Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Едно Harley, произведено в Китай, ако обичате!

Брандът се надява да завладее необятните азиатски пазари Снимка: harley-davidson.com
Брандът се надява да завладее необятните азиатски пазари

Harley Davidson (HD) имат проблем - вкусът на милениалите се променя и те вече не желаят да карат огромните шумни мотори, които са запазена марка на производителя.

Затова компанията решава да се преориентира и да погледне към нови, по-перспективни континенти и техните пазари.

Съвсем скоро от Harley Davidson се надяват да започнат производството на нова серия малки мотори, произведени изцяло в Китай.

Новината дойде в сряда тази седмица, а по информация на "Уолстрийт Джърнъл" новият партньор на бранда е китайската Qianjang Motorcycles, която ще се заеме с производството на мотоциклетите. Те трябва да бъдат пуснати за продажба още следващата година.

С избора си на Qianjang от Harley не оставят нищо на случайността - тази марка е под шапката на Geely, които притежават и Volvo.

За HD Азия и най-вече Китай е територия, която отдавна си мечтаят да покорят. Въпреки че продажбите на марката в Китай са се увеличили с 28 на сто за 2018 г., от там осъзнават, че големият успех няма да дойде с традиционните за тях големи чудовища на две колела.

Harley Davidson си поставят дългосрочна цел до 2027 г. половината от приходите им от продажби да идват от чуждестранни и то предимно от азиатски пазари. Затова на преден план излизат малките мотори, които ще са по-предпочитани от младите потребители и които в Азия са на практика ежедневен транспорт. В САЩ придвижването с мотор до огромна степен си остава хоби за удоволствие.

Новите мотоциклети, произведени в Китай, ще имат обем на двигателя от 338 куб. сантиметра.

По стандартите на Harley Davidson това си е направо миниатюрно моторче. За сравнение, повечето мотоциклети, които брандът продава в Северна Америка, са с обем на двигателя от над 600 куб. сантиметра. И тук идва въпросът може ли въобще подобен мотор да се нарече гордо Harley?

От марката уточняват, че мотоциклетът ще бъде премиум продукт, който няма да изневерява твърде много на традициите. Ще има типичния агресивен външен вид и ще дава усещане за мощност, въпреки по-скромните си възможности.

Harley Davidson вече показаха и скица на новия малък мотоциклет и не е учудващо, че доста прилича на типичните азиатски мотори.

Освен това компанията ще засили производството в държави като Тайланд.

Фабриката там не е единственото изнесено производство на HD - има такива и в Бразилия, Австралия и Индия. След като миналата година дойде новината, че фабриката в Канзас сити ще затвори врати, все повече става ясно, че се задават серии от Harley-та, които американците може и никога да не видят през живота си.

Повишаването на вносните мита също играе роля за изнасянето на производството. Заводът в Тайланд беше открит, след като Европейският съюз повиши митата, които облагат мотоциклетите, внесени от САЩ. Базата там ще произвежда мотори, предназначени както за Европа, така и за азиатския пазар.

Тези ходове на Harley Davidson съвсем очаквано вбесиха президента Тръмп, който призова за бойкот на марката.

В неговата търговска война с Китай и Евросъюза се появи изненадващ "предател" в лицето на една от най-американските марки.

А предстоящата среща на върха между Тръмп и китайския президент Си Дзинпин едва ли ще откаже Harley от плановете им да завземат необятния азиатски пазар.

 

Най-четените