Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хибридите губят позиции

Toyota Prius си остава №1 при хибридите и символ на тези автомобили
Toyota Prius си остава №1 при хибридите и символ на тези автомобили

Истерията по хибридните автомобили може би е на път да отмине на най-големия им пазар - в САЩ - това показва изследване на R.L.Polk. Според него, само един от всеки трима собственици на хибриден автомобил смята да си купи или си е купил отново хибрид, когато трябва да смени сегашното си возило.

Резултатите от 2011 са категорични - едва една трета от собствениците на хибриди са си купили отново хибрид. Другите са се насочили към модели, оборудвани само с двигател с вътрешно горене.

С най-голям шанс да подкарат отново хибрид са собствениците на Toyota Prius - това е моделът, който най-сериозно убеждава шофьорите да не се връщат към традиционните бензинови или дизелови автомобили. Ако обаче извадим Prius от изследването, то тогава едва 22% от собствениците на хибриди през 2011 са решили отново да си купят хибрид.

Тези резултати бяха определени като "изненадващи" в Щатите, най-малкото защото ръстът на цените на горивата е впечатляващ в последно време, а хибридите са с по-нисък разход. Но със сигурност, тази информация ще бъде отчетена от автомобилните производители при създаването на бъдещите им модели.

Но не всички новини за хибридите са лоши. Специално в Щатите, точно хибридите са постигнали нещо много важно - само заради тях клиентите признават, че са започнали да се интересуват от марки, които дотогава не са ги интересували.

И тук отново на преден план излизат Toyota и Prius. Пример - собственик на Prius решава да си купи нов автомобил, според изследването, той първо разглежда и събира информация за моделите на Toyota, дори и да не си купи отново хибрид.

Едно от възможните обяснения за това, че потребителите се дистанцират от хибридите, е че на пазара вече се предлагат много по-икономични бензинови автомобили - поне в Щатите - разходът им е близък до този на хибридите, а и са доста по-евтини.

 

Най-четените