Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Google слага край на натрапчивите реклами

Приставката в Chrome за блокиране на реклами ще филтрира съдържанието, което не отговаря на стандартите, зададени от т.нар. "Коалиция за по-добри реклами" Снимка: Getty Images
Приставката в Chrome за блокиране на реклами ще филтрира съдържанието, което не отговаря на стандартите, зададени от т.нар. "Коалиция за по-добри реклами"

Google е на път да предизвика революция в рекламата в онлайн среда заради плановете си да инсталира автоматичен ад-блокър към своя браузър Chrome.

По информация на "Уол Стрийт Джърнъл" технологичният гигант е предупредил издателите на онлайн медии, че ще им даде "най-малко шест месеца", за да се подготвят за готвената промяна.

Ако Google наистина реши да въведе новата технология, ще се стигне до ситуация на конфликт на интереси - една от най-големите компании, търгуващи с реклама, ще може да решава чии реклами да са видими през браузъра си и кои - не.

Еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер публикува коментар в Twitter още преди месец, когато излезе първият слух за подобни планове, като написа: "Ще следим отблизо тази нова функция и ефектите от нея".

Прилагането на новата практика ще бъде сериозна промяна на пазара.

Издателите на онлайн медии са съгласни с принципа, че рекламите трябва да бъдат по-малко натрапчиви и агресивни, но много от тях са не са способни или технологически подготвени за прехода от инвентара, с който разполагат, към приемливи формати - особено като се има предвид масовата употреба на автоматично генерираните реклами.

Как ще работи процесът? Приставката в Chrome за блокиране на реклами ще филтрира съдържанието, което не отговаря на стандартите, зададени от т.нар. "Коалиция за по-добри реклами". Това е организация, в която влизат рекламни гиганти като Facebook, Google, компанията за управление на медийни инвестиции Group M, корпорацията Procter&Gamble и Washington Post.

Издателите на практика няма да имат друг избор, освен да се приспособят. Google и Facebook движат огромната част от уеб-трафика към онлайн-медиите, а браузърът Chrome се използва от 51% от потребителите на десктоп.

Осъзнавайки, че новата система ще бъде сериозно предизвикателство за медиите, Google смята да ги улесни, като създаде инструмент за вътрешна регулация на рекламите. Този софтуер ще предупреждава администраторите, когато на сайтовете им се появи реклама, която се отклонява от стандартите на Коалицията.

Медията ще получава и указания как да поправи проблемите, свързани със засегната реклама, за да може тя да се излъчи до потребителите, без да се филтрира от Chrome.

 

Най-четените