Tesla с рекорд в доставките на електромобили и оптимизъм за бъдещето си | webcafe.bg
Autocafe

Tesla с рекорд в доставките на електромобили и оптимизъм за бъдещето си

Jaguar F-TYPE SVRAutocafe, по The Verge
04.07.2019, 13:05 (обновена 06.07.2019, 11:26)
илон мъск, мъск, елон мъск, spacex

Снимка: © Getty Images

Дали Илон Мъск ще триумфира в края на годината

Tesla започна годината колебливо и по-скоро слабо, особено на фона на поредните амбициозни планове на Илон Мъск. Тази седмица обаче производителят на електромобили обяви, че е постигнал рекорден брой доставени коли във втората четвърт на 2019 г.

За този период са произведени 87 хил. автомобила и са доставени над 95 200 коли с марката Tesla.

Причината за достигането на тази цифра е, че около 10 хил. от електромобилите са били в така наречения "период на транзит" - това е интервалът между слизането от поточната линия и официалната доставка на клиента. Най-голям брой от поръчаните и доставените автомобили са от серията Model 3, което не е изненадващо предвид факта, че това е най-бюджетният модел на Tesla.

Всички тези цифри надхвърлят прогнозите на специалистите в бранша, много от които в най-смелите си и оптимистични очаквания предвиждаха 91 хил. доставени автомобила. Все пак предишното рекордно постижение на Tesla беше в края на 2018 г.

Тогава компанията направи и невъзможното да достигне свръх завишените си цели дори и с цената на трудови злополуки и дефекти във вече готовите коли.

Сега новият рекорд носи на производителя голяма доза оптимизъм и то по няколко причини.

Първо, новината за последните успехи на Tesla идва въпреки че Илон Мъск за пореден път се раздели с няколко високопоставени мениджъри. Питър Хоххолдингер беше един от вицепрезидентите по производство, но избра да се премести в стартъпа Lucid Motors.

Вицепрезидентът на инженерния отдел - Стив Макманус - напусна фирмата след четири години работа там. Вицепрезидентът на Tesla за Европа - Ян Омике - също напусна тази седмица.

Тримата отново затвърдиха плашеща за компанията тенденция да я напускат именно най-високопоставените й служители. Само че оставките явно не оказват чак такова влияние.

Личи си, че Илон Мъск остава позитивно настроен за бъдещето на Tesla.

Още през май месец той заяви, че очаква рекорди откъм производство и доставки в поредния изтекъл публично имейл, разпратен до служителите на компанията. Миналата седмица в друго такова писмо той припомни за амбициите си и призова всички в Tesla да направят всичко по силите си, за да достигнат тези забележителни резултати.

"Има много спекулации около доставките на наши превозни средства през тази четвърт от годината", казва Мъск в имейла. "Истината е, че сме на път да поставим рекорд за всички времена и сме много близо до него, така че ако работим всички, определено можем да го постигнем!", пише още изпълнителният директор на компанията.

Tesla отбеляза загуби от 702 млн. долара през първата четвърт на годината, като основната причина за това бяха слабите доставки на Model 3 в Европа и Китай. Освен това през януари фирмата намали със 7 на сто работниците си и заедно с това обяви намеренията си да затвори голяма част от магазините си, което означаваше още повече съкращения на персонала.

Компанията в крайна сметка донякъде се отказа от последните мерки, а след рекордните продажби най-вероятно ще ги отхвърли напълно.

Колебанията около успеха на доставките на Tesla се усетиха и на "Уолстрийт". Акциите на производителя между януари и юни паднаха до 150 долара, но оптимизмът от последните седмици ги върна в ниското-към-средно ниво от 200 долара. А във вторник тази седмица акциите успяха да достигнат до 240 долара.

Всичко това би трябвало да помогне на Tesla да достигне амбициозната си цел от 400 хил. доставени електромобила за 2019 г.

Компанията е и на път да завърши строежа на третата си гигафабрика в Китай, която още повече би трябвало да ускори процеса и да донесе нов триумф за Мъск през декември.

Oще: tesla  акции  европа  елекромобили  електромобил  илон мъск  китай  тесла  уолстрийт 


Още от Бизнес

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 04.09.2010, 13:38

3 d0ni | 04.07.201923:37

Май математиката не ти е силна страна. 2015-та Тесла са продали 50 000 автомобила. 4 години по-късно се очаква да продадат около 400 000. Дано можеш да сметнеш колко пъти е увеличението. При това говорим за автомобили, които струват от 35-40 000$ нагоре. Тойота са най-големият производител с 8 милиона бройки годишно, но повечето им модели са доста по-евтини от на Тесла.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 11.10.2016, 10:21

2 BaronVino | 04.07.201920:51

“до няколко години да застигне големия си конкурент - румънската Дачия, която през миналата година продаде малко над 700 000 автомобила”

Ти май, не правиш разлика м/у различни пазарни сегменти. Важното е да се плюе мейд ин САЩ.
Сравняваш все още доста специфичен, тесен и скъп сегмент като ел. автомобили, с евтина марка в най-ниския сегмент на двг автомобилите. Това говори за проблеми в Дачия не в Тесла.
Умножи средната нетна цена на едното и другото по бройките, да видиш поне оборота в коя полза е, ако ще сравняваш джанки с дини... Ако съм СЕО на най-евтината марка в Европа, бих се притеснил ако премиум и специфичен бранд като Тесла, продава колкото мен в количество и много повече в продажби (и може би в чист профит).
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.02.2015, 15:00

1 Mako | 04.07.201917:34

Всичко това би трябвало да помогне на Tesla да достигне амбициозната си цел от 400 хил. доставени електромобила за 2019 г.
==================================

Страхотно постижение! С тези темпове компанията на Мъск е напът до няколко години да застигне големия си конкурент - румънската Дачия, която през миналата година продаде малко над 700 000 автомобила Намига Смее се
   

оценка

+1 -0