AdCafe

Да се събудиш като съпруга на Том Хидълстън

AdCafe
02.04.2019, 11:34 (обновена 05.04.2019, 09:34)
Том Хидълстън

Снимка: © YouTube

Една китайска реклама възмути Запада

Представете си, че се събуждате рано сутрин, слизате до лъскавата си кухня, а там откривате актьора Том Хидълстън да ви приготвя закуска. Защо? Защото ви е съпруг и ви обича.

За дамите (и за някои от господата) тази фантазия може да изглежда доста привлекателна. Особено ако харесват актьора, изиграл бога на пакостите Локи в няколко филма на Marvel и един шпионин по неволя в The Night Manager. Именно на подобна реакция разчитат и представителите на бранд витамини в последната си реклама.

Тя обаче е предвидена изцяло за китайския пазар, а по на запад среща най-вече подигравки.

Рекламата на витамини Centrum се разпространява из китайската социална мрежа Weibo. Целевата аудитория са китайките, на които видеото се опитва да въздейства с това, че е заснето от първо лице и със съотношение на картината, подходящо за смартфони, за да могат да го гледат по всяко време.

Едноминутният клип поставя всяка зрителка в ролята на събуждаща се жена, която отива в кухнята си. Там намира своя грижовен съпруг – самият Том Хидълстън, който й приготвя закуска, след което на китайски й напомня да си вземе витамините (все пак е реклама). След закуската Хидълстън облича сако и обяснява, че трябва да тръгва, защото го чака работа, но ще й се реваншира.

От една страна, има нещо наистина смущаващо в това реклама да те поставя в ролята на съпруга на знаменитост. От друга, на китайките очевидно им допада илюзията, че са жени на Том Хидълстън. Видеото се появи в официалния профил на актьора в Weibo, където той има над 620 000 последователи. Цифрата не изглежда е особено голяма с оглед на това, че китайски знаменитости имат милиони фенове там.

BBC съобщава обаче, че само в първите два дни, след като беше пуснато, то е събрало 2,5 милиона гледания, а китайската дума за бранда витамини става тема за обсъждане сред над 32 милиона потребители. Оттогава насам популярността на рекламата расте, включително и в Европа и САЩ, най-вече заради медийния отзвук.

Реакциите в западния свят обаче са доста различни. Британският телевизионен водещ Пиърс Морган стигна дотам, че да обяви края на кариерата на актьора.

И макар някои западни зрители да обвиняват Хидълстън, че се е продал с участието си в рекламата, Шарлът МакЕлъни от платформата за маркетинг новини The Drum обяснява, че използването на знаменитости е задължително в Китай. А с оглед на популярността на актьора покрай филмите на Marvel, той изглежда като логичен избор.

Концепцията на рекламата сякаш работи на китайския пазар. Под видеото в Weibo китайки оставят коментари от рода на "Обичам те, съпруже!", "Идвам! Обичам те!" и "Искам да ме нахраниш".

Актьорът от "Отмъстителите" изглежда се радва на доста верни почитателки, което е логиката и зад създаването на рекламата. От тази гледна точка това да бъде заснета от първо лице е хитър трик, тъй като кара много от гледащите наистина да се вживеят в ролята, особено когато става дума за често срещаната фантазия сред по-запалени фенове на дадена знаменитост – че си женен/омъжен за нея/него.

Под въпрос обаче е колко от гледалите рекламата ще се втурнат към аптеките, за да купуват витамини и колко просто ще натискат "Play" отново и отново.

Oще: weibo  витамини  китай  китайки  локи  маркетинг  реклама  социални мрежи  том хидълстън 


Още от Реклама

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.