Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Купиха ли си братята Кох малко TIME

Купиха ли си братята Кох малко TIME Снимка: Getty

Meredith Corp. е напът да купи Time Inc. в сделка на обща стойност 2,8 милиарда долара.

Така Meredith - телевизионна компания и издател, ще придобие всички брандове на Time Inc., сред които списание TIME, Entertainment Weekly, People, Sports Illustrated, NME, Fortune, Money и много други.

Гордите купувачи оповестиха новината още в неделя вечерта.

По-интересната част от сделката обаче е фактът, че тя става реалност, благодарение на филиал на Koch Industries - компанията, оглавена от братята милиардери Чарлс и Дейвид Кох.

В официално съобщение от Meredith разкриват, че сделката за покупко-продажбата е одобрена от бордовете на директорите и на двете фирми. Очаква се тя да стане реалност през първото тримесечие на 2018 г.

За целта Meredith ще платят по 18,50 долара за акция. Това е с 46% повече от крайната цена на акциите на Time Inc. на 15 ноември, когато се появи и информацията за голямата сделка, пише Variety.

Официалното съобщение, естествено, е изпълнено с оптимизъм. Изпълнителният директор на Meredith Стивън Лейси набляга на това, че двете компании заедно ще достигат до повече от 200 милиона потребители.

След разширението, компанията ще генерира около 4,8 милиарда долара и ще има приходи от 800 милиона. Очаква се още между 400 и 500 милиона да бъдат спестени само през първите две години след сделката.

„Създаваме и мощен бизнес в сферата на дигиталните медии със 170 милиона уникални посетители на месец само от Щатите и над 10 милиарда гледания на видео всяка година. По този начин ще затвърдим лидерската позиция на Meredith що се отнася до достъпа до милениълите“, посочва Лейси.

Но отвъд цифрите лежат и интересите.

Поредната инвестиция на братята Кох

Покупката на Time Inc. е осъществена с помощта на 650 милиона долара, осигурени от Koch Equity Development (KED). Това е филиал за инвестиции на Koch Industries - индустриалния конгломерат, занимаващ се най-вече с бизнеса с горива.

Според представителите на Meredith, KED, а оттам и братята Кох, няма да получат място в борда на директорите и „няма да има влияние върху управленческата и редакторска политики“ на компанията.

Дейвид и Чарлс Кох се "радват" на спорна слава. Причината са стотиците милиони долари, които те редовно наливат в кампаниите на политически кандидати и каузи, повечето от които – консервативни.

Според някои двамата са похарчили почти един милиард долара по време на целия изборен цикъл в САЩ през 2016 г. в подкрепа за кандидати на републиканците.

Има спекулации, че братята целят да разнообразят инвестициите си като са се насочили към медиите, за да могат да се сдобият с по-голямо влияние в оформянето на общественото мнение. Особено по теми като данъците и промените в климата.

Краят на TIME?

Много хора не са такива оптимисти за бъдещето на Time Inc. и нейните брандове, особено за това, което очаква списание TIME.

Според Джо Носера от Bloomberg списанието няма да оцелее дълго или поне не по начина, по който "лоялните му читатели го познават".

Той споделя, че вече има слухове, че издаването на TIME ще бъде преустановено и предполага, че същото ще сподели и изданията Money и Fortune. Причината според него е, че "нито едно от тях не печели пари".

Бившият главен редактор на TIME Рик Стенгъл също е песимист. В периода, в който е бил начело на TIME, той е помогнал на изданието отново да стъпи на крака и да си върне част от читателите.

Според Стенгъл основателят на TIME Хенри Лус ще определи продажбата на Time Inc. на Meredith Corp. „като отстъпление, а не победа“. Бившият редактор признава, че Time Inc. е имала нужда от Meredith.

“Но истината е, че ръководството на Time Inc. и Time Warner спомогна да се стигне дотук, тъй като не инвестираха в списанията, а просто събираха приходите от тях“, коментира Стенгъл.

Разказва, че през всяка една от седемте години, в които е бил редактор, той е искал пари за инвестиции в дигалните и нови медии. Всяка година обаче му било отказвано.

„Трудно е да си представим, че братята Кох инвестират в TIME, за да изкарват пари от него. Това няма да е много умна инвестиция. Страхувам се, че те инвестират в него, за да се сдобият с платформа за крайните си възгледи. Да, основателят на TIME беше републиканец, но по критериите на братята Кох, той би бил пламенен либерал“, коментира Стенгъл.

CNN съобщава, че след новината за покупко-продажбата са се провели срещи между служителите и ръководството на Time Inc. Изпълнителният директор на компанията Рич Батиста е бил попитан от служител кои от изданията на компанията ще оцелеят след като Meredith поемат контрола.

Батиста е отговорил, че новите собственици ще "извършат изчерпателен преглед“ и ще решат „кое според тях има смисъл да бъде продължено".

От Meredith са потвърдили пред CNN, че ще бъде направена оценка на портфолиото и на двете компании преди да бъдат взети някакви решения.

Един от служителите е попитал Батиста и за инвестицията на братята Кох - защо биха дали 600 милиона долара за компания, ако нямат намерение да влияят на журналистите.

Отговорът на изпълнителния директор на Time Inc.? Че не може да спекулира за причините за това решение на братята. След това цитира официалната позиция на Meridith - че братята Кох няма да са част от борда на директорите и няма да имат влияние в управлението и редакторската политика на изданията на Time Inc.

Времената се менят

Като част от сделката, изпълнителният директор на Time Inc. Рич Батиста ще освободи поста си след нейното приключване. Той е на позицията от септември 2016 г. Батиста вече заяви, че е „горд с постигнатото“ и благодари на екипите в компанията за положения труд.

Сделката между Meredith и Time Inc. е обсъждана от представители на двете компании няколко пъти през последните години, но без да бъде постигнато съгласие.

Сега постигнатото споразумение става факт в момент, в който хартиените издания на Time Inc. се борят да запазят читателите и рекламодателите си.

По-рано този месец от компанията посочиха, че приходите им са намалели с 9 процента за третото тримесечие на 2017 г. в сравнение със същия период на миналата година. Приходите от реклама падат с 12 процента.

Дали това ще се промени и дали изобщо TIME и другите популярни брандове ще оцелеят, ще стане ясно едва след сделката.

 

Най-четените