Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Volkswagen Group влизат с 200 в електромобилната надпревара

Концернът има амбициите да пусне общо 70 електромобила Снимка: Getty Images
Концернът има амбициите да пусне общо 70 електромобила

Надпреварата при електромобилите скоро ще стане далеч по-интересна, отколкото е в момента.

Volkswagen Group (VG) има амбициозни планове, които да оспорят първенството на Tesala в сегмента и още тази година ще изкарат на пазара първите си предложения.

Идеята е през следващото десетилетие електромобилите, предлагани от концерна, да стигнат общо 70.

Това означава, че до 2028-а от всички марки, които са "под шапката" на VG, се очаква да произведат 22 млн. електромобила - със 7 млн. повече, отколкото първоначално беше заложено в стратегията на автомобилния производител. Обещания за повече електромобили от концерна идват вече втора година.

За целта от Volkswagen ще използват добре познатата им технология за производство на максимално много коли - ще ги изграждат на базата на унифицирана платформа, над която спецификите ще зависят от модела на автомобила.

Така масовата продукция на Volkswagen I.D. хечбек, за който се смята, че ще бъде "електрическият Golf на бъдещето", трябва да започне до края на тази година.

От I.D. се очаква да се разгърне до широка гама от електромобили с различни предназначения.

Първият модел от серията действително прилича много на футуристичен Golf. С едно зареждане той би трябвало да може да измине от 400 до 590 км - доста повече от електрическия вариант на Golf, който с едно зареждане изминава максимум 300 км.

След първото I.D. Volkswagen ще започнат работа по кросоувър и микробус от серията, както и по Budd-e - римейк на класическия хипарски минибус от 60-те години.

Нещо повече, възможно е електромобилите от марката да имат опция да се зареждат по изцяло нов начин - чрез блокчейн технологията. През 2018-a автомобилният производител сключи сделка за сътрудничество с Minespider, публичен блокчейн протокол, от когото в някакъв момент ще се очаква да осигурява поне половината енергия, необходима за зареждането.

Audi, които са част от Volkswagen Group, също възлагат големи надежди на своя e-tron.

Почти всеки модел на Audi би трябвало да получи своя e-tron версия. Засега брандът е потвърдил, че до 2025-а на пазара ще има 12 електрически автомобила Audi, което означава, че e-tron, точно както и Volkswagen I.D., ще е името на серията, а не отделен модел от нея. След SUV електромобил ще следва такъв със спортен дизайн, както и луксозен e-tron GT, който ще е пряк конкурент на Tesla Model S.

За Audi Sportsback се знае най-много. Той ще бъде изграден на платформата, на която се правят A4, A5, Q6 и Q7. Най-мощният вариант ще може да се похвали с 500 конски сили, което означава, че ще ускорява от 0 до 100 км/час за около 4,5 секунди.

В края на 2020-а ще бъде представен и малък e-tron Q3. Още модели от серията се очаква да бъдат представени до 2023-а. От Audi обмислят и електрическа версия на ниските спортни TT и R8.

Повишените инвестиции в нови технологии за момента обаче започват да вредят на печалбите на Volkswagen Group.

Концернът се похвали, че през 2018-а приходите са скочили с 0,7 на сто в сравнение с предходната година. В същото време обаче разходите за проучвания и разработка са се скочили с 3,8 на сто. Освен това за 2018-а производителят е продал рекордните 10,8 млн. автомобили от всички свои марки, но само 40 хил. от тях са електромобили и други 60 хил. - плъг-ин хибриди.

От друга страна автомобилните гиганти по целия свят осъзнават, че времето на двигателите с вътрешно горене изтича. Затова амбициите за нови електромобили и хибриди далеч не са безпочвени, особено щом базата им бъде веднъж разработена.

 

Най-четените