да бъде най-бързият самолет от гражданската авиация. Първият полет ще бъде през 2023 година.

Новата машина ще се движи със скорост 2,2 по числото на Маx или 2335 километра в час. Това е десет процента по-бързо от скоростта на Конкорд, която беше 2 по числото на Маx и два пъти и половина повече от другите самолети. Скоростта на звука се измерва като Маx 1.

Новите самолети ще могат да превозват по 40 пътника.

Boeing и Lockheed Martin също разработват собствени свръхзвукови самолети, но Virgin and Boom се надяват да бият конкуренцията, защото техният самолет ще използва съществуваща технология, която вече има нужните разрешения.

Милиардерът Брансън казва, че неговата компания ще помогне на стартъпа Boom за построяването на ново поколение свръхзвукови самолети. Така ще има нечувано кратки презокеански полети, особено след като Concorde излязоха от играта.

Космическите и самолетни иновации и развитието на високоскоростните пътнически полети отдавна са страст на Брансън. Той уверява, че като космически иноватор за Virgin Galactic е повече от естествено да работи с Boom.

„Първите десет самолета, произведени от Boom ще бъдат наши. А посредством фабриките на
Virgin Galactic, космическата компания ще помогне за двигателите и изработването, ще направим заедно и тестовете на полетите, както и другите нужни операции" - казва Брансън.

Тестовите полети ще започнат в Южна Калифорния. Ако плановете се изпълнят, Boom ще залети 20 години след като British Airways и Air France спряха Concorde.

Boom се надяват, че ще успеят, там където Concorde се провали, заради по-напредналата технология и по-леките материали. По тази причина и билетите ще бъдат по-евтини.

„Шейсет години след зората на ерата на реактивните самолети, ние все още летим със скоростта от шейсетте години на 20 век. Създателите на Concorde нямаха технологии, за да създадат суперзвуково пътуване, което да е на разумни цени, но сега ние можем." - твърди изпълнителния директор на Boom Блейк Шол.

Шол казва, че билетите ще струват колкото билетите до САЩ в бизнес класа. „Всеки ще предпочете да стигне за половината време, отколкото да пие малко безплатно шампанско. Вече това няма да бъде опция само за богаташи. Пазарът е огромен и границите са много разтегливи" - обяснява.

Самолетът на Boom ще бъде само с 45 или 50 места, за разлика от Concorde, които бяха между 92 и 128.

Според Boom нуждата от суперзвукови полети на достъпни цени може да отвори пазар за 100 милиарда долара. Техните самолети биха могли да обслужват 500 дестинации, но в началото ще бъдат концентрирани върху маршрутите: от Лондон до Ню Йорк, от Сан Франциско до Токио и от Лос Анджелис до Сидни.

За момента бизнесмените отказват да обявят колко пари са налели в това приключение, но със сигурност десетки известни фирми от Силициевата долина са инвестирали в начинанието.

„Започнах това, защото ми беше мъчно, че никога не съм летял с Concorde. Аз чаках, но никой не го правеше и затова реших да го направя аз. Целта ми е хората да могат да пътуват навсякъде по света за пет часа на цена от 100 долара. За да стане възможно това, трябва да напредне енергийната ефективност и горивата, но лека-полека пътуванията със свръхзвукови самолети ще бъдат достъпни за всички" - казва Шол.

Oще: baby boom  boeing и lockheed martin  boom  concorde  virgin group  xb-1  ричард брансън  свръхзвуков самолет 


Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 30.11.2011, 18:21

8 VladTepesKing | 17.11.201614:59

Абсурд билетите да са колкото стандартна бизнес класа - при такава скорост корпусът трябва да издържи на сериозно нагряване съответно се оскъпява, също така разходът на гориво неизбежно е висок поради голямото съпротивление и сгъстяването на въздуха отпред. Чуди се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.12.2013, 17:24

7 Dear Ivan | 17.11.201611:47

1Sion1, тая е друга долина, известна е още като Долината на циците Усмивка
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.12.2013, 17:24

6 Dear Ivan | 17.11.201611:45

Имах един много близък приятел, който винаги добавяше: "върху три цяло и четиринайсет" Усмивка
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.04.2015, 09:06

5 Pongo76 | 17.11.201610:50

И аз четох до числото на "Макс" и Мориц. Фейл, пълен фейл.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2013, 19:18

4 Nikkor | 17.11.201610:07

Майтапа настрана, но се твърди че днес самолетите летят по-бавно токолкото през 70-те, с цел икономия на гориво. Та имаше нещо на тая тема в Yahoo, доста по-подробно разказано.
И все пак колкото и по-евтино да е в сравнение с Конкорд...пак ще е доста по-скъпо отколкото със обикновен реактивен самолет. Наоми Кембъл може да е взимала Конкорд до Европа и обратно до САЩ както ние вземаме такси до гарата и обратно, но...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.09.2014, 23:41

3 1Sion1 | 17.11.201600:34

Силициевата долина.Не Силиконовата.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.03.2014, 11:14

2 prqkor | 16.11.201623:07

Това е един доста стар самолет , може би е на над 40 години.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.03.2016, 15:29

1 FBInspector | 16.11.201622:00

https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Число_на_Мах
Число на Мах, толкова ли е трудно Идея
   

оценка

+1 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.