AdCafe

#MeToo стига до "мъжките реклами" и на мъжете никак не им хареса

AdCafe
15.01.2019, 12:03 (обновена 17.01.2019, 11:38)
gillette

Снимка: © YouTube

Gillette ядоса потребителите си с противоречив клип

Колкото и странно да звучи, #MeToo стигна и до рекламите, които са насочени изцяло към мъжка аудитория. И донякъде съвсем логично въпросната аудитория не просто не хареса крайния продукт, но и реагира шумно и негативно.

Недоволството завзе социалните мрежи, където възмутени мъже не пестят критиките си и дори призовават за бойкот.

Причината е най-новият рекламен клип на Gillette, който преосмисля слогана на бранда.

"Най-доброто за един мъж" се превръща в "Най-доброто, което един мъж може да бъде". В ерата на политическата коректност и мощната вълна съвременен феминизъм една от най-известните марки за мъжка козметика се опита да звучи актуално и в крак с времето и... явно не й се получи особено добре.

Показателите за това са много. Реакциите в YouTube са един от тях - към момента рекламния спот има над 2 600 000 гледания. Харесванията надхвърлят 29 хил., но за сметка на това на палеца, обърнат надолу, са кликнали много повече потребители - около 235 550 хил. Ако тези темпове се запазят, видеото може да стигне рекорда на най-нехаресвания клип в социалната мрежа - обзора на YouTube за 2018-а.

Какво показва рекламата, че да разгневи толкова много от изгледалите я? В началото клипът показва случаи на тормоз в училище, сексизъм във филмите и развлекателните програми, дискриминация към жените на работното място, представянето им единствено като сексуални обекти. Тук място намира и шумното подсвиркване на улицата, както и омаловажаването на боя между две момчета с аргумента "Момчетата ще си останат момчета".

Във втората част на видеото е показана промяната, която от Gillette искат да насърчат - мъж спира приятеля си да подсвирне след оскъдно облечена привлекателна жена, баща окуражава дъщеря си, че е силна и независима личност, друг баща разтървава боричкащите се момчета, защото стереотипите не оправдават насилието.

Добрите намерения на компанията останаха неразбрани от мнозинството мъже, които са изгледали спота.

Да намесиш феминистка пропаганда в реклама за продукти, изцяло насочени към мъжка аудитория, може би не е най-уместния ход в маркетинга. Опитите да бъде преексплоатирана темата за дискриминацията и сексуалното насилие също не помагат в случая.

Една част от отзивите са просто негативни коментари, чиито автори смятат, че с този клип Gillette отблъскват точно целевата си група потребители. Те споделят, че феминизмът и рекламите на мъжките самобръсначки не са добра комбинация. Други се шегуват, че в момента конкурентите на Procter & Gamble (под чиято "шапка" са Gillette) в момента потриват ръце и ръкопляскат на провала в рекламната кампания и критиките, които тя отнася.

Трети се бъзикат, че с подобно отношение към мъжете вторият мандат на Тръмп като президент му е в кърпа вързан.

Само че огромен брой мнения не се ограничават само с остроумни шеги и подмятания. Те призовават за бойкот не само на Gillette, но и на всички продукти на P&G - един огромен конгломерат от компании, в който са Nestle, Johnson & Johnson, перилните препарати Ariel и Tide, продуктите за дамска хигиена Always, продуктите за грижа за тялото Braun и още редица брандове.

Много мъже споделят в коментарите си, че още след като са изгледали рекламата, са изхвърлили всички продукти на Gillette от дома си и смятат да направят това и с всеки друг продукт на P&G, който намерят вкъщи.

Ако въпросните призиви за бойкот се сбъднат, компанията може да се сблъска с доста сериозен спад в продажбите, от който конкурентите й ще бъдат облагодетелствани.

За да не се стига дотам, недоволните от клипа искат официално извинение от страна на Gillette и изцяло нова рекламна кампания, която да не насажда мъжемразство и да не обижда точно целевата си група клиенти. Ситуацията за марката обаче може да се влоши още повече. Първо, дислайковете в YouTube се трупат с всяко презареждане на страницата.

Второ, наблюдателни потребители на YouTube забелязаха, че негативните коментари под видеото се трият, явно в опит да минимизира последиците.

От Gillette казват, че рекламата е само част от широка кампания, която цели да популяризира "позитивна и здравословна версия на това какво е да бъдеш мъж".

Режисьорка на клипа е Ким Гериг, която стои и зад други спотове, насочени срещу стереотипите и дискриминацията и очевидно продължава да следва точно тази идея в работата си. Освен това Procter&Gamble заяви, че ще дарява по 1 млн. долара годишно на три неправителствени организации, които помагат на мъжете да станат "най-добрата версия на себе си".

Но реакциите на аудиторията показват, че към момента Gillette не са на правилния път в насърчаването към тази "най-добра версия", освен ако тя не включва огромна маса от разгневени мъже.

Oще: gillette  metoo  #metoo  бойкот  дискриминация  жилет  мъжка козметика  реклама  самобръсначка  спот  феминизъм 


Още от Реклама

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 20.11.2017, 21:22

31 Specifier | 22.01.201902:14

СПОРЕД ЕДИН ОТ ОСНОВНИТЕ ПРИНЦИПИ НА НЕОМАРКСИЗМА -

Джендър теорията, в скалата на антропологичните ценности, най-високо стои Чернокожата жена - хомо/ЛГБТ, след това Чернокожата жена с норм. сексуалност, после Чернокож мъж - хомо/ЛГБТ и така нататък, най-долу е Белият мъж с норм. сексуалност - най-долното същество на света, виновно за всички престъпления в историята и най-вече срещу чернокожите...
Това е!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.11.2017, 21:22

30 Specifier | 17.01.201902:53

ФЕМИНИСТКИ НЕОМАРКСИЗЪМ В ДЕЙСТВИЕ

Нормално!
На левичарския феминизъм (оглавяван от лесбийки) това му е работата - да всява омраза с/у всяка проява на мъжката душевност и да разпалва война м/у половете.
Всъщност това е война с/у "буржоазното общество и семейство", които трябва да бъдат дезинтегрирани, както проповядва Учителят Маркузе и неговите последователи...
А пък лицата "с нестандартна сексуалност" винаги ще одобряват феминистките провокации, естествено е.
Затова не ги убеждавайте в противното, безсмислено е!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

29 Дракон с кисело зеле | 17.01.201900:39

Аз себе си излових в крачка, дедо. От време на време допускам тъпи грешки и това ме дразни после.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.04.2014, 19:50

28 dedo adji | 16.01.201923:47

Те това е съвременна младеж, въоръжена със съвременна техника. Дядо ви хаджия ще трябва утре да си отвори самобръсначката, за да види с какво ножче ще се бръсне, а Драконът вече е изловил в крачка морализаторстващите митути. Така дръж, Драконче. Може наистина да си струва да се следят продажбите и акциите на П&Г. За акциите на главната митутка на сайта не давам и един цент.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

27 Дракон с кисело зеле | 16.01.201923:14

да ми време
---
Гати тъпотията. Не трябва да пиша гладен. "Да ми вре" съм имал предвид. Кога ще се въведе опция за редактиране на коментари?
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 11.10.2016, 10:21

26 BaronVino | 16.01.201921:06

“Никакъв провал не е, дванайсет милиона гледания за три дни са си хубав резултат.“
То е гледано, именно заради негативния отзвук. Към момента има близо 700к негативни реакции, а коментарите са катастрофа което е рядкост за такъв флагман бранд. Тук лафа, “няма лоша реклама” за толкова таргетирана към мъжете марка, не върви. Аз наистина бих следил пордажбите им през 2019.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

25 Дракон с кисело зеле | 16.01.201921:01

Интересно обаче че в ю-туб видеото е тотален провал.
---
Никакъв провал не е, дванайсет милиона гледания за три дни са си хубав резултат.

Ето го най-популярния коментар отдолу:
Thanks for the moral advice, multi-national company that was recently caught profiting off forced child labour and price fixing.
---

Я съм съгласен с посланието, ама, егати, точно последното, което искам от една реклама на *самобръсначки*, е да ми време политика в лицето. Затова - дислайк. Сори.
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 01.06.2015, 00:36

24 Solaris | 16.01.201917:45

Мако, пич

аз съм сторм.. сторм блокираха.. това е на брат ми профила и му знам паса Смее се

Аз ако бях Чък никой нямаше да може да ме блокира.. аз съм просто един Чък уона би Смее се

здраве да е
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

23 deowin | 16.01.201917:32

>призовават за бойкот

Те и след рекламата на Nike с Каперник много призоваваха към бойкот, в резултат на което през следващото тримесечие продажбите на Nike се качиха с 10%.

Според мен рекламата на Жилет е напълно уместна и чудесно се вързва с мотото им. Да, очевидно има ужасно много мъже, които я чуват като лично обвинение към тях - гузната съвест на мачо мен се обажда когато им кажеш в пряк текст, че поведение им не просто не е ОК, а не е дори и мъжествено както те претендират. Защото, не, токсичната мъжественост не е мъжественост. Тя е евтин фалшив заместител на истинската мъжественост. Истинската мъжественост иска истински усилия и истинска сила на духа. Фалшивата мъжественост иска минимално усърдие и е напълно несъвместима с душевната нищета на средностатистическата отрепка.

Когато нямаш истинско достойнство го заместваш с позьорщина - поза на сваляч като подсвиркваш след жените, отлично знаейки, че абсолютно никоя жена абсолютно никога няма да се обърне и да ти се метне на врата заради неустоимото ти подсвиркване зад гърба й; поза на бияч като трупаш маса (най-често само лойна) и налиташ на бой за щяло и нещяло, например за "обида" към "твоя" футболен отбор; поза на успял в живота човек като трупаш статус символи, тоест, лъскави предмети; поза на общителен, социален и популярен човек като се събираш в мъжки дружинки с други мачовци, които имат точно същата цел, и прочие.

>Безплатен секс има колкото безплатен обяд

Точно за това говоря. Това е типичната поза на фалшивата мъжественост - понеже ти е нужно да се убеждаваш, че си вирилен алфа мъжкар, въпреки че ходиш по пристанищни проститутки, рационализираш го евтино като просто казваш, че то всички мъже плащат за секс, само дето дори не го осъзнават или признават. Щото ако всъщност не плащат - както реално си е - би излязло, че ти не си нищо повече от загорял за секс моряк, който си плаща защото не е достатъчно привлекателен и чаровен за да си свали мацка. Би излязло, че не си мъжествен, а тази идея те плаши ужасно. Ерго позата.

Проблемът не е в това дали да си разгонен, но непопулярен сред жените, моряк е "лошо" - нито съдя, нито ми е работа. Проблемът идва, когато ти самият не си ОК с тази реалност, заради което се опитваш да я изкривиш до мъжествено поведение. Точно това е фалшивата мъжественост - претенцията за мъжественост, която рекламата на Жилет критикува като недостойна, като далеч не "най-доброто за един мъж". Цялата тази позьорщина е лесна и удобна, но е токсична за околните, а нейните рационализации като тези на dedo adji или пък "boys will be boys", нормализират това поведение и го предават през поколенията.
   

оценка

+3 -4

Регистриран на: 27.02.2015, 15:00

22 Mako | 16.01.201917:06

Solaris | 16.01.201913:23

пак ме блокираха
===================

Как нема те блокирнат, баце, ами че ти не си Соларис, бе, а баш Чъкнорис!
   

оценка

+0 -0