Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

ШОК! Разбиване на клишето "мъжка компания, футбол, бира"

Heineken покани мъжката аудитория на парти без гаджета, като прати половинките им на спа. Така накратко може да се опише изключително интересната реклама, привидно насочена специално към мъжката аудитория, която Heineken пусна преди финала на Шампионската лига на 28 май.

И въпреки че рекламата изглежда с предварително лимитиран срок на годност (финалът вече е в миналото), както и насочена към точно определен таргет - при гледане на цялото видео се оказва, че нещата съвсем не са толкова прости.

В началото на видеото е поставен основен въпрос, с който холандският концерн гъделичка футболните фенове от мъжки пол:

"Какво ще кажете, ако имахте идеалното извинение да гледате финала на Шампионската лига на едно епично парти с Heineken... и без вашата приятелка?"

Отговорът е "Йеее", затова три момчета са наградени с покани за финала в Милано.

Точно седмица преди великото събитие, Heineken заснема интересни сценки в Сао Паоло, Бразилия, когато двойките на тримата избраници отиват заедно да вечерят.

Когато мъжете отварят менюто, за да поръчат, вътре се оказва, че е поставена карта за спа уикенд за жени с изненадващо послание - това е безплатен подарък на дамата на сърцето им, за да отиде тя на почивка, докато трае финалът - и да ги освободи от присъствието си.

Подличката мъжка постановка е много комична, защото пичовете се опитват да се изкарат благодетели, все едно сами са се сетили за подаръка и са го купили преди много време.

Един от тях дори казва, че го е избрал след дълго ровене в интернет, на което приятелката му подозрително пита: "Да не би да искаш да се отървеш от мен?"

"Виж колко си стресирана", измъква се от ситуацията пичът. "Трябва ти време само за тебе си"...

Дотук всичко изглежда много достоверно, най-малкото защото Heineken има богата история с изненадващите реклами, насочени основно към футболните фенове мъже, коментира Ad Week.

Чрез изненадващата покана за спа, компанията внушава идеята, че бирата е личен приятел на мъжа и верен придружител, когато става дума за любимия спорт.

Дори посланието да е забавно, рекламата би мога да бъде разбрана повратно от жените.

Ако не беше уникалното продължение.

Всъщност Heineken изобщо не са сексистите, за които ги помислихте. Оказва се, че половинките също печелят билети за финала и се появяват пред смаяните си гаджета точно когато те най-малко очакват. Естествено, всички там ги чака бира. Както и надписът:

"Не си ли помислихте, че и на нея й допада футбола толкова, колкото на вас?"

Но това изобщо не е финалът.

"А догодина може да бъде още по-добре", казват мацките. "Погледнахте ли под седалките си?"

А вие догледахте ли видеото докрай? Ако не сте - хайде пак!

Рекламата, наречена "The Cliché" е дело на Publicis и много добре предефинира социалните стереотипи в отношенията между партньорите, като ги вдига на ново ниво.

Посланието, че хората се делят по това дали харесват или не харесват нещо, а не по пола си, създава обединителен образ на компанията-производител.

А за всички нас остава едно чудесно видео-забавление.

 

Най-четените