Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Google забранява рекламите на бързи кредити

Забраната ще влезе в сила за целия свят от 13 юли и ще се отнася за всички кредити, които са изискуеми в рамките на 60 дни или имат годишна лихва, по-висока от 36% (за територията на САЩ).
Снимка: Getty Images
Забраната ще влезе в сила за целия свят от 13 юли и ще се отнася за всички кредити, които са изискуеми в рамките на 60 дни или имат годишна лихва, по-висока от 36% (за територията на САЩ).

Google обяви бойкот на всички реклами на бързи кредити. Причината: технологичният гигант признава, че този вид услуги могат да бъдат "измамни или вредни" за потребителите.

Компанията заявява, че ограничението се налага заради изследванията, според които бързите кредити могат да доведат до неплатежоспособност и високи нива на задлъжнялост сред клиентите.

Забраната ще влезе в сила за целия свят от 13 юли и ще се отнася за всички кредити, които са изискуеми в рамките на 60 дни или имат годишна лихва, по-висока от 36% (за територията на САЩ).

"Когато рекламите са добри, те свързват хората с интересни, полезни марки, бизнеси и продукти. За съжаление - не всички реклами са такива. Някои промотират фалшиви или вредни продукти, други се опитват да подведат потребителите", посочва Дейвид Граф, директор по публичните политики на Google.

Само за последната година търсачката е отстранила над 780 млн. реклами поради причини, вариращи от предлагане на контрабандни стоки, наркотични вещества, експлозиви и др. до фишинг-схеми (кражба на пароли и лични данни на потребителите чрез създаване на измамни копия на сайтове).

Все пак забраната няма да засегне предлагането на ипотеки, автомобилни лизинги, студентски заеми, търговски кредити или кредитни карти.

"Ще продължим да правим прегледи на ефективността на тази политика, но надеждата ни е, че по-малко хора ще бъдат изложени на риск от подвеждащи или вредни продукти", заявява Граф.

Компаниите за бързи кредити бяха подложени на критики през последните години след бума им след финансовата криза през 2008 г. Най-големите потърпевши от условията им са социално-слаби, безработни или нископлатени работници, които попадат в дългова спирала.

В България бяха регистрирани и измамни схеми чрез кражба на лични данни, при които нищо неподозиращи хора се оказваха длъжници на фирми за бързи кредити.

Самите бързи кредити не са забранени от закона, но заради злоупотребите вече се правят опити за поставянето под контрол на сектора - преди две години беше наложен таван за лихвите при предлагането на потребителски заеми.

Решението на Google идва, след като Facebook вече въведе такава забрана. Търсачките Yahoo и Bing все още позволяват публикуването на реклами на бързи кредити.

 

Най-четените