IT мениджърът, който живее като рицар | webcafe.bg
Webcafe

IT мениджърът, който живее като рицар

Webcafe
15.05.2017, 19:37 (обновена 17.05.2017, 12:27)

1 от 3 снимки Назад Напред

джейсън кингсли

Снимка: © Twitter

Джейсън Кингсли - собственик на компания за видео игри, рицар по душа

Той е на 53 години, има добре платен и успешен бизнес но предпочита да отделя цялото си свободно време за твърде рядко, скъпо и опасно "хоби".

Само един комплект от екипировката му струва 25 000 паунда, притежава конюшня с 13 жребци, за чиито грижи отделя по два часа сутрин и вечер всеки ден - и всъщност може да си го позволи като изпълнителен директор на компания с годишен оборот над 25 милиона паунда.

Джейсън Кингсли не е професионален каскадьор, а създател на студиото Rebellion Developments, което стои зад популярни видео-игри като Sniper Elite и Rogue Trooper. През последните 17 години компанията му придобива и култовото британско издателство за комикси 2000 AD и едновременно с това публикува романи.

Истинската "мания" на Кингсли обаче не са нито информационните технологии, нито книжният бизнес, а... рицарските турнири. Всъщност - те са само част от убеждението му, че уважаващият себе си човек трябва да живее според трите принципа на моралния кодекс на рицарите - смелост, честност и доброта.

Всяка година Джейсън Кингсли участва в десетина рицарски турнира, в което се съревновава срещу "съмишленици". Хванал в ръка почти 4-метрово копие със стоманен връх, той язди коня си с около 30 км/ч срещу противника си, който препуска към него със също толкова голяма решимост да го събори.

Ако ви удари копието му, ще усетите ефекта на сблъсък в тухлена стена със скорост от 60 км/ч.

Фатални случаи не липсват, но са по-скоро изключние - при всички тях върха на пиката попада в цепката на рицарския шлем на състезателя.

"Има някои смъртни случаи на рицарски турнири. Но обикновено те са причинени от липса на опит, неподходящо предпазно оборудване и много лош късмет - взети заедно", казва Джейсън Кингсли в интервю за Би Би Си.

Страстта на Кингсли по средновековните герои започва още преди десетилетия. Двамата с брат му обичат ролевите игри, като се вживяват в образите на герои, рицари или магьосници. Взаимодействията между героите се определят с хвърляне на зарове; пак на случаен принцип, определян от зара, се развива и сюжетът.

По-късно той започва да пише книги-игри, в които читателят решава как ще се развие сюжетът, като има много възможности за избор.

По време на следването си в Оксфордския университет, двамата братя се захващат с разработка и програмиране на компютърни игри като хоби. След завършването основават Rebellion, когато виждат потенциала в пазара.

"Всъщност беше просто наивност и ентусиазъм, но си мисля, че това е доста добра причина за стартиране на бизнес, защото е много по-лесно да бъдеш успешен, ако обичаш това, което правиш", казва той.

Докато работят върху многобройни демо игри, Rebellion постигат първия си голям пробив през 1993, когато печелят договор от тогавашния гигант в бизнеса с видео-игри Atari за разработката на Alien vs Predator. Играта става хит, а съдбата на братята Кингсли е предопределена. Почти 25 години по-късно компанията вече се концентрира върху създаването и дистрибуцията на собствен материал.

Междувременно разширяват бизнеса си, като купуват комикс-издателството 2000 AD - създателите на "Съдия Дред". Кингсли преценява, че е важно компанията да бъде притежавана и развивана от британци, които познават добре културното наследство, с което разполагат.

Да използваш богатството си, за да не се оставяш по течението, е принцип, който печели уважението както на феновете, така и на професионалистите в бранша.

"В бизнеса нуждата от смелост е очевидна; тя дава възможността да атакуваш и да се възползваш от шанса си, и да правиш най-доброто, на което си способен. Смелостта е задължителен компонент от лидерството", казва Джейсън Кингсли, като прави препратка към рицарския морал.

На второ място, той поставя честността - не да съобщаваш тайните си на всички, а да постъпваш коректно спрямо останалите хора.

"Опитвам се не да извлека най-голямата изгода за себе си, а да направя така, че сделката да е изгодна и за двете страни. Ако другият печели, би бил по-склонен да се върне и да работи с мен отново", посочва той.

Добротата? Това е просто потребността да се отнасяш уважително с хората.

Oще: sniper elite  видео игри  джейсън кингсли  книга игра  компютърни игри  рицар  ролеви игри  средновековие 


Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.