"Освен ако Илон Мъск не сътвори чудо..." | webcafe.bg
Autocafe

"Освен ако Илон Мъск не сътвори чудо..."

Jaguar F-TYPE SVRAutocafe
31.03.2018, 11:46 (обновена 03.04.2018, 10:33)
tesla model 3

Инвеститори предупредиха, че компанията се намира на крачка от фалита, "освен ако Илон Мъск не сътвори чудо до края на годината".

Tesla изтегля от пазара почти половината от всички автомобили, които компанията е произвела досега. Причината: корозия на болтове, която може да доведе до затруднения в кормилното управление.

Засегнати от дефекта са 123 000 автомобила от серията Model S. Признанието за техническия проблем идва в изключително неподходящ период за компанията на Илон Мъск.

Акциите на Tesla изгубиха 1/3 от цената си през последните няколко седмици заради серия от проблемни новини: затрудненията в производството на Model 3 не са отстранени, федералните власти разследват тежка катастрофа, довела до смъртта на шофьор в Model X с автоматичен режим на управление, а междувременно инвеститори предупредиха, че компанията се намира на крачка от фалита, "освен ако Илон Мъск не сътвори чудо до края на годината".

Реалността най-после ще бъде осъзната, коментира пред NBC Джо Филипи, дългогодишен анализатор на търговията с акции на автомобилната индустрия на Уол Стрийт. Той предупреждава, че обезценяването на акциите на Tesla може и да продължи.

Само за последния месец главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск е загубил 17% от личното си богатство заради проблемите с компанията.

Дори лекият ръст от възстановяването на търговията с дялове на Tesla в четвъртък беше изтрит след информацията за изтеглянето на дефектните Model S.

В писмо до клиентите си Tesla предупреждават, че всички 123 000 модели от серията, произведени преди април 2016 г., са комплектовани с кормилни болтове, за които има риск от извънредна податливост на корозия. В някои случаи са елементите могат да се спукат или изцяло да излязат от строй.

Няма данни за наранявания или инциденти поради проблеми с този компонент, казват от Tesla, но обръщат внимание, че дефектът може да доведе до пълна загуба на функционалността за леко управление на волана.

"Най-вече това прави колата по-трудна за управление при ниски скорости или при паралелно паркиране, но фактически не влияе върху контрола при шофиране с висока скорост, където е нужна незначителна сила при управлението на волана", се казва в съобщението на Tesla.

Това е третият случай, в който производителят на електромобили изтегля от пазара седаните си заради нужда от допълнителни технически настройки. Допълнителни проблеми обаче бяха създадени заради единични случаи на тежки катастрофи с Model S и Model X.

През 2016 г. бивш морски пехотинец загина при катастрофа - разследването показа, че системата "Автопилот" на Tesla е допринесла за нещастния случай. В началото на 2018 г. отново постави под съмнение готовността на автономното управление на Tesla, след като автомобил се блъсна в пожарен автомобил на магистрала край Лос Анджелис. Преди броени седмици бе регистриран пореден фатален инцидент - шофьор загина при удар на Model X в бетонена стена край магистрала в Калифорния.

Основната версия за катастрофата е свързана с липсата на задължителната предпазна мантинела, която или е отстранена, или е смазана при предишен инцидент и не е възстановена.

Стана ясно още, че системата за автопилот на електрическия SUV е била включена и е дала няколко визуални и звукови сигнали, че шофьорът трябва да поеме контрол. Ръцете му не са засечени на волана 6 секунди преди фаталния сблъсък.

Въпреки това инвеститорите реагираха с рязък спад на цените на акциите на Tesla.

Причини за притеснение не липсват - особено заради трудностите в производството на новия Model 3. Моделът е от критично важно значение за дългосрочните финансови показатели на компанията.

Доскоро Tesla се възползваше от свръх оптимистична пазарна оценка, която обикновено е запазена за технологични компании като Google и Apple. Инвеститорите залагаха на дългосрочните възможности за увеличение на приходите, когато производствената система на Tesla се усъвършенства и започне да отговаря на високото търсене.

За последната година компанията загуби 2 млрд. долара и похарчи около 3,4 млрд за капиталови инвестиции. През ноември 2018 г. предстои падежа на заем от 230 млн. долара, а през март 2019 г. ще станат изискуеми други 920 млн. Това кара инвеститорите да смятат, че скоро Tesla ще трябва да привлече нов капитал, за да не остане без средства.

Мъск се опитва да запази репутацията на Tesla, като се концентрира върху смели планове за бъдещето - с електрически полуавтономни камиони, пикапи и високоскоростни електромобили. Потопът от негативни новини обаче хвърля тежка сянка на съмнение доколко Tesla ще успее да удържи конкуренцията на компании като Hyundai, Volkswаgen, GМ и др.

Oще: tesla  автомобили  акции на tesla  илон мъск 


Още от Бизнес

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 29.12.2014, 16:26

16 mulder | 12.06.201814:38

Наскоро четох, че в щатите спират субсидиите на Тесла които до 2016-та са били към $2.5 млрд. Дания също спират да ги субсидират заради скъпата им цена. Това е и една от причините за падането на акциите им. Обслужването на Тесла е кошмар. Не навсякъде имат сервизни центрове. Т.е., ако имаш проблем и си в гаранция, трябва да закараш колата в друга страна където има такъв център. Освен това, всичко по колата е пропраятари. Ако си извън гаранция и имаш проблем, няма сертифицирани сервизи които да ти направят диагностика и обслужат колата. Отиваш на ютубата, гледаш клипчета и сам се оправяш. Но дори и тогава, без софтуер за диагностика трудно ще се оправиш. Нещата в Тесла далеч не са идеални и с появяването на нови играчи ще им става все по-трудно. В Германия най-продаваните електрички са на Рено. В Дания, от 5000 на година продажбите са паднали на 500. Проблема обаче не е в технологията, а в бизнес модела на Тесла. Те не са в състояние да произведат бройки които са се задължили да доставят на клиентите капарирали колите, тези които чакат в момента. В Маркетуотч пишат че Тесла е на крачка от банкрута и единственото им спасение е чудо. Но, това сме го чували и преди. Надявам се легасито на Илон да продължи.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2015, 17:55

15 SamVaims | 03.04.201820:56

"София, особенно през зимата, се вентилира трудно поради природното и местоположение."

Виж, ако преместим столицата във Велико Търново ще решим проблемът с мръсния въздух в столицата Идея
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.05.2017, 18:45

14 Nenimir | 03.04.201820:17

@dedo adji

>А наскоро имаше едно интересно съобщение. В празничните дни, когато стотици хиляди коли са се изнесли от София, замърсеността на въздуха не паднала.<

София, особенно през зимата, се вентилира трудно поради природното и местоположение.
Във града и кварталите около него се ползва масово въглища и дърва откъдето идва и основният проблем.
Затова е трудно хора с подобен начин на мислене да узреят за електомобили или ниски емисии от съществуващите автомобили.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

13 deowin | 03.04.201818:11

>не допускат строеж и експлоатация на достатъчно мощности и се принуждават да внасят

Ще се наложи да докажеш горното твърдение, което видимо просто си измъкнал от някоя си телесна кухина както обикновено правиш.
Относно строежа тривиално могат да се намерят конкретни данни. Понеже ти изказа твърдение, тежестта на доказателството лежи изцяло върху теб.
Внасят защото са най-населеният щат (50% повече от втория, Тексас) и, съответно, имат огромно потребление.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.04.2014, 19:50

12 dedo adji | 03.04.201815:39

.... Също, вносът на ток по никакъв не противоречи на факта, че Калифорния има една от най-добрите законодателни системи, насърчаващи природосъобразно производство на ток. В резултат на това, около половината от производството е от природен газ, 40% е от възобновяеми източници (ВЕЦ, вятър, фотоволтаици, геотермални), 10% от АЕЦ и 0.2% от ТЕЦ. ....

В резултат на една от най-добрите законодателни системи в щата не допускат строеж и експлоатация на достатъчно мощности и се принуждават да внасят. Много или малко са 25% за щат, по-голям от повечето европейски страни, да каже деосвин. И само 0.2% от ТЕЦ. А половината от природен газ в какви централи са произвежда? Даже да е с газови турбини, тяхното КПД е приблизително равно на парните. И природният газ също дава СО2 за парников ефект.
Но свинчопрас не е самотен. Почти всички, начело с правителствата, си заравят главите в пясъка и се правят, че не забелязват факта, че емисиите, спестени от електромобилите се изпускат от ТЕЦ-овете. които все още дават над половината енергия глобално.
А наскоро имаше едно интересно съобщение. В празничните дни, когато стотици хиляди коли са се изнесли от София, замърсеността на въздуха не паднала.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

11 deowin | 02.04.201818:40

>Тя и Калифорния се тупа в гърдите как имала най-напредничавите закони за производство на електро енергия. Само дето си внася тока от другите щати.

Верно ли?
Взех и проверих, защото си спомних, че преди седмица-две имаха ден, в който бяха произвели от възобновими източници повече, отколкото потребява целия щат. Та.. да, принципно внасят ток. Годишно средно около 25% от потреблението си. Следователно не е точно коректно да се казва, че Калифорния "си внася тока от другите щати", което в най-добрия случай предполага внос на поне по-голямата част от потреблението, а, например, че "внася 25% от тока си от другите щати".
Също, вносът на ток по никакъв не противоречи на факта, че Калифорния има една от най-добрите законодателни системи, насърчаващи природосъобразно производство на ток. В резултат на това, около половината от производството е от природен газ, 40% е от възобновяеми източници (ВЕЦ, вятър, фотоволтаици, геотермални), 10% от АЕЦ и 0.2% от ТЕЦ. Дори огромната част от вноса на електроенергия от съседни щати е от възобновяеми източници, главно вятър.
Та, какво каза?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.05.2014, 00:32

10 МарКом | 02.04.201815:50

@Nikkor: Отдавна със си "написал домашното" по повод замърсяването от електромобилите.
На практика в производствения си цикъл замърсяват колкото и обикновенните. Причината за това са все още старите методи за производство. Обаче влезе ли в експолатация емисиите съпътстващи го намаляват в пъти, и това при условие че за околко 65% от еленергията се ползват ТЕЦ-ове.
Проблем за сега е бъдещата утилизация на батериите които съдържат ценни но и вредни за околната среда метали. В момента има и 2-3 разработки на батерийни технологии които не залагат на обилното използване на такива метали а на специфични свойства на диелектрика.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2013, 19:18

9 Nikkor | 02.04.201810:33

Ето ви и още :

https://spectator.org/president-trump-should-take-a-second-look-at-elon-musk/

Белким си размърдате онова дето е между ушите ви.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2013, 19:18

8 Nikkor | 02.04.201810:28

Оня психопат Скалата пак Русия му в акъла. Луд умора няма.

Марком, я си помисли, ако не са правителствените идеи за налагане на глоби за замърсяване и прочие либерални гениални простотии дали нещата ще изглеждат така? Ти наистина ли вярваш че електромобилите не замърсяват околната среда?
Някаква идея за количествата и видове химикали отделяни при производството на батериите?
Ами това пусто електричество с което ще ги зареждат тия коли, то от къде иде? От вятъра, слънцето и океанския прилив - отлив сигурно.
Тя и Калифорния се тупа в гърдите как имала най-напредничавите закони за производство на електро енергия. Само дето си внася тока от другите щати.

А за Тесла и Елон Мъск, ето ви още една статия :
http://www.theamericanconservative.com/articles/elon-musk-government-subsidized-pied-piper/
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.05.2014, 00:32

7 МарКом | 02.04.201800:09

@Nillor & BaronVino: И двамата сте прави и едновременно с това сте в грешка.

Загубите на Тесла са нищожни на фона на глобалните промени в бизнеса които тази компания налага. А още по-важное че извежда много американски компании на лидерски позиции в световен мащаб.
Освен това отваря широко вратите на стария континент за глобална енергийна и технологична доминация. (За сведение проверете % на готовност на плановете за снабдяване на Европа със LNG. Особенно след като и Южен и Северен поток са спрени)
Върви конверсия на класическия енергиен бизнес и никой не е готов с решения от мащаба на Тесла. Още повече че спечелените около 30 ,илиарда от VW напълно покриват дупката в бюджета направена от Tesla (при това поне няколко пъти).
Естествено - не изглежда добре компания като Tesla да е на загуба...
Но много скоро класическите автомобилни компании ще бъдат накарани да плащат за "мръсния продукт" по един или друг начин. Така че броя на произведените от Ford коли са просто още проблеми които да се решават.
Големите в бижнеса отдавна са наясно че не живеем в "неограничен пазар" и ресурсите също отдавна не са неограничени.
   

оценка

+0 -0