Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Принтирай ми автомобил

3D принтерите за коли имат и допълнителна полза, защото чрез тях намаляват производствените отпадъци, а това би трябвало да направи разходите за производителите и цените за клиентите по-ниски
3D принтерите за коли имат и допълнителна полза, защото чрез тях намаляват производствените отпадъци, а това би трябвало да направи разходите за производителите и цените за клиентите по-ниски

Дните на колата - такава, каквато я познаваме, са преброени. 3D принтирането един ден ще ескалира до такава степен, че ще се стигне до масово производство на автомобилни компоненти и панели на купето, направени от стопени полимери. Това ще позволи на производителите да изградят автомобили с микроскопични детайли без да им трябва пространството, необходимо за производството чрез поточна линия.

Този своеобразен автомобилен преход трябва да доведе до по-леки, по-добре изработени, по-лесни за изграждане и по-достъпни автомобили. Не след дълго външният вид на колите няма да има нищо подобно с превозните средства по пътищата днес. Не и след като 3D печатът се превърне в стандарт.



EDAG - консултант в автомобилната промишленост и производство, представи возилото Genesis през март 2014 г. на автомобилно изложение в Женева. Genesis представлява проучване относно възможностите на 3D принтирането. Колата има изключително сложна форма, вдъхновена от морска костенурка, и в момента е извън обсега на традиционното производство.



3D принтирането работи на тотално контрастен принцип спрямо настоящия процес на рязане, щанцоване, формиране и екипиране на автомобилните табла и части за автомобилната индустрия. Вместо това, 3D принтерите поставят пластмасови частици, които да бъдат произведени в триизмерни форми - процес, толкова прецизен, че движещите се части могат да бъдат сглобени наведнъж, без инструменти и матрици.

3D принтерите за коли имат и допълнителна полза, защото чрез тях намаляват производствените отпадъци, а това би трябвало да направи разходите за производителите и цените за клиентите по-ниски.




EDAG се обърна към моделирането чрез топене като решение за концепцията Genesis. Това е пространствено ефективен метод, при който се използва апликация от термопластичен въглерод, която се контролира от роботи. Така се правят сложни структури, изградени слой по слой, които проявяват висока якост и гъвкавост, с намалено общо тегло и форма, много по-различна от това, което си представяме.



На автошоу в Ню Йорк преди година Toyota показа своята концепция за супер колата FT-1, репликирана в миниатюрен мащаб, с помощта на MakerBot Replicator 2 Desktop 3D принтер.

Toyota прави сериозни инвестиции в 3D печат и енергийно ефективни автомобилни превозни средства от ново поколение.



За да добием представа как ще изглеждат колите на бъдещето, трябва да обърнем внимание на визията на Джим Кор за компактно градско превозно средство - Urbee 2.

Това е леко возило на 3 колела, проектирано да побере двама пасажери. Използва се същия метод на принтиране като при Genesis.

Шасито на Urbee 2 е толкова аеродинамично, че харчи 1 литър гориво на 100 километра, сочат тестовете в САЩ. Дори и днес, процесът на 3D печат е толкова прецизен и автоматизирани, че Urbee 2 е произведен за една нощ.

Други автомобилни предприятия като Local Motors се захващат с дизайн на 3D коли, които са по-смели като визия и прекрачват много от сегашните физически и концептуални граници.

След време, принтирането на кола или на всякакъв друг предмет от всякакъв размер - дори къща - може би ще е толкова елементарно, колкото натискането на "print" бутона на компютъра.

 

Най-четените