Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Секс за Дания

Дания се готви за бум на раждаемостта след серия реклами кампании Снимка: Spies Rejser
Дания се готви за бум на раждаемостта след серия реклами кампании

Застаряващо население и ниска раждаемост - не говорим за България, а за Дания, където проблемът е също толкова наболял. Оказва се обаче, че благодарение на серия рекламни кампании процесът се обръща и страната се готви за бум на раждаемостта.

Миналата година по националната телевизия в Дания се появиха редица реклами, насърчаващи хората да правят секс и да създават поколение. Сред тях е и „Направи го за мама".

Видеото е създадено от компанията Spies Travel и се появява на екран от септември 2015 година. То призовава хората да създават деца и с това да доставят удовоствие на възрастните си родители, като междувременно се преборят с демографската криза.

„Датската социална система е подложена на натиск. Все още не са се родили достатъчно бебета, въпреки че има малък прогрес. Това тревожи всички ни, но тези, които страдат най-много, вероятно са майките, които никога няма да изпитат удовоствието да имат внуче", се казва в рекламата, в която възрастна датчанка, която си представя бъдещото си внуче.

Скоро след това Копенхаген пусна собствена кампания, която призовава хората да помислят за своите репродуктивни способности, чрез слогани, питащи мъжете дали спермата им „плува твърде бавно" и жените дали са „преброили яйцеклетките си днес".

Националната телевизия на Дания започна предаване, което се казва „Секс за Дания". Девет месеца по-късно доклади показват, че Дания се движи към бум на раждаемостта, като това лято се очаква да се родят 1 200 повече деца в сравнение с миналата година.

Заместник-кметът на Копенхаген, който отговаря за здравеопазването, Нина Томсън, обяви пред TV2, че кампаниите не са били координирани и не би си приписала заслугите за предстоящия бум на раждаемостта.

„За мен беше изненада, че има толкова много кампании по тази тема в толкова кратък период от време. Със сигурност те доведоха до това хората да получат много съвети за плодовитостта", обяснява тя.

Кампаниите са реакция към задълбочаващата се демографска криза.

Според данни от 2014 година степента на раждаемост в страната е била 1.69 - малко повишаване от 2013 година насам и първият път, в който се отбелязва повишение в раждаемостта от 2010 година насам.

Средната възраст на хората, които стават родители в Дания през 2014 година е 29.1 години - с пет години по-висока от отчетената през 1970 година. Около 10 процента от всички деца, родени в Дания, са предшествани от лечение на безплодие.

Според организациите, които изследват проблемите при репродуктивните способности, 20 процента от датчаните никога не стават бащи, а 12 процента от датчанките не стават майки или не раждат толкова деца, колкото би им се искало.

Сред другите опити за повишаване на раждаемостта в Дания беше промяната на сексуалното образование за учениците в страната и призив на местни власти родителите да правят повече секс, за да не затворят местни училища.

Оригиналната кампания "Направи го за Дания" с призив към по-активен сексуален живот и създаване на поколение, е гледана от 9.2 милиона души.

 

Най-четените