AdCafe

Рекламите, които опитват да откажат пушачите със съчувствие, а не страх

AdCafe
16.04.2018, 14:53 (обновена 17.04.2018, 11:24)

Борбата с тютюнопушенето е проблем не само в България, но и по света. У нас обаче две стъпки напред често биват последвани от поне една назад. Все пак стана ясно, че НФСБ на Валери Симеонов иска промяна в Закона за здравето, която частично ще върне пушенето на обществени места.

Същевременно отвъд Океана търсят нови подходи за това как да помогнат на повече хора да се откажат от вредния навик. Пример за това е новата рекламна кампания против тютюнопушенето в американския щат Флорида, дело на агенцията Alma.

Често в подобни ситуации се разчита на това да се всее страх в сърцата на пушачите. Зловещите картинки и послания по кутиите с цигари в България са пример за това.

В кампанията на Alma обаче подходът е различен – проява на уважение към личността на пушача и едва ли не документален разказ за няколко души, които съзнават, че са пристрастени към тютюна и се борят с тази своя слабост.

Героите на тези клипове знаят, че пушенето е опасно, скъпо и че с цигарите си те се превръщат в лош пример за подражание за децата си. Знаят и че трябва да се откажат от вредния си навик.

Кампанията е насочена към селските общности на Флорида и е част от дейнсотта на създадената през 2007-а програма за превенция на тютюнопушенето Tobacco Free Florida. Оказва се, че пушачите сред населението в селските райони са с 33 процента повече от тези в останалите части на щата.

Видеоклиповете са с дължина 2 минути и половина и представят на гледащия ги обикновени хора – пушачи, които често са работещи родители и са поставени под сериозен финансов стрес. Пред камерата те признават физическата и финансова тежест, която представлява навикът им.

„Уморих се да не мога да дишам. Уморих се да харча парите си за цигари“, казва 29-годишният Робърт, баща на 3 деца. „Не искам да пуша, защото не искам да съм като баща ми. Не искам да се озова в инвалидна количка с кислороден апарат зад гърба ми. Искам да доживея да бъда с децата и внуците си“, продължава младия мъж, за когото разбираме, че работи като техник.

В друго видео се запознаваме с Кристи, която има натоварено работно ежедневие като инспектор на плодове. Тя иска да се откаже от цигарите, защото това ще накара децата й да се гордеят още повече с нея.

„Отнема енергията ми. Забавя ме. Скъпо е. Давам малко над 6 долара за кутия цигари. Ако сметнете колко харча на седмица... ужасно е. Вероятно мога да плащам сметките на семейството си. Срамно е“, разказва жената.

Новата кампания е базирана на изследвания както върху целевата й аудитория, така и върху тактиките, които биха могли да променят поведението им, пише AdWeek.

„Макар тютюнопушенето във Флорида да не е много разпространено, има географски и демографски неравенства из щата с много по-високи нива на пушене в селските общини“, казва Анджела Родригез, вицепрезидент по стратегическото планиране на Alma. Агенцията е провела етнографско проучване през миналата година, за да се разбере защо това е така.

Оказва се, че пътят към отказването от дима най-често започва с надеждите, които пушачите имат за своето бъдеще и за децата си.

Захвърлянето на кутията с цигари е много по-свързано с по-големи, дългосрочни мечти, отколкото с това пушачът да бъде уплашен или да му се изнасят лекции за това какво е правилно.

„Също така научихме, че тактиките със сплашването не винаги достигат до пушача. Заради това сменихме стратегията си към такава, която е базирана повече на съчувствие“, допълва Родригез. Кампанията се води от вътрешния поглед на пушачите вместо това да им проповядва правилния път.

Така са създадени видеоклиповете – емоционален творчески продукт, който демонстрира уважение към пушачите и им показва, че програмата Tobacco Free Florida е готова да ги подкрепи.

Oще: alma  видео  реклама  сащ  съчувствие  тютюнопушене  флорида  цигари 


Още от Реклама

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.